Skilled - Designated area (139) - VOG al meegestuurd, kan dit een probleem zijn?

SMT

New Member
Hi allemaal,

Nieuw op het forum, erg handig! Vraagje; ik heb net mijn aanvraag voor Skilled - designated area de deur uitgedaan en heb heel eigenwijs direct mijn VOG al meegestuurd. Nu las ik ergens op het forum het volgende:

Je kan het beste wachten met de VOG en medical omdat die bepalen (na toekenning van je visum) vóór welke datum je uiterlijk in Australië moet zijn (al is het maar voor een vakantie) om je visum te 'validaten'. Dus stel je 'krijgt' je visum op 1 mei 2006 en je had je VOG al op 1 juli 2005, dan heb je nog maar 2 maanden over om naar Australië te gaan.

Weet iemand of dit klopt? En waar kan je dit terugvinden? Is het ook mogelijk om dat een nieuwe VOG aan te vragen om die datum weer te verleggen of is daar niet over te corresponderen? Worried here!!!

Dank bij voorbaat,
Suzanne
 
Heb mijn aanvraag (136) net gister met de koerier mee gedaan. Ik heb ook de VOG er al inzitten en ga medicals plannen voor juni.
Het is precies zoals je schrijft: VOG is 1 jaar geldig, dus daarna zou je die opnieuw moeten aanvragen. Maar verder niet zo´n probleem volgens mij.
Weet je al wanneer je weg zou willen (en je denkt je visum te hebben)? Als dat nog binnen het jaar na toekenning van je VOG valt, dan dus no worries!

Henriette
 
Klopt idd zoals Henriette ook al zegt. Bij toekenning van een visum moet je dit binnen 1 jaar valideren(door in Oz te zijn geweest). Dit jaar gaat in vanaf de datum van je VOG of medical(al naar gelang welke je het eerst hebt gedaan!Dus NIET vanaf de datum dat je je visum krijgt toegekend!
 
Hi Henriette,

Gelukkig! Heb mijn VOG al vanaf vorig jaar september maar moest wachten met het indienen totdat mijn defacto-relationship en ik een jaar samenwoonden  :). Nu mag hij ook mee op mijn conto.

Zou graag willen dat ik al in september weg zou kunnen maar als ik de timelines zie lijkt het er op dat dit wishfull thinking is. Waar reken jij op? En heeft jouw subclass ook te maken met de nieuwe regel dat je vanaf 1 juli eerst een temp visa zou krijgen?

Plan jij je medicals al zonder aanvraag van de DIMA? Of maak je de afspraken op hoop van zegen dat je dan ook je oproep al hebt? Weet niet goed wat wijsheid is.

Thanks!
Groetjes,
Suzanne

ps. Ik heb mijn aanvraag gewoon aangetekend verstuurd......laten we hopen dat de postbode zijn best doet!

Wilbert, als ik het dus goed begrijp moet ik een nieuwe VOG halen als ik pas na september dit jaar mijn visum krijg (wat er dik inzit). Mijn VOG is dan dus al verlopen voordat ik mijn visum heb kunnen valideren. Voordeel is dan wel weer dat ik gewoon weer een jaar de tijd heb om al mijn zaakjes te regelen voordat ik daadwerkelijk vertrek en niet hals over kop binnen 2 maanden weg hoef te zijn.
 
Klopt!
Maar als je visum niet voor September wordt toegekent zal DIMIA zelf denk ik ook wel om een nieuwe VOG vragen.
 
Je hebt het allemaal goed in de smiezen! Komt vast allemaal wel goed.
Op een 136 krjig je direct een permanent visum. Mijn beroep staat op de MODL dus heb priority processing, maar dat heb jij met skilled designated area (volgens mij 139 toch?) naar ik mij weet te herinneren ook. Volgens mij heb jij dus ook een permanent visum toch? Of bedoel je een SIR visum? skilled independent regional?. Skilled designated area is een visum waarbij je een sponsor hebt in een designated area.......

Mijn medicals ga ik al doen zonder op verzoek te wachten. Ik heb in de aanvraag gezet dat ik voornemens ben die in juni te doen en ik hen bericht doe als ze verzonden zijn naar Sydney. Of dat nuttig is??? Geen idee, maar volgens mij kan het op deze manier ook niet echt kwaad. Ik wil namelijk echt na toekenning van het visum liefst binnen twee weken weg, dus elke week winnen is er 1 voor mij........
 
Weet een van jullie overigens of de artsen weten wat te doen wanneer we het over een medicals voor Oz hebben?
Is het genoeg om forms 26 en 160 te hebben? (deze files staan overigens niet op immi.gov.au maar komen van australia.org.uk - ook ok??)

Alvast bedankt!
Groetjes van de defacto relationship... :)
 
Back
Top