Ok het is weer 7 maanden geleden dus Rob zal ook even updaten.
Vanaf september vorig jaar tot afgelopen januari hebben wij niets bijzonders ondernomen, tenminste ik dan.Mijn visum moest ik voor 30 maart 2006 valideren dus ik dacht laten wij maar een soort oriëntatievakantie van maken en bepalen of we naar Adelaide of Brisbane gaan en dan eenmaal weer terug in NL het huis en onze auto te koop zetten.Mijn wederhelft had zoals altijd bijna een andere mening en wou het huis voor ons vertrek te koop zetten want we moeten toch rekening houden dat woningen lang te koop staan.Dit keer had ze een beetje gelijk dus half januari een poster voor het raam geplakt en intussen de tickets geboekt voor 6 maart.Tot onze stomme verbazing is net voor ons vertrek het huis verkocht en nog zonder alle poespas van een makelaar voor de prijs die wij wilden.Dat is alvast mooi meegenomen.Nu moeten wij nog haast gaan maken ook want de kopers willen 12 juni a.s de sleutels.Op 8 maart zijn we in Adelaide aangekomen en meteen de volgende dag enkele bedrijven bezocht.Werk was geen probleem ik kon als ik dat wou meteen beginnen.Het volgende punt was een bankrekening openen maar ik dacht laten we eerst naar Centerlink gaan en een sofinummer aanvragen want die moeten ze hebben bij de bank.Daar aangekomen kregen wij een heel lang verhaal te horen over werk zoeken en ww uitkering waarbij Regina en ik mekaar aankeken en ons afvroegen waar die vent het eigenlijk over had.Ik maakte hem duidelijk dat ik niet voor een uitkering kwam maar gewoon dat nummer moest hebben voor de bank ivm belasting.Hij haalde een colega erbij,hele leuke dame,vertelde het verhaal en nu stonden die twee naar mij te kijken en vroegen zich af van welk planeet ik kwam met dit verhaal.Regina vroeg zich intussen af of we daadwerkelijk bij Centerlink moesten zijn maar ik was zeker van mijn zaak.Intussen stond ik ook te twijfelen aan de informatie die ik van Ineke ( Ton en Ineke ) heb gehad.Om een lang verhaal kort te maken kwamen we uiteindelijk na meer dan een uur bij een afdeling van Dimia terecht en daar vertelde alweer een lieve dame dat ik een Tax File Number moet hebben en geen sofinummer.Ik zakte dus echt in mijn schoenen weg :stupid: :blond:.Ineke je had dus gelijk.Iig is de rest goed verlopen en een dag of twee later hebben wij Bear en Muis ontmoet en lekker aan de bier gezeten nietwaar Muis.Een week later zaten we in Windaroo bij San en Lin.Via de vader van Lin heb ik een paar belangrijke mensen ontmoet en heb meteen werk aangeboden gekregen.Die lui vonden het wel lastig dat ik eerst weer naar Nl moest want ze stikken in het werk.Uiteindelijk hebben we voor Qld gekozen vanwege het weer en de betere visgronden en omdat we beiden meteen aan de slag kunnen.Alles was binnen twee dagen geregeld en de rest van de week hebben we met San en Lin veel gelachen en :cheers: :drinking: he Lin.Ik ben er nog steeds :dizzy:van.Syl een andere leuke meid van het forum hebben we ook ontmoet en hebben
een paar uur bij haar thuis doorgebracht.Al met al een vruchtbare werkvakantie waarbij we na een jaar definitiefe beslissingen hebben kunnen nemen.Afgelopen donderdag zijn we weer in NL aangekomen :cold: :cloud: :freezing: en als de duvel aan het inpakken gegaan.
Dat was het voorlopig.
Grt
Rob