Rob en Jeanine + kids--> Sunshine Coast--> we got it

Joehoe!! 24 november, great day! De verjaardag van Iris  :) Nu zal ik het zeker niet vergeten!!

Succes met de verkoop van het huis! Moet lukken van wat ik op de foto's heb gezien!  :up:

Groetjes Lin

:dancing: ons huis is verkocht!!!!!  :dancing:
na 3 weken te koop te hebben gestaan, was het na de tweede bezichtiging al raak. donderdag een eerste bod en vanochtend (mijn makelaar zorgde dat hij op zaterdag bereikbaar was) zijn we er uit gekomen.  :happysun: :happysun:
eind oktober moeten we er uit, dus dat komt prima uit  :up: , nu nog even de wettelijke bedenktijd en het voorbehoud van financiering afwachten en dan zijn we er klaar voor. gisteren kwamen de tickets al binnen dus 24 november vertrekken we!! :plane: vanavond maar een flesje wijn  er tegen aan gooien  :cheers: :drink:

:congrats:

Nog maar een keertje dan! (Had je al gefeliciteerd in het andere draadje, maar dit soort nieuws is altijd geweldig!!!)

Groetjes,
Lela

:happysun: Wow! Dat is snel zeg! Maar jullie hebben dan ook wel een plaatje van een huis!

En nu.... :plane: Australië here we come!!!

Groetjes Lin

GEFELICITEERD!!!! Het gaat allemaal met een sneltrein vaart ineens, voordat je het weet zitten jullie in het vliegtuig!!

Congrats.
Syl :)

Thanks allemaal,

Ja, alles gaat zo lekker voorspoedig - is vast allemaal een voorteken. Als alles zo goed gaat, dan kan het niet anders dan dat het voorbestemd is om naar Australie te gaan!

Ben in ieder geval reuze opgelucht dat ook deze laatste horde - op het afscheid nemen na straks - is genomen!

Hgr, Jeanine

:congrats:WOW  :up: :up:toppie , ik las het net dat is lekker zeg!!! en wat snel he!!!.
hoef je daar lekker ook niet meer aan te denken ,alleen maar aan ozzie here we come :plane: :beach:
nou gaan ron & ik ff op proosten .
:up:hoe was trouwens de spinnenfobie curses (of wil ik dit niet weten) :| :-D

groetjes carien

Heel erg gefeliciteerd met de verkoop van jullie woning, nu is het bijna zo ver dat je voor de spinnen wordt gegooid :-D, maar met je vogelspin ervaring is dat een piece of cake natuurlijk.

de spanning is er nu af ,en nu maar genieten van de verdere voorbereidingen.

groetjes Manja :)

Hoi,

't werd wel weer 's tijd voor een update dacht ik zo!

Last minute hebben Rob en ik besloten om in Augustus zonder kids ff naar Oz te komen! We willen toch proberen een en ander vast te regelen voordat we in November met de kids aankomen. In november is het natuurlijk hartje zomer, bloedje heet en we zien er eigenlijk wel een beetje tegen op om dan met twee jengelende kids op zoek te gaan naar een auto, geschikte buurt om iets te huren etc. Vandaar dat we besloten hebben om dit soort dingen met z'n tweetjes vast te doen! Ook gaan we Mango Hill 's ff bekijken. Op het internet hebben we gezien dat er momenteel een leuk nieuwbouwproject is dus we gaan 's ff kijken of het in het echt ook leuk is. Zo ja, dan willen we wel zo snel mogelijk in onderhandeling over aankoop. Maar goed, eerst maar 's kijken of het wat is!

Toen we het Ron en Carina vertelde waren ook die meteen reuze enthousiast en nodigde ons direct uit om bij hun te crashen! Helemaal top natuurlijk  :up: Wordt weer lekker bijkletsen  :-D. Ben zo benieuwd hoe het hun nu allemaal vergaat! Zeker ook met hun kids - kunnen we van hun vast een beetje afkijken wat wij kunnen verwachten. Nou, nog twee weekjes!!!

Zou wel leuk zijn als er nog een BBQ is in augustus ergens tussen de 4e en 21e in Brisbane ofzo (hint, hint  :-D!)!

Voor in november hebben we al een appartement in Caloundra gehuurd lekker aan zee met een groot zwembad erbij. Dus mochten we nu in augustus niet direct iets kunnen vinden voor november, dan hebben we in ieder geval deze uitwijkmogelijkheid!

Voor zover de update, mocht er meer nieuws zijn dan laat ik het weer weten!

Hgr, Jeanine

Hoi Jeanine,

Geweldig nieuws!
En heel leuk om te lezen dat jullie het op dezelfde manier willen gaan aanpakken als wij het hebben gedaan. Wij zijn ook via Kuala Lumpur gevlogen, zijn daar 4 dagen gebleven om even bij te komen.
Daarna naar Brisbane. Wij hebben ook een aantal weken appartementen gehuurd en op campings gezeten in de buurt van Caloundra. Wij hebben uiteindelijk 7 weken in een appartement in de Dingle Avenue gezeten. Groot appartement met een zwembad, direct aan zee. Is dat toevallig hetzelfde als waar jullie naar toe gaan?
Heel verstandig om een keertje zonder kinderen te komen, dat wilden wij ook graag, maar wij hebben ze uiteindelijk mee moeten nemen om ons visum te finalisen.
Wij hebben uiteindelijk gekozen om te wonen in Pelican Waters.
Een heerlijk ruim opgezette nieuwbouw wijk met heel veel groen.
Het ligt een paar minuten van zee en toch binnen een uur van Brisbane.
's avonds hoor je zelfs de zee vanuit je tuin.....
Wij hebben ervoor gekozen om te beginnen met huren. Inmiddels zijn we zo overtuigd van Pelican Waters dat we een stuk grond gekocht hebben en dat we hier zelf een huis gaan (laten) bouwen.
Als je het leuk vindt om als je in augustus hier bent een keer af te spreken, zijn jullie van harte welkom.
En als je iemand kunt gebruiken om je op de hoogte te brengen van de huizenmarkt wil ik je graag helpen.
Ik ben nl. makelaar in Caloundra en kan jullie dus nuttige informatie geven. 
Ik zal je een email sturen met de nrs waarop je me kunt bereiken als je in augustus hier bent.
Veel plezier met de voorpret en misschien tot binnenkort.

Groetjes,
Gabriëlle

Hiya,

Nou nog 1 nachtje en dan gaan we eindelijk vliegen!

Wel mixed feelings hoor  :| We hebben zojuist gezellig met elkaar gegeten en toen is Ruben met z'n broer mee gegaan waar hij tot eind volgende week logeert en Jorinde is met m'n ouders mee naar 's-Hertogenbosch. Eind volgende week gaat Ruben ook naar m'n ouders en zijn ze weer gezellig samen. Poeh, wel verdrietig hoor  :cry: nu zien we ze gewoon bijna 3 weken niet  :cry: :cry: :cry: 'K heb echt een beetje een 'laatste avondmaal' gevoel  :|

Aan de ene kant vind ik het verschrikkelijk om ze zo achter te laten, maar aan de andere kant is het voor het eerst in bijna 6 jaar dat Rob en ik weer 's lekker met z'n 2tjes op stap zijn. En daar zijn we beide ook wel een beetje aan toe hoor! Oei, ik voel me bijna een slechte moeder dat ik dat voel al ben ik er van overtuigd dat de kids zich wel vermaken zo zonder ons. Die mogen natuurlijk 3 weken lang alles wat ze maar willen  :-D :-D

Nou, nog 1 nachtje dus en dan gaan we op weg naar Ron en Carien en alle andere leuke dingen die we gaan doen. En ondanks het dubbele gevoel kijk ik er ook echt wel naar uit hoor  :-D :up:.

Hgr, Jeanine

(sorry hoor, maar moest 't ff kwijt  :oops:)

Hi Jeanine

kan me voorstellen dat je een beetje een dubbel gevoel hebt :-( :). Alvast een prettige & veilige & spoedige reis toegewenst.

Groetjes
Syl

Hi Jeanine en Rob natuurlijk

Lekker zeg weer een keertje met zijn tweetjes op stap  :-D Heel veel plezier en een hele goede reis.

Cheers Sander :up:

Hi Jeanine,

Meid weet hoe je je voelt! Niet dat we ooit met zijn tweetjes op vakantie zijn geweest. Maar de eerste keer allebei de meiden wegbrengen voor een paar daagjes voelde ook zo dubbel!
Gelukkig weet je dat ze in goede handen zijn! Probeer daarom zeker ook te gaan genieten van jullie vakantie. Nu is het moeilijk, maar morgen als je druk bent met van alles en als je in het vliegtuig zit en al die ouders zit "struggelen" met hun kindertjes ben je blij dat Ruben en Jorinde lekker bij Opa & Oma en Broerlief zitten!

Alvast een hele goede reis en we zullen jullie zeker wel een keertje treffen als jullie hier zijn!

Groetjes Lin

Hoi Jeanine,

Ik snap je helemaal......even melodramatisch 'het lot van een moeder........', effe doorbijten meid!!!!
Je weet dat je kinderen het harstikkegoed hebben (lees: 'eigen personeel' en 'pretparkgevoel'  :-D :-D)
bij opa/oma en je schoonbroer. Waarschijnlijk is het over als je in het vliegtuig stapt, dan heb
je het echte vakantiegevoel.

Veel plezier !!!!!!!!

groetjes Miranda

Hi Rob en Jeanine,

Ik snap je ook helemaal want wij maken momenteel ook zoiets mee.Wat valt het toch tegen zeg.
Iig een hele goede vlucht en wij zien jullie volgende week als we hier tenminste het drama afscheid nemen overleven :-D.

Grt
Rob

Hey

Al bijgekomen van de vlucht?
Jammer dat jullie zo snel weg waren, maar iig heel veel sterkte met het vinden van woning enzo! :)  :up:

XXX Tanne

@ Cajendra, ja jammer dat we jullie in Brisbane niet meer hebben gezien - maar we hopen jullie zeker nog eens tegen te komen (hier of anders bij  Ayers Rock)! Heel veel succes met jullie nieuwe start en we houden jullie verhalen in de gaten hoor!

Update:

Op vrijdag 4 augustus zijn we na een lange reis in de avond aangekomen in Brisbane. Bij de uitgang stonden Ron, Carien en de kids ons al op te wachten en na wat gezoen en geknuffel hebben we snel de huurauto opgehaald en zijn we achter Ron aangereden naar hun huis.
Ze hebben echt een geweldig leuk huis in Mount Warren Park waar we lekker mogen logeren.  :-D
's-Avonds hebben we natuurlijk heerlijk zitten bijkletsen en de volgende ochtend zijn we met z'n allen op autozoektocht gegaan. En of het zo heeft moeten zijn - ik weet het niet, maar de eerste de beste auto waar we tegen aanliepen hebben we ook direct gekocht. Het is uiteindelijk een Hyundai Santa Fe uit 2003 met 54000 km op de teller geworden. Echt een super bak, waar zelfs ik (jeanine) al in heb gereden  :up: (en ook nog niets geraakt  :wink:).
Zondag zijn we naar de Hyperdome gereden om de buurt te verkennen en gewoon lekker te shoppen :wink:. Helaas werd Ron hier ziek en heeft zeker de verdere week in zijn bedje gelegen  :|. Gelukkig huppelt ie nu weer vrolijk rond hoor  :-D
Maandag hebben we een bankrekening geopend, ff langs medicare enzo gewoon the usual wat nu eenmaal geregeld moet worden.
Dinsdag zijn we bij Sarah en Terry langs gegaan en hun prachtige dochter Emily. We hadden ze al ruim een jaar niet meer gezien dus dat was reuze gezellig.
Woensdag konden we de auto ophalen, wat dankzij het papierwerk wel een uurtje of wat duurde  :x.
Op donderdag zjin we er weer gezellig met Terry en Sarah op uit getrokken en hebben we gegeten op Mt. Cootha - tjeezus wat een uitzicht heb je daar. Echt een aanrader hoor!
Op vrijdag zijn Rob en ik samen naar Caloundra gereden en reden op een gegeven moment tegen een nieuwbouwproject BellVista aan. Uit nieuwsgierigheid zijn we toch ff gaan kijken en vonden het ronduit geweldig. Na een gesprek met Bronswyn de 'Saleswoman' waren we er eigenlijk al uit, maar wilde toch ff verder kijken. Maar wat we ook zagen niets kon tippen aan wat we eerder zagen. Uiteindelijk hebben we aan het eind van de dag een 'hold' genomen op het stuk land en hebben we morgen een gesprek voor een hypotheek.
Zaterdag zijn we met Ron, Carien en de kids en Terry en Sarah naar Eumundi, Noosa, Perigian en Caloundra geweest. Was een lekker druk dagje - maar errug gezellig  :-D
Vandaag hebben Carien en ik Rob en Regina bij gepraat en gaan we met Terry en Sarah lekker BBQ'en in de tuin.

Wel dit was het wel voor zover!

Meer info zet ik er asap weer op - ga nu lekker eten hoor!

Tot snel,
Jeanine

Leuk jullie update te lezen, jullie hebben al lekker veel gedaan! En wat goed zeg een hold op een block land!! Gaat lekker voorspoedig allemaal!  :up:

Eet smakelijk!

Groetjes Lin

Back