RRV 155 / 157

Kahuna

Member
Ik heb een 190 visa welke binnenkort afloopt. Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven, maar nu heb ik toch een baan gekregen. Enige probleem is dat deze baan pas in Juni begint, en dit is na mijn latest entry date.

Ik ben een beetje confused over de RRV. Ik verblijf op dit moment buiten australie en ben ook niet 2 jaar in de afgelopen 5 jaar in australie geweest (slechts 2 weken ter validatie in 2013). dus een 155 aanvragen voor 5 jaar valt af. Blijft over een 155 voor 1 jaar of een 157 voor 3 maanden. Hoe lang van tevoren moet ik deze aanvragen?
En wat zijn de kansen op een 155 grant voor 1 jaar?

Stel dat ik een 157 aanvraag voor 3 maanden, kan ik dan na 3 maanden offshore weer een 157 aanvragen?
 
Je kunt niet voor de een of ander kiezen (volgens mij) Je dient je aanvraag in, en de case officer beslist wat het wordt. 157’s worden volgens mij zelden uitgegeven. (Er staat dat er te weinig worden uitgegeven om gemiddelde doorlooptijden te berekenen)

Ik heb vanuit Australia, niet voldoende aan de voorwaarden een 155 voor een jaar gekregen. Maar dat is dus een hele andere situatie.

Ik zou de aanvraag starten, je krijgt een week of twee (?) na indienen waarschijnlijk een mail met de vraag voor meer informatie. Er staat dan beschreven welke info je moet aanleveren. Gaat waarschijnlijk iets zijn in de richting van waarom je niet 2 jaar in OZ kon zijn.

Gefeliciteerd met je baan trouwens!
 
Hi Kahuna
Waarom kom je niet naar Oz voor je laatste entry date en vraag je een RRV aan als je hier al tijdje bent, dat geeft je ook een grotere kans op toewijzing. Tenzij dat financieel niet haalbaar is voor jou. Zolang je niet hoeft te reizen heb je geen RRV nodig en kun je gewoon ‘binnen blijven’.
 
Hi Kahuna
Waarom kom je niet naar Oz voor je laatste entry date en vraag je een RRV aan als je hier al tijdje bent, dat geeft je ook een grotere kans op toewijzing. Tenzij dat financieel niet haalbaar is voor jou. Zolang je niet hoeft te reizen heb je geen RRV nodig en kun je gewoon ‘binnen blijven’.

Ik kan naar Oz komen, maar kan niet lang blijven. Ik weet niet hoe snel een RRV toegewezen word als ik het in persoon bij immigration doe, of dat er meer kans is als ik het in persoon aanvraag.
 
Ik kan naar Oz komen, maar kan niet lang blijven. Ik weet niet hoe snel een RRV toegewezen word als ik het in persoon bij immigration doe, of dat er meer kans is als ik het in persoon aanvraag.

Volgens mij kun je dit niet in persoon aanvragen, kan het alleen online.
 
Hoe lang een RRV aanvraag duurt ligt erg aan je persoonlijke omstandigheden. Manlief had hem binnen 2 minuten, maar ik weet dat het bij @afterbang langer duurde, ik geloof enkele weken.
 
oke, na een nachtje zoeken ben ik wel wat wijzer, maar weet nog niet alles. op expatforum staat ook redelijk wat informatie van goede kwaliteit.

Ik word nu een beetje zenuwachtig, want mijn travel rights op mijn oorspronkelijke visum vervallen 8 februari.... 7 dagen nog dus...
Dus kan ik de gok wagen en een 157 voor 3 maanden online aanvragen, of moet ik een tripje naar perth maken en dan gelijk tijdelijk werk zoeken tot juni.

Hier: https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/155- staat dat de aanvraag 15 dagen kan duren voor een 155. voor 157 staat geen tijdsduur vermeldt omdat waarschijnlijk te weinig gebruik van wordt gemaakt. Verder lees ik dat er wel een papieren versie ingediend kan worden, zij het met meerkosten. dat zou dus beteken dat het wel in persoon kan.
 
Mijn 155 duurde wat langer dan normaal... ik kreeg na een maand of anderhalf de zelfde vraag voor meer informatie als na twee weken. Ik neem dus aan dat ze mijn spullen kwijt waren.

Ik zou hem nu online aanvragen. Nee heb je. Ja kunnen krijgen.

Nu een ticket kopen om naar Perth te vliegen is cool maar wellicht ook duur en onhandig? Maar aan de andere kant: wat is het je waard om in OZ te wonen ;)

Succes!!!
 
Pfff, ik zou maar snel een ticket boeken en deze kant op komen.
Want je zult wel een verdomd goede reden moeten aandragen om een RRV te kunnen verkrijgen.
 
Hmm, er wordt gevraagd om mijn visa grant nummer, maar waar vind ik deze? ik heb op mijn PR grant notification alleen een file number, TRN en receipt number staan, maar geen van de 3 werkt....

edit: gevonden via vevo :)

Zoals ik het begrijp is er 1 application voor RRV. beslist de case officer dan voor welke je in aanmerking komt?
 
Last edited:
Hmm, er wordt gevraagd om mijn visa grant nummer, maar waar vind ik deze? ik heb op mijn PR grant notification alleen een file number, TRN en receipt number staan, maar geen van de 3 werkt....

edit: gevonden via vevo :)

Zoals ik het begrijp is er 1 application voor RRV. beslist de case officer dan voor welke je in aanmerking komt?
Correct, zie mijn eerste post ;)
 
Volgende vraag: hoe zit het met dependents, moeten die ook voor aflopen van de latest entry date het land binnen zijn? Of gaat het alleen om de visumaanvrager?
zoveel regeltjes.......
 
Volgende vraag: hoe zit het met dependents, moeten die ook voor aflopen van de latest entry date het land binnen zijn? Of gaat het alleen om de visumaanvrager?
zoveel regeltjes.......

De dependants worden genoemd op het/een visa. Dat visa heeft een eind datum. Die datum geldt dus (ook) voor hen. Volgens mij, iemand een ander idee?
 


OFX
Back
Top