Scarborough...

*Anneke*

New Member
We zitten nu nog in NL, maar in Augustus vertrekken we naar Perth. We gaan daar pas op zoek naar een woning, maar zijn ons al wel een beetje aan het orienteren op de wijken daar. Kijkend op realestate kom ik vaak terecht in Scarborough. Zijn er mensen op het forum die hier wonen? Of die hier bewust niet wonen? :| Oftewel..ik ben erg benieuwd naar de voor- en nadelen van deze wijk!

groetjes Anneke

Scarborough heeft een prachtig strand, maar is heel erg rustig. Weinig winkels en nauwelijks restaurants, pubs. Het ligt er helemaal aan wat je zoekt. Als je ruimte, rust en strand wilt hebben is het perfect.Ongeveer 20 minuten met de bus naar het centrum

Wijzelf hebben een aantal jaar in Scarborough gewoond. Prachtig strand. Met naar mijn mening genoeg restaurantjes en cafes. In Scarborough zelf heb je een klein winkelcentrumpje met een coles (supermarkt) Newsagency en nog wat andere winkels zowel in als buiten het winkelcentrum. Verder is er op rij afstand met auto en zelfs fiets een enorm winkelcentrum in de aangrenzende wijken karrinyup en innaloo. Zal niet goedkoop zijn tegenwoordig kopen en huren in Scarborough. Wij hebben er met zeer veel plezier gewoond maar zijn toen dat onze eerste dochter verwachte verhuist naar een groter huis meer in de buurt van joondalup.  Dat het heel rustig wonen is ben ik niet mee eens. Veel uitgaans publiek in het weekend. Waar je soms wat last van had.
Inderdaad een goed busverbinding zit je zo in de stad.

Hoi, Ik woon sinds ruim een jaar in Scarborough. Heb lang getwijfeld met cottesloe. Cott is kiezen: centrum ligt niet aan het strand, dus of je woont op loopafstand van het strand, of van het centrum. Voordeel van Scarborough vind ik dus dat je alles op loopafstand hebt. Er is een kleine boulevard met wat restaurantjes (heerlijk om bij ondergaande zon kopje koffie te doen), er zijn 3 kroegjes, een poolcentrum, winkelcentrum, mooi breed strand met surfmogelijkheden, park aan het strand met public barbeques, groot park in het midden van Scarbs waar altijd wel wat te doen is aan een potje cricket of voetbal of dergelijke, en een heel groot shopping centrum 5 minuten rijden in Innaloo of Karrinup. Bushalte om de hoek. Moet zeggen dat ik nauwelijks in het centrum kom. Als we al naar de kroeg gaan is het meestal uit gemakzucht in Scarborough. Niet omdat het zo'n geweldige kroeg is maar meer dat niemand hoeft te rijden of dat je midden in de nacht een taxi moet regelen. Hetzelfde als ik geen zin heb om te koken: thai restaurant, pizza, spare rib house, indian hotel voor rond de 20 dollar.

Verder vind ik dat Scarborough een ralaxte sfeer heeft, niet zo posh als cottesloe. En omdat er maar 1 centrumpje is leer je ook heel snel de locals kennen. Het is soms een klein dorpje met de faciliteiten van de grote stad erbij. Ik rijd in 20 minuutjes naar mijn werk in het centrum, deur tot deur. En ik vind het helemaal niet rustig, er is juist altijd wel wat te doen. En last van het uitgaanspubliek? Denk dat dat maar net eraan ligt in welke straat je woont. Wat ik om me heen zie wonen er relatief veel jonge mensen tussen 25-35 en zie niet echt veel gezinnetjes (misschien wat verder van het strand af....?).

Ik huur een townhouse met 3 slaapkamers, balkon met oceanviews (200m ofzo van het strand), grote tuin voor 265 dollar per week..duur? Ik vind het wel meevallen maar is voor iedereen anders natuurlijk. Kopen is hier wel erg prijzig: villa's/units met 2 slappkamers en klein tuintje gaan hier tegenwoordig voor 350.000 AUD......In de zomer is het moeilijk huur woonruimte te vinden, maar vanaf maart tot zeker september mogelijkheden genoeg.

Kortom, ik heb het hier prima naar mijn zin en overweeg niet om op korte termijn naar een andere suburb te gaan. Heerlijk hier aan het strand! En gezellig!

gr. Sab

Wij hebben ook een tijdje in Scabs gewoond. In een 2-slaapkamer unit. Voor 125 per 2 weken. Cheap!
Ik vond het er niet rustig: veel gefeest om ons heen, ook door de week, 'burnouts' in de straat, luidruchtige buren...

De straat waar we woonden is ondertussen wel veel veranderd: veel 'villa's', die wel wat meer upmarket zijn, dan de appartementjes waar wij in woonden.

Hebben een vrijstaand huis verder naar het noorden gekocht, met grote tuin. Bevalt ons beter. Winkelcentrum dichtbij, strand niet te ver. Echt stappen/uitgaan doen we niet zo heel veel, maar we regelen dan dus een taxi of een sjoof voor de avond. Veel parken in de buurt.

Het ligt er maar aan wat je belangrijk vindt!
Succes met de verhuizing naar Down Under!

Groet, Inacar

Er zijn zoveel mooie lokaties in Perth, dat het lastig is om te kiezen.
Wij hebben ook lange tijd vele wijken doorkrruist om rond te kijken.
Alleen zijn wij door de hoge prijzen buiten Perth terecht gekomen.

Hoi Anneke

Over wonen in Scarborough kan ik je niks zeggen, wel mooi strand maar daar zijn er velen van.
Wel zo ik je aanraden om in Nederland , weet niet of je iets huur,zo ja een bewijs in het Engels van de verhuurder vragen dat je altijd netjes je huur hebt betaald en de woning netjes heb gelaten.
Gezien de run op huurhuizen en ze keuze genoeg hebben om iemand te vinden.
Wij hadden 2 referentie's uit vorige jaren van mensen in Perth waar we geluk mee hebben gehad en daadwerkelijk hebben ze beide gecheckt. Weet niet of ze onze oude huisbaas in A'dam hebben gecheckt.
Succes met de laatste dingen voor je het weet is het Augustus.

Erna

Hoi Erna,

Ik huur nu inderdaad, dus ik zal zeker vragen of ze een mooi briefje voor me maken (of eigenlijk of ze mijn briefje alleen maar willen ondertekenen). Bedankt voor de tip! Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor we iets vinden. Augustus duurt in ieder geval niet meer lang in onze ogen!
groetjes Anneke

hey Anneke! Jij bent toch degene die ik in Utrecht tegenkwam met de open Ozzie-dag? Jij was daar samen met je partner. Wauw, jij gaat al in augustus! Kwil ook!!!! Wij wachten ook op ons visum..! En zijn ook in de richting van Scarborough/freo ed aant kijken. Succes met rondsnuffelen, moeten wij ook nog aan beginnen! Met wat voor visum vertrekken jullie ok alweer? grts, marieke

Hey Marieke,

Ja, ik ben inderdaad dezelfde die je bent tegengekomen!  Wij (Pieter en ik) vertrekken 12 augustus, met allebei een skilled independent visum op zak...joepie!!!!
Voor jullie begint het nu ook echt spannend te worden he, die laatste dingen opsturen en dan maar weer wachten....
Naar huisjes kijken is wel heel leuk vind ik, alleen jammer dat je moet wachten tot je daar echt bent.
Je avonturen in Ierland klinken ook goed hoor...Fijn dat je al lekker bij elkaar zit.
Scarborough klinkt me nog steeds erg goed in de oren, lekker strand speelt natuurlijk ook een grote rol. Wanneer jullie aankomen hopen wij al een plekje te hebben, dus dan staat die thee op jullie te wachten hoor! (Die Senseo zal je zelf mee moeten nemen, vrees ik...)

Hey, dus jullie hebben je visum al! En jullie hebben augustus geboekt om nog de tijd te nemen voor alles...?? Wij hebben nu sinds maandag echt ALLES op de bus gedaan. Een maand geleden medicals en bloedtest, an afgelopen maandag met spoed DHL onze politieverklaringen en Liams laatste referenties. Moet nl vooooor Mei binnen zijn... Oeps! Ben erg benieuwd wanneer we van hun horen...
Wat zijn jullie plannen verder de komende maanden...?
Succes! Enne... als ze door de douane komen; ik neem wel bokkepootjes mee als we op de koffie komen :lol:, haha! In Ierland ben ik ook meestal voorzien van speculaas en peperkoek, drop en senseo crema. (kost hier t dubbele dan in NL).

@marieke, niet getreurd speculaasbrokken en senseo kan je hier allemaal kopen

@anneke veel plezier nog met huisjes kijken was ook mijn hobby in Nederland, vooral die van over de 2 miljoen haha

Groetjes Erna

Wij zijn weg van Scarborough, maar dat is ook omdat je er goed kunt surfen  :grin: Verder leuke winkeltjes, restaurantjes en pubs (Indi Bar). In de zomer en tijdens vakanties kan het er wel druk zijn, maar dat is ook wel weer gezellig. Verder worden er veel evenementen en activiteiten georganiseerd in de zomermaanden. Wij hopen op de wat langere termijn of in Scarbs of rondom Triggs een huis te vinden. We wonen nu net ten noorden van het centrum van Perth.

Succes, Marielle

Back