Rob en Jeanine + kids--> Sunshine Coast--> we got it

rob en jeanine

XPdite Sponsor
Over een week of 5 gaan wij eindelijk de eerste stappen zetten op het visa-pad, we gaan beginnen met een "vakantie" van 3 weken naar Brisbane en the Sunshine Coast (Perigian Beach), vakantie tussen haakjes want ik heb afspraken met een accountant in Brisbane mbt het oprichten van een bedrijfje en het schrijven van een business-plan, the department of state development and innovation over een sponsorship en een renovatiebedrijf in Brisbane en Perth over een eventuele franchise / inkoop  :up: . Waarschijnlijk wordt het dus een paar weken de blaren op mijn tong lullen ipv lekker op het strand liggen  :cool: . Allemaal erg spannend, en op dit moment al erg veel werk om een knappe presentatie in elkaar te draaien.
Hopelijk gaat het allemaal van een leien dakje en komen we vrolijk terug  :-D .

Stap 2 wordt het regelen van de financien, daar ik voor mijn visum moet kunnen aantonen (op papier) over voldoende middellen te kunnen beschikken, maar als ik dat op de rit heb, kan het snel gaan.

to be continued.......  :drink:

Veel success en ik denk dat je tussendoor nog best wel lekker kan genieten van je vakantie!
:up:

Hi Rob & Jeanine

Spannend zeg! Alvast een fantastische (drukke!!) tijd toegewenst. De temperatuur is perfect op het moment. En Peregian is heerlijk.  Weet niet of jullie het wat vinden om op een markt rond te struinen maar if so, de Eumandi Markets zijn een echte aanrader.

Groetjes vanuit Brisbane
Syl

thanks, markten lijkt me wel wat, waar kan ik die vinden? (waarschijnlijk is er een plaatsje Eumandi, zeker?)  :oops:

groetjes, Rob

rare wereld!!! afgelopen weekend thuis gekomen, fantastische tijd gehad, redelijke vorderingen gemaakt qua visum, staat mijn beroep ineens op de MODL- lijst  :up:  :-D  :up: . Dit veranderd eigenlijk alles voor ons  :lol: , kan nu voor een skilled independent gaan ipv het tijdelijke business visum, scheelt behoorlijk wat geld en geen restricties meer. ben nu dus al weer bezig mijn assesment aanvraag bij elkaar te sprokkelen, hoop dit over een paar weken op te sturen.
ik heb gehoord dat e.e.a. snel(ler) gaat als je een MODL-beroep hebt, heeft iemand hier ervaring mee???
:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

(Nog) geen ervaring, maar volgens mij wordt je aanvraag priority behandeld als je op de MODL staat en je gaat voor het skilled independent. :)

[quote author=tum link=topic=1364.msg14984#msg14984 date=1115983139]
(Nog) geen ervaring, maar volgens mij wordt je aanvraag priority behandeld als je op de MODL staat en je gaat voor het skilled independent. :)
[/quote]

Ja, dat dacht ik ook. Maar gisteren kreeg ik een telefoontje van DIMIA dat ze de aanvraag voor mijn Temporary Business Visa binnen hebben en de dame aan de telefoon zei dat ze er haast achter zullen zetten omdat ik "NURSE" ben !!!  :-o :-D U begrijpt, ik zie het helemaal zitten !  :up:

Enne.. hartstikke goed nieuws, inderdaad, dat je beroep nu op de MODL staat, Rob !!  :up:
Ik ben blij voor jullie !

Ingrid.

dat ze er haast achter zullen zetten omdat ik "NURSE" ben !!!  U begrijpt, ik zie het helemaal zitten ! 

Dat snap ik helemaal Ingrid.

[red] Hartstikke goed [/red]

Miranda

Haha , ja  echt wel ! enne.. bedankt Miranda voor het mee-leven !

Ik zie dat je het quoten en dergelijke nu goed onder de knie hebt !  :up:

Maar dat even terzijde ... :eek:fftopic:

[quote author=rob & jeanine link=topic=1364.msg14981#msg14981 date=1115982946]
ik heb gehoord dat e.e.a. snel(ler) gaat als je een MODL-beroep hebt, heeft iemand hier ervaring mee???
[/quote]Nog gefeliciteerd met deze erg positieve verandering :up: .Ik heb er geen ervaring mee,maar volgens mij wordt je aanvraag niet sneller behandeld,ten opzichte van beroepen die op de SOL staan!

Ik heb zowel gelezen als de eigen ervaring dat die visum aanvragen met beroepen die op de MODL lijst staan, wel degelijk voorkeur krijgen en sneller afgehandeld worden !

Nog gefeliciteerd met deze erg positieve verandering :up: .Ik heb er geen ervaring mee,maar volgens mij wordt je aanvraag niet sneller behandeld,ten opzichte van beroepen die op de SOL staan!

Beroepen die op de MODL staan worden wel degelijk met voorrang behandeld. Volgend letterlijk gekopieerd van de DIMIA internetsite.

"Applications from persons who nominate an occupation on the MODL are priority processed"

Veel succes verder.

Groetjes,
Brit

Lost: quote aangepast.

"Applications from persons who nominate an occupation on the MODL are priority processed"

Goed nieuws zeg!! :up:

Hoe werkt dat met zo'n beroep dat ineens op de MODL verschijnt? Want stel dat daar ineens jouw beroep op blijkt te staan, en je start dan snel de procedure op, loop je dan niet het risico dat - ik zeg maar wat - een maand later dat beroep er weer vanáf gehaald is? Of hanteren ze een soort regel dat als je beroep op het moment van aanvraag op die MODL staat, je aanvraag gehonoreerd wordt, ongeacht of het beroep op het moment van toewijzen van je visum nog op die lijst staat...

Gefeliciteerd zeg!
Heerlijk dat het snel zou kunnen gaan!!! Heel vee succes!!

Hoi Martien,

Volgens mij is de datum van indiening niet van belang, maar de datum van toetsing. Dus.... als je pech hebt kan het beroep dan van de MODL af zijn.

Groetjes Miranda :)

Ik dacht dat het juist de datum van indienen was.....

Bijvoorbeeld je bent 34 als je indient, ondertussen wordt je 35, krijg je toch ook niet ineens 5 punten aftrek...?

Of de eis van werkervaring: op het moment van aanvragen moet je 12 van de laatste 18 maanden hebben gewerkt. Als je tussentijds ontslag krijgt-neemt of iets anders gaat doen maakt dat niet uit, zolang je maar aan de eisen voldoet op het moment van aanvragen.

Dus......zou het mij logisch lijken dat als je beroep op de lijst staat op het moment van aanvragen en hij zou er tussentijds vanaf worden gehaald je gewoon onder de oude regeling valt.

Wat ik wel heb gehoord is iemand die geen 120 kon halen, ging voor en skilled independent SIR, vervolgens kwam tijdens de aanvraag zijn beroep op de MODL, kon dus extra punten krijgen en had toen wel 120 punten dus kon voor een gewoon skilled independent gaan........

Gr.

Back