Rob en Regina bijna in Adelaide

Ik moet behalve mijn paspoort ook een DIN A4 envelop geadresseerd aan me zelf meesturen met een stempel / zegels van EUR.3,04 erop.
Nou op het postkantoor keek men mij heel raar aan.Kennen ze niet.
Hoe hebben jullie het gedaan?Als iemand het weet hoor ik het graag.

Grt
Rob

Dan plak je toch gewoon wat extra zegels er op! Die laatste paar centen maken nu niets meer uit, dat is een visum dubbel en dwars waard. Bij de weg veel succes met de laatste loodjes.

Groetjes Chantal

Dan plak je toch gewoon wat extra zegels er op! Die laatste paar centen maken nu niets meer uit, dat is een visum dubbel en dwars waard.

Dat is geen probleem Chantal.
Het probleem is eigenlijk dat je geen Nederlandse postzegels op een envelop kan plakken en die in Duitsland op de post doen voor iemand hier in NL. :-D

Grt
Rob

Sorry dat had ik niet begrepen  :blond:.
zijn de speciale Europa zegels een optie (hoewel dit ook gewoon Nederlandse zegels zijn)???? Hierop staat tenminste het land waarin ze gekocht zijn niet vermeld.

Als het goed is kan je de ambassade in Berlijn je een formuliertje laten mailen waarop je ze eenmalig machtigt om dat bedrag van je creditcard af te schrijven. Je hoeft dan alleen maar een aan je zelf geadresseerde enveloppe mee te sturen. De ambassade doet de rest. WIj hadden geluk, omdat we het via een emigratiebureau doen, kregen we dit formulier er al gelijk bij.

Dus het pakketje wat je opstuurt is:
* paspoorten
* aan jezelf geadresseerde enveloppe
* machtiging

Michel

Rob,

Dat machtigingsformuliertje om de kosten van je creditcard te laten afschrijven kan je ook downloaden via de volgende link:
http://www.australian-embassy.de/visa/download/pdfs/authorisation.pdf

Zilver

Michel en Zilver bedankt jongens :up:.
Paspoort envelop en machtiging zijn op weg naar Berlijn.

Grt
Rob

Heb mijn paspoort vandaag terug ontvangen en visa zit er netjes ingeplakt. :up:
Initial Entry by 30 march 2006.

Wij moeten nou echt serieus het huis gaan verkopen.
Wie wil er een prachtige 2 onder 1 kap kopen in de mooiste provincie van NL en gelegen aan schoonste kust. :-D.

Hoi Rob en Regina,

Gefeliciteerd.

Wij hebben toevallig ook gisteren ons paspoort retour ontvangen met de sticker erin.
Wij moeten voor 27 januari 2006 inreizen.

Succes met de verkoop van jullie huis.

Groetjes,
Brit

:congrats:

Gefeliciteerd!! :) Ja verkopen van het huis altijd lastig.. Wij beginnen er binnnekort al mee, dan gaan we desnoods wel in een huurflatje for the time being..

Grtz Tanne

Zo en nu even een update.

Wij hebben nog steeds geen definitieve vertrek datum vastgesteld.Om eerlijk te zijn ligt het aan mij want Regina vertrekt liever gisteren dan morgen.Ons huis staat officieel nog niet te koop en toch is er nu een serieuse koper. Zou wel mooi zijn zonder makelaar.Mijn visbootje staat wel te koop en volgende week komt de eerste koper kijken.Wij zijn wel bezig met opruimen en bepaalde zaken inpakken dus een begin is er.Dan komt er nog mijn werkgever bijkijken :x :angry1: :devil:.Wij kunnen het maar niet met elkaar eens worden over een oprot premie.Elk gesprek eindigd weer in een  :fight: :sword:.Het is dus afwachten met wat ze nu weer komen maar ik geef niet erg snel toe.Desnoods vlieg ik in februari even heen en weer naar Oz om mijn visa te valideren.Het gaat tenslotte niet over peanuts.Dat was het voorlopig guys.

Grt
Rob

Succes met de onderhandelingen! enneh....bijna in Adelaide of Brisbane? :evil:

Groetjes
Syl

Hopelijk is het volgende bod wat je ervan verwacht en kan je doorgaan met plannen.

Succes!!!

groetjes Miranda  :)

[quote author=Robby link=topic=1632.msg26340#msg26340 date=1125606870]Wij kunnen het maar niet met elkaar eens worden over een oprot premie.[/quote]

? Ik neem dat je een soort boete moet betalen ofzo? Je denkt toch niet dat je geld toe krijgt als je ontslag neemt? En als het de boete variant is hem ik 'm nog nooit in een contract zien staan, of bedoel je dat je een tijdelijk contract hebt dat nog loopt tot na Maart 2006? In dat geval zou ik eens contact met een advocaat opnemen, ik kan me voorstellen dat emigratie een reden kan zijn om eronder uit te komen.

Ben verder niet nieuwsgierig hoor...  :wink:

Rob Suc6 met de onderhandelingen, ik hoop dat er wat moois uitkomt.

Het zou mooi zijn als je je huis onderhands kan verkopen dat scheelt weer 10% makelaarskosten  :)

Geniet in ieder geval nog zoveel mogelijk van dit met regeltjes verstikkende land voor dat je naar Oz gaat.

Groeten,
Koen & Katrina

Ok het is weer 7 maanden geleden dus Rob zal ook even updaten.
Vanaf september vorig jaar tot afgelopen januari hebben wij niets bijzonders ondernomen, tenminste ik dan.Mijn visum moest ik voor 30 maart 2006 valideren dus ik dacht laten wij maar een soort oriëntatievakantie van maken en bepalen of we naar Adelaide of Brisbane gaan en dan eenmaal weer terug in NL het huis en onze auto te koop zetten.Mijn wederhelft had zoals altijd bijna een andere mening en wou het huis voor ons vertrek te koop zetten want we moeten toch rekening houden dat woningen lang te koop staan.Dit keer had ze een beetje gelijk dus half januari een poster voor het raam geplakt en intussen de tickets geboekt voor 6 maart.Tot onze stomme verbazing is net voor ons vertrek het huis verkocht en nog zonder alle poespas van een makelaar voor de prijs die wij wilden.Dat is alvast mooi meegenomen.Nu moeten wij nog haast gaan maken ook want de kopers willen 12 juni a.s de sleutels.Op 8 maart zijn we in Adelaide aangekomen en meteen de volgende dag enkele bedrijven bezocht.Werk was geen probleem ik kon als ik dat wou meteen beginnen.Het volgende punt was een bankrekening openen maar ik dacht laten we eerst naar Centerlink gaan en een sofinummer aanvragen want die moeten ze hebben bij de bank.Daar aangekomen kregen wij een heel lang verhaal te horen over werk zoeken en ww uitkering waarbij Regina en ik mekaar aankeken en ons afvroegen waar die vent het eigenlijk over had.Ik maakte hem duidelijk dat ik niet voor een uitkering kwam maar gewoon dat nummer moest hebben voor de bank ivm belasting.Hij haalde een colega erbij,hele leuke dame,vertelde het verhaal en nu stonden die twee naar mij te kijken en vroegen zich af van welk planeet ik kwam met dit verhaal.Regina vroeg zich intussen af of we daadwerkelijk bij Centerlink moesten zijn maar ik was zeker van mijn zaak.Intussen stond ik ook te twijfelen aan de informatie die ik van Ineke ( Ton en Ineke ) heb gehad.Om een lang verhaal kort te maken kwamen we uiteindelijk na meer dan een uur bij een afdeling van Dimia terecht en daar vertelde alweer een lieve dame dat ik een Tax File Number moet hebben en geen sofinummer.Ik zakte dus echt in mijn schoenen weg :stupid: :blond:.Ineke je had dus gelijk.Iig is de rest goed verlopen en een dag of twee later hebben wij Bear en Muis ontmoet en lekker aan de bier gezeten nietwaar Muis.Een week later zaten we in Windaroo bij San en Lin.Via de vader van Lin heb ik een paar belangrijke mensen ontmoet en heb meteen werk aangeboden gekregen.Die lui vonden het wel lastig dat ik eerst weer naar Nl moest want ze stikken in het werk.Uiteindelijk hebben we voor Qld gekozen vanwege het weer en de betere visgronden en omdat we beiden meteen aan de slag kunnen.Alles was binnen twee dagen geregeld en de rest van de week hebben we met San en Lin veel gelachen en  :cheers: :drinking: he Lin.Ik ben er nog steeds :dizzy:van.Syl een andere leuke meid van het forum hebben we ook ontmoet en hebben
een paar uur bij haar thuis doorgebracht.Al met al een vruchtbare werkvakantie waarbij we na een jaar definitiefe beslissingen hebben kunnen nemen.Afgelopen donderdag zijn we weer in NL aangekomen  :cold: :cloud: :freezing: en als de duvel aan het inpakken gegaan.

Dat was het voorlopig.

Grt
Rob

Back