Hoi, Ik woon sinds ruim een jaar in Scarborough. Heb lang getwijfeld met cottesloe. Cott is kiezen: centrum ligt niet aan het strand, dus of je woont op loopafstand van het strand, of van het centrum. Voordeel van Scarborough vind ik dus dat je alles op loopafstand hebt. Er is een kleine boulevard met wat restaurantjes (heerlijk om bij ondergaande zon kopje koffie te doen), er zijn 3 kroegjes, een poolcentrum, winkelcentrum, mooi breed strand met surfmogelijkheden, park aan het strand met public barbeques, groot park in het midden van Scarbs waar altijd wel wat te doen is aan een potje cricket of voetbal of dergelijke, en een heel groot shopping centrum 5 minuten rijden in Innaloo of Karrinup. Bushalte om de hoek. Moet zeggen dat ik nauwelijks in het centrum kom. Als we al naar de kroeg gaan is het meestal uit gemakzucht in Scarborough. Niet omdat het zo'n geweldige kroeg is maar meer dat niemand hoeft te rijden of dat je midden in de nacht een taxi moet regelen. Hetzelfde als ik geen zin heb om te koken: thai restaurant, pizza, spare rib house, indian hotel voor rond de 20 dollar.
Verder vind ik dat Scarborough een ralaxte sfeer heeft, niet zo posh als cottesloe. En omdat er maar 1 centrumpje is leer je ook heel snel de locals kennen. Het is soms een klein dorpje met de faciliteiten van de grote stad erbij. Ik rijd in 20 minuutjes naar mijn werk in het centrum, deur tot deur. En ik vind het helemaal niet rustig, er is juist altijd wel wat te doen. En last van het uitgaanspubliek? Denk dat dat maar net eraan ligt in welke straat je woont. Wat ik om me heen zie wonen er relatief veel jonge mensen tussen 25-35 en zie niet echt veel gezinnetjes (misschien wat verder van het strand af....?).
Ik huur een townhouse met 3 slaapkamers, balkon met oceanviews (200m ofzo van het strand), grote tuin voor 265 dollar per week..duur? Ik vind het wel meevallen maar is voor iedereen anders natuurlijk. Kopen is hier wel erg prijzig: villa's/units met 2 slappkamers en klein tuintje gaan hier tegenwoordig voor 350.000 AUD......In de zomer is het moeilijk huur woonruimte te vinden, maar vanaf maart tot zeker september mogelijkheden genoeg.
Kortom, ik heb het hier prima naar mijn zin en overweeg niet om op korte termijn naar een andere suburb te gaan. Heerlijk hier aan het strand! En gezellig!
gr. Sab