Ron&Carina&kids QLD Australie

spankeren

New Member
hoi allemaal,
ron en ik zitten echt met onze handen in onze haren (nou ja figuurlijk dan want ron heeft geen haar :?)we kregen vorige week een mailtje van ron,,toekomstige,, werkgever met de mededeeling dat hij ron het minimumloon gaat betalen en dat is
553,70 per wk gross(brutto).dit was dus echt niet afgesproken toen wij er afgelopen juni waren , hij gaat wel zelf een winkel runnen met alle verantwoordelijkheid die daar bij komt is dit in onze ogen gewoon echt niet rechtvaardig.  :x
ja en dan zit je mooi met een probleem, huis is verkocht in juni wilde we eigenlijk vertrekken maar nu weten we niet of er wel eventueel ander werk is voor ron misschien als truckdriver van coffs harbour naar brisbane is 5 uur of misschien of het vliegveldje van coffs . en als dit echt allemaal niks word zullen we toch die kant van brisbane op gaan want daar zal vast wel meer werk gelegenheid zijn. opzich is dit natuurlijk ook heel leuk linda en sander (m5)zijn ook goeie vrienden van ons en die zouden ons ook wel in het begin kunnen opvangen dat is ook heel tof.maar we hebben wel het gevoel van dat je het hele stuur weer een slag moet draaien en ik ben wel een typ dat van wat zekerheid houd.
we hebben wel die werkgever een mailtje terug gestuurd zo van daar ga ik niet voor een winkel runnen (buiten dat daar kun je echt niet van rond komen) want ron werkt in het begin ook alleen ik wil zelf eerst de kids op school helpen enz.
nou ja we zien wel waar dit uiteindelijk op strand ik heb er toch wel een beetje genoeg zovan op deze manier. :|

carina en ron & kids  :wink: :up:

M5: In overleg titel van het topic aangepast.

en ik ben wel een typ dat van wat zekerheid houd.
dapper om dan een emigratie te overwegen EN door te zetten :)  :up: want no such thing as security als je gaat emigreren. Het is (zeker in het begin) een beetje een rollercoaster-ride.

Vergeet niet dat een hoop emigranten hier voet aan wal zetten zonder baan, zonder famillie, weinig spaarcentjes  en die komen zo goed als allemaal ook echt op hun pootjes terecht :up:
Gewoon even pruttelen, diep adem halen, misschien een beetje je plannen (tijdelijk?) herzien and full steam ahead!
Je kunt het natuurlijk ook gewoon als een startpunt zien? Misschien valt er meer te onderhandelen als jullie hier eenmaal zijn of er komt ineens iets ander op jullie pad?

Misschien een beetje een open deur maar zorg dat je in de toekomst zaken/afspraken op papier laat zetten...

Groetjes
Syl

bedankt syl ,

ja we moeten maar nu even afwachten op bericht terug van die werkgever uit coffs. ook heb ik een mailtje gestuurt naar een
arbeidsburo in coffs daar werkte toevallig een vrouwtje die ook wat nederlands begreep haar ouders zijn hollanders(dus wie weet?!.
en lin zou ons de krant van de regio brisbane opsturen. wat ons trouwens,, ook een heeele mooie plaats lijkt is NOOSA.
maar als ik het goed heb ligt dat toch weer 2 uur van brisbane , syl jij woont toch in edens landing of zit ik er helemaal naast?

groetjes carina :up:

vervelend,

Gelukkig heb jullie er goed over nagedacht en hebben jullie , zo te lezen, meer richtingen waar je heen kan gaan.

Veel succes Carina en Ron;

Jack :evil:

It's a start. Geen goeie start, maar wat let je om te beginnen en tegelijk als een  :lol: op zoek te gaan naar een betere job? Succes, hou je haaks en no worries...

He Carien,

Wat een gedoe he? Soms lijkt alles in kannen en kruiken en dan opeens veranderd alles plots! Maar meid, geen man over boord. Je kan altijd later richting Coffs als jullie gesetteld zijn. Eerst werken, weten hoe het land werkt. Er is plenty werk hier in omgeving Brisbane. Noosa is ook een prachtige plaats. Maar misschien ook niet de ideale plek om jullie leven te beginnen. Mijn tip is; kom hier naartoe. Huur een huis, zoek een job. En kijk dan verder. Vanuit Nl is het toch moeilijk plannen. Het komt allemaal goed! Je kent San, die is ook een man van zekerheden. Maar ook hij is zichzelf daarin tegengekomen. Het is en blijft 1 groot avontuur. Vol met risico's...

Heb vertrouwen!

Hoi!

Goh, ik kan me voorstellen dat het een klap in je gezicht is dat iemand je min of meer zo beduvelt. Laat een nare smaak na! Syl zei het ook al; zet het op papier, zet het op papier.

Ik zal voor jullie duimen!

Cheers,

Ireen

hai carina,

nare situatie. er blijven mensen die meer aan geld denken dan aan mensen.

anderzijds werd er een goed punt gemaakt dat je een baan hebt.

als ik even snel kijk onder retail brisbane op mycareer.com.au

denk ik dat 30.000 per jaar nog niet eens zo slecht is. en er staan een aantal vacatures op.

Ik kan jullie situatie niet beoordelen, maar ervaring in het buitenland wordt hier niet altijd even hoog gewaardeerd. Je begint hier toch een stapje lager.

Inderdaad! en een begin is een begin toch? Kan alleen maar beter worden. En yep, wij wonen in Edens Landing (zou ook wel naar Noosa willen hoor :) :up:)

Groetjes
Syl

Hi,

'T is inderdaad behoorlijk vervelend ja, maar waar een wil is is een weg  , zo zei mijn vader altijd en ik geloof daar ook stellig in. Dus ik ben niet bang dat jullie het niet zullen halen. :up:

Kop op en er gewoon voor gaan, laat je niet kisten door iemand die zijn woord niet nakomt. Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Oz leiden. :up: :up:

Gr.Koen

[quote author=Syl link=topic=3728.msg44268#msg44268 date=1137851177]
Vergeet niet dat een hoop emigranten hier voet aan wal zetten zonder baan, zonder famillie, weinig spaarcentjes  en die komen zo goed als allemaal ook echt op hun pootjes terecht.[/quote]
Ik ben bang (?) dat Syl hier gelijk in heeft. Toen mijn ouders naar Oz gingen (met 5! kinderen) hadden ze ook niets om mee te beginnen. Ook hier zijn ze goed terecht gekomen.
Lin zei het ook al;
[quote author=Lin link=topic=3728.msg44302#msg44302 date=1137884403]
Eerst werken, weten hoe het land werkt. Er is plenty werk hier in omgeving Brisbane. [/quote]
Geeft je toch weer moed om er tegen aan te gaan. Support krijg je van alle kanten!
Het is een kwestie misschien van vallen en opstaan, en niet blijven liggen. Het is niet zo dat de deur kompleet gesloten is. Jullie hebben nog een mooie gelegenheid om daar heen te gaan.
Veel sux6 in ieder geval.

Rene

hey ,

wat leuk al deze reacties !!!!!!! het heeft mij (ons)en dat is echt waar weer frisse moed gegeven!!!.

bedanktguy,s!!, thanx !!!!!!!!!!! :-D :up:

we houden julie op de hoogte :wink:

Hier weer even een update van ons,we hebben besloten om naar Queensland te gaan  :up:.
Ook omdat onze vrienden er wonen,en ook omdat er meer kansen zijn op werk,na diverse overwegingen hebben we gekozen voor Queensland omgeving Brisbane.weer een hele andere uitdaging en voelen ons er heel erg goed bij.
Het is dan ook niet geheel onbekend want we zijn ook hier geweest. :up:

Ron & Carina

Ik houd er er bij;

[size=14pt]YEAH, GO, QLD[/size]

Al enig idee wáár je heen wilt gaan? Qld is erg groot.

Rene

Het visum waar ik op ga is family relationship ( 461 ) omdat Carina New zeelands is,en over werk daar ben ik niet bang voor er wordt veel aangeboden,dus kansen zat.

Ron & Carina

yes!!!!!!!!!! we hebben geboekt .!!!

we hebben nu toch echt de knop doorgehakt en we vertrekken 3 juni :plane: heel spannend allemaal!
maar je kan niet blijven kniezen , en als je huis ook al verkocht is dan is het toch iets wat je niet te lang
naast je neer kunt liggen(zovan we hebben nog alle tijd)want 1 juni is al de oplevering en dan moet je toch wel
snel al een onder komen hebben we blijven dan nog 2 nachtjes bij mij ouders slapen (carina) en dan op zaterdag
3 juni om 11.50 vertrek met singapore airlines to brisbane!.
:happysun:

Vandaag zijn de verhuis dozen opgehaald,het was wel een raar gevoel en tegelijk ook heel erg leuk, van de week hebben we de auto verkocht en hebben gelukkig af kunnen spreken met de mensen, dat ze de auto 2 juni kunnen ophalen.
Ook ons bed en de meubels worden dan op 27 mei opgehaald en dan 1 juni oplevering huis.
en 3 juni naar brisbane, hehe  :cool: :up: :dance:

Back