Rijbewijs?

Maar jullie hebben je rijbewijs toch in WA al laten omzetten? Of ben ik nou echt helemaal in de war...
 
:grin: :grin:

Hoop ik voor je dat je nooit in deze situatie terecht komt:(wat betreft het rijbewijs dan...)
Misschien kennen jullie deze al, vond hem wel indrukwekkend!

http://www.youtube.com/watch_popup?v=Z2mf8DtWWd8
 
Bedankt iig allemaal!
:) Klinkt makkelijker dan het verkrijgen van mijn partner visum ...
 
Het is dus nuttig om even heel goed informatie te verzamelen voor je emigreert, voor de staat waar je heen gaat.
Groetjes,
Rixta
Maar dat hebben we ook wel gedaan en dat ging ook helemaal goed in WA. Totdat ik werk kreeg in Sydney en we besloten ons in NSW te vestigen... ja ja ja dom dom... maar geen spijt ;)

Nog een opvallend verschil trouwens tussen het papieren rijbewijs en het pasje: Met het pasje kun je meteen een 'scooter-rijbewijs' aanvragen: "Auto motor bike only not exceed 160ml eng cap" omdat dit apart vermeld staat op 't pasje. Lukt je niet met je papiertje.
En trouwens wij moesten ook ons papieren rijbewijs officieel laten vertalen.
En ANWB internationaal rijbewijs heb je nix aan.
En nou houk er over op.

Bijna weekend! :evil:
 
:grin: :grin:

Hoop ik voor je dat je nooit in deze situatie terecht komt:(wat betreft het rijbewijs dan...)
Misschien kennen jullie deze al, vond hem wel indrukwekkend!

http://www.youtube.com/watch_popup?v=Z2mf8DtWWd8

Eurrrrrrccch! Griezelig gewoon, maar mn moeder heeft zoiets dus overleefd, nooit een gordel om en ... ineens BAM! door het superkleine oog vd naald gekropen! Voorzichtigheid is de porseleinen kast van ma... of zoiets... :shock:
 
Hoop ik voor je dat je nooit in deze situatie terecht komt:(wat betreft het rijbewijs dan...)
Misschien kennen jullie deze al, vond hem wel indrukwekkend!

http://www.youtube.c...p?v=Z2mf8DtWWd8

Jasses, wat een afschuwelijk filmpje :eek: Wordt dat daar op TV getoond tijdens de feestdagen? Je zou meteen je feeststemming kwijtraken.....
Enorm confronterend, maar ja, dat is natuurlijk ook de bedoeling. Ik was er niet goed van :mellow:
 
Alcohol en rijden is hier een geaccepteerde combinatie, want drinken "hoort bij de Australische cultuur". Ik vraag me af of de familieleden van deze slachtoffers ook die stelling onderschrijven. Maar zolang men blijft volhouden dat te veel alcohol geen probleem is zolang het onderdeel is van de cultuur zal ook het onder invloed rijden blijven. Zulke filmpjes hebben daar heel weinig of geen invloed op, omdat iedereen van mening is dat dat alleen voor anderen geldt. "Ik kan kan met tien glazen op nog prima rijden".

groetjes,
Rixta
 
Good lord, dat is een hoop ellende in 5 minuten... bleeeeeeerghhhhh. Eigenlijk schokkend dat er zo geshockeerd moet worden om enig effect te boeken. Heeft het uberhaupt wel effect, Rixta, of worden de schouders ervoor opgehaald en nog een glas geheven... ERRUG!
 
Laat ik daarop zeggen dat wij hier om de hoek een pub hebben. Daar wordt op zaterdagavond meer alcohol gedronken dan ik wil weten. Niettemin staan alle parkeerplaatsen in de omgeving vol. Moet ik nog meer zeggen?

Groetjes,
Rixta
 
Dat is wel anders. In Nederland wordt er ook met alcohol op gereden, maar het is niet algemeen geaccepteerd. Eigenlijk is het "not done" in Nederland.
Ik zie wekelijks het aantal biervaten staan bij de pub. Pakweg 50 vaten, van pakweg 50 liter, is pakweg 7-8 duizend glazen bier. Per week, in 1 pub. En dat is alleen nog maar het tapbier. Wat er verder nog wordt gedronken weet ik natuurlijk niet, maar mijn schatting is toch wel een paar duizend extra glazen van andere drankjes dan tapbier. En we hebben het hier niet over de drukste en populairste pub in Sydney, maar gewoon een pub bij mij om de hoek in Maitland.
Ik zal hier niet snel de weg op gaan op zaterdagavond. Ik ben m'n leven nog niet zat.

Groetjes,
Rixta
 
Amaai, seg, dat is straf!!! That I did not know :huh: Wat staat er onze jonge snaken dan te wachten??
Is het met drugs ook zo gesteld, vraag ik me hierbij af... Kwil het niet erger maken dan het al is, jeetje!
 
Heb (nu bijna anderhalf jaar geleden) mijn rijbewijs aangevraagd in NSW en had wel een vertaling nodig. Internationaal rijbewijs is alleen een toevoeging, voor als je bv een auto wilt huren heb je dat nodig bij je NLrijbewijs. RTA hier accepteert dat dan ook verder niet en wilde alleen de vertaling van de Community Relations Commision (language service te Sydney). Mss had een RDW vertaling ook goed geweest, maar weet uit ervaring dat je beter hier kunt laten vertalen dan in eigen land (met alles!!) omdat ze vaak moeilijk doen over "de autoriteit".
Verder alleen ogentest (stelt niet veel voor en mss alleen omdat ik lenzen draag) en betalen, klaar. Eerste 3 maanden mag je op NL rijbewijs rondrijden, daarna niet meer. 10 jaar geleden moest mijn vriendin na 12 maanden nog een officiele rijtest doen en les nemen. Gelukkig is dat nu niet meer. Suc6 verder. Groetjes Patries
 
In QLD had ik genoeg aan mijn papieren rijbewijs en het internationaal rijbewijs van de ANWB. Enige wat de ambtenaar vroeg was vanaf wanneer ik m'n rijbewijs had, dus heb dat braaf aangewezen op het roze papiertje. Ik hoefde geen ogentest te doen, alleen betalen en dat was het. Klinkt alsof het er maar net aan ligt aan wiens loket je terechtkomt!

Weet iemand trouwens of het aan je land van herkomst ligt of je een rijexamen moet doen? Een vriendin uit Israel vond het namelijk nogal apart dat ik zo m'n QLD rijbewijs meekreeg, terwijl zij wel examen moest doen.
 
Weet iemand trouwens of het aan je land van herkomst ligt of je een rijexamen moet doen? Een vriendin uit Israel vond het namelijk nogal apart dat ik zo m'n QLD rijbewijs meekreeg, terwijl zij wel examen moest doen.
Dat is vrijwel zeker, net zoals dat in Nederland het geval is. Met land van herkomst uiteraard bedoelende het land waar het rijbewijs is verkregen, niet noodzakelijkerwijs de nationaliteit. De autoriteiten weten van de meeste landen hoe het met de testen staat en bepaald aan de hand daarvan of je wel of niet examen moet doen.
 
Het heeft niets met het onderwerp Rijbewijs te maken, maar ik wil wel even ingaan op de mening van Rixta. Ik heb geen idee in wat voor een dorp jij woont, maar je doet het nu voorkomen of het hier om een land vol alcholisten gaat! Natuurlijk kunnen mensen hier lekker drinken, doen ze in Nederland ook, natuurlijk stappen hier mensen met een borrel te veel (soms veel te veel) achter het stuur, doen ze in Nederland ook, natuurlijk gaat dat regelmatig fout (soms zelf heel erg fout, met dodelijk afloop), maar in Nederland ook!!!!

Persoonlijk denk ik dat het probleem eerder zit in dat jongeren hier al met 16 jaar mogen auto rijden en daar geestelijk gewoon nog niet klaar voor zijn, zich niet bewust zijn van het feit dat een auto in handen van de verkeerde een moordwapen kan worden. Verder vind ik dit soort filmpjes te verschrikkelijk om naar te kijken, maar kan slechts hopen dat het minimaal 1 man/vrouw ervan weerhoudt om met drank op achter het stuur te kruipen, dan is het het waard geweest.
 
Ook nog even off-topic: toen ik de eerste keer in Australië was op een working-holiday visum is me dat belang van alcohol in Australië wel opgevallen. Ik vond het toch beduidend meer dan in België, en ik kwam uit de studentenwereld waar men toch ook wel wat kan achteroverslaan.. Vooral het feit dat men dronk om zo snel mogelijk dronken te worden. Hier gaan we naar de kroeg voor de gezelligheid en dan drinken we daar iets bij. In Australië had ik het gevoel dat men maar met 1 doel naar de pub ging en dat was om zo snel mogelijk dronken te worden. Vooral op zondag viel dat op, dan sloten de kroegen om 21u en dan sloeg men het ene na het andere biertje achterover tot men letterlijk onder tafel lag. Hier stoppen we meestal als we genoeg gehad hebben (dat was mijn ervaring toch...), maar daar blijven ze doorgaan. Dat was (en is) ook het enige echte minpunt aan Australië vind ik.
 
Back
Top