Skilled Independent Visa / Permanent Residency?

Roel

New Member
Ik kan het niet goed terugvinden op de website van DIMIA, maar geeft een Skilled Independent Visa je meteen een permanente verblijfsstatus? Als dat het geval is, dan betekent dat dat je onder bepaalde voorwaarden al na twee jaar het Australisch burgerschap kunt aanvragen!
:think:

Gr Roel

Het klopt dat een skilled independent visa een PERMANENT visum is. Hoe het dan met dat Australisch burgerschap zit weet ik even niet, vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk. Het enige voordeel is dat je dan mag stemmen, bovendien wilde ik graag mijn Nederlandse nationaliteit behouden!

Volgens mij krijg je/of heb je recht na 2 jaar op het Australisch burgerschap!

klopt helemaal na 2 jaar mag je een australische staatsburger worden.  Hou er dan wel rekening mee dat je dan geen Nederlander meer bent. Bijde nationaliteiten mag je namelijk, helaas niet houden.  Dus als je weer terug wil mag je een visum voor nederland gaan aanvragen en krijg je Geert Wilders op je dak  :-D :-D

Mocht het zo zijn dat wij daar in Ozz kindertjes krijgen die helemaal australisch worden dan zijn wij igg van plan om dat burgerschap aan tevragen zodat we officieel aussies zijn :lol: Anders niet misschien dat we ooit terug willen. Mijn oom is ook na 25haar terug gekeerd en dat hoor je vaker bij oude mensen :|  :?

Ik wist niet dat je ook je Nederlandse nationaliteit daarmee zou verspelen! Nou het Nederlandse staatsburgerschap zeg ik iig nooit op!

Ik dacht dat het mogelijk was om een dubbele nationaliteit aan te nemen? Zie ook: http://www.citizenship.gov.au/download/827_fact_dutch.pdf
Of is deze informatie onjuist?

Dit betekent dat als de Nederlandse
nationaliteitswetgeving dit toelaat,
je de Australische
nationaliteit kan aannemen en tegelijkertijd de Nederlandse
nationaliteit kan behou

En dat laten ze helaas niet toe  :cry: :cry: :cry: dat weet ik 99,9% zeker maar als je nog meer info heb die anders zecht dan hoor ik het graag en 18.000 Nederlanders daar in Oz zeker ook :)

Hiya Bear

wat raar? Ik heb namelijk een maand of zo geleden met iemand gesproken en die vertelde dat het wel mogelijk was (maar goed dat is "hear-say" natuurlijk). Volgens hem was het een "gewoon" kwestie van de Australische nationaliteit aan vragen en je Nederlandse paspoort aanhouden.  :|
Wij zijn inmiddels al jaren permanent residents en willen nu eigenlijk ook wel eens de knoop definitief doorhakken en Australiërs worden. Want het ziet er niet naar dat we ons ooit weer in Nederland gaan vestigen. Ga toch eens even bellen dinsdag (public holiday on Monday).

Groetjes
Syl

[quote author=Syl link=topic=1615.msg14125#msg14125 date=1114769653]
Hiya Bear

wat raar? Ik heb namelijk een maand of zo geleden met iemand gesproken en die vertelde dat het wel mogelijk was (maar goed dat is "hear-say" natuurlijk). Volgens hem was het een "gewoon" kwestie van de Australische nationaliteit aan vragen en je Nederlandse paspoort aanhouden.  :|
Wij zijn inmiddels al jaren permanent residents en willen nu eigenlijk ook wel eens de knoop definitief doorhakken en Australiërs worden. Want het ziet er niet naar dat we ons ooit weer in Nederland gaan vestigen. Ga toch eens even bellen dinsdag (public holiday on Monday).

Groetjes
Syl
[/quote]

Mmm nou begin ik toch wel heel erg te twijfelen,.... :oops: :oops: maak maar van die 99,99% een kleinen 75%. Ik hoor het graag van je als heb gebeld. Want ik zelf zou het erg fijn vinden om een dubbelen nationaliteit te hebben.... Maar er staat me dus echt iets bij dat de Nederlandse wetgeving het verbied om een dubbelen nationaliteit te hebben. ...... maar goed ik zeg niks meer :oops: ik hoor het dan wel van jouw.

Hahahaha........oops, nou dan zal ik maar even een grote "sticky" op mijn computer plakken met "BELLEN!!"  :-D ben namelijk een beetje van de vergeet-achtige lately...

Maar zal het zeker even laten weten  :up:

Syl

Enneh...van 99,99% naar 75% dat is wel een flinke jump :-D

Syl,

Ik heb een vraag aan jou, Ik heb begrepen dat jullie al wat jaren in Australie wonen.

Mijn vragen zijn als volgt: Zo je ook een Permanent Stay kunnen aanvragen als je in Australie bent (Fysiek bij familie of zo)

En een andere is mijn vriendin is bijna afgestudeerd in de Homeopathie, is daar werk in te vinden in Australie (met name in West Australie) Perthe, Freemanlte.

Groet,
Divemaster

[quote author=Syl link=topic=1615.msg14131#msg14131 date=1114770783]
[/quote]En ik denk dat ie nog wel wat verder kan gaan jumpen ;)
Zie het volgende draadje: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=159.0

In het kort:
Een meerderjarige Nederlander die een andere nationaliteit krijgt, moet afstand doen van zijn Nederlanderschap. Per 1 april geldt dat echter niet voor de volgende groepen:
Nederlanders die in het land van die andere nationaliteit geboren zijn en daar ook wonen;
Nederlanders die vóór hun 18e jaar vijf jaar onafgebroken in het land van die andere nationaliteit gewoond hebben;
Nederlanders die getrouwd zijn met een persoon van die andere nationaliteit.

Als je dus als NLs echtpaar naar Australie verhuisd, raakt tenminste 1 van de 2 zijn/haar NLse nationaliteit kwijt als hij/zij de Australische aanvraagt. De ander kan daarna wel de Australische nationaliteit aanvragen zonder de NLse te verliezen, immers, je bent dan met een Aussie getrouwd...

[quote author=Hans de Visser link=topic=1615.msg14154#msg14154 date=1114781050]
[quote author=Syl link=topic=1615.msg14131#msg14131 date=1114770783]
[/quote]En ik denk dat ie nog wel wat verder kan gaan jumpen ;)
Zie het volgende draadje: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=159.0

In het kort:
Een meerderjarige Nederlander die een andere nationaliteit krijgt, moet afstand doen van zijn Nederlanderschap. Per 1 april geldt dat echter niet voor de volgende groepen:
Nederlanders die in het land van die andere nationaliteit geboren zijn en daar ook wonen;
Nederlanders die vóór hun 18e jaar vijf jaar onafgebroken in het land van die andere nationaliteit gewoond hebben;
Nederlanders die getrouwd zijn met een persoon van die andere nationaliteit.

Als je dus als NLs echtpaar naar Australie verhuisd, raakt tenminste 1 van de 2 zijn/haar NLse nationaliteit kwijt als hij/zij de Australische aanvraagt. De ander kan daarna wel de Australische nationaliteit aanvragen zonder de NLse te verliezen, immers, je bent dan met een Aussie getrouwd...
[/quote]

Maar dat is gewoon een truukje die je dan uithaald. Volgens de regels mag het dus niet gaan we weer van 75 nu naar 100% :-D : :up: :up:  Maar dat is dus echt een slim maniertje als je dan ooit terug wil dan heb je weer goed recht op een nedelands nationalitiet want je bent met een nederlander getrouwd dusssz. wowow :lol: :lol: wordt er dizzy van

Hahaha.....nou, ik haal die "sticky" van mijn computer :-D We zijn er uit.........maar eh, ik ga toch nog even bellen dinsdag  :evil:

Hiya Divemaster

De eerste vraag:  Zou je ook een Permanent Stay kunnen aanvragen als je in Australie bent (Fysiek bij familie of zo).   sorry  :-(, ben niet zo'n expert op dit gebied. Het is voor ons inmiddels al lang gelden en wij kwamen op een sponsorship visum binnen. Maar het goede nieuws is dat er op dit forum heel veel mensen zijn die je met deze vraag kunnen helpen!!!  :) :)

Vraag twee: En een andere is mijn vriendin is bijna afgestudeerd in de Homeopathie, is daar werk in te vinden in Australie (met name in West Australie) Perthe, Freemanlte.
Homepathy, Osteopathie & natural therapies in general zijn hier nog altijd razend populair.

Misschien hebben jullie iets aan de volgende link http://www.homeopathyoz.org/ of http://www.homoeopathy.org.au/. De tweede site is momenteel under construction maar er staat wel een email adres op.

Groetjes
Syl

[quote author=Bear link=topic=1615.msg14157#msg14157 date=1114782629]
Maar dat is gewoon een truckje die je dan uithaald. Volgens de regels mag het dus niet gaan we weer van 75 nu naar 100% :-D : :up: :up:  Maar dat is dus echt een slim maniertje als je dan ooit terug wil dan heb je weer goed recht op een nedelands nationalitiet want je bent met een nederlander getrouwd dusssz. wowow :lol: :lol: wordt er dizzy van
[/quote]Niks truukje, volledig legaal.  Volgens de regels mag je dus wel degelijk je NLse nationaliteit behouden, maar alleen onder bepaalde omstandigheden.
Als je dus met z'n tweeen op een skilled visa naar Australie komt en je wilt de Australische nationaliteit, dan zal een van de twee de NLse nationaliteit moeten opgeven.
Als je op een spouse visa hiernaartoe komt, kun je zonder problemen de Australische nationaliteit krijgen zonder je NLse te verliezen.

[quote author=Hans de Visser link=topic=1615.msg14176#msg14176 date=1114836128]
[quote author=Bear link=topic=1615.msg14157#msg14157 date=1114782629]
Maar dat is gewoon een truckje die je dan uithaald. Volgens de regels mag het dus niet gaan we weer van 75 nu naar 100% :-D : :up: :up:  Maar dat is dus echt een slim maniertje als je dan ooit terug wil dan heb je weer goed recht op een nedelands nationalitiet want je bent met een nederlander getrouwd dusssz. wowow :lol: :lol: wordt er dizzy van
[/quote]Niks truukje, volledig legaal.  [/quote]

Jeetje een beetje sacho vandaag, je hoeft niet te snauwen ..... :? sorry hoor.... :cry:

Een meerderjarige Nederlander die een andere nationaliteit krijgt, moet afstand doen van zijn Nederlanderschap
allen anderen uitzonderingen zijn niet van toepassing op mijn vrouw en ik we zijn nl ras echte Haagenezen
[sub]en toch lijkt het verdacht veel op een truukje of tewijl een maas in de wet !!!... :evil:[/sub]

Bij Postbus 51 kan je gratis folders bestellen over Nederlanderschap in het buitenland. Ik heb het in ieder geval maar es besteld om door te lezen.

Groetjes Miranda :-D

Het volgende vond ik op de website van Postbus 51:

Wanneer verlies ik als Nederlander de Nederlandse nationaliteit?

In het algemeen verliest u als Nederlander de Nederlandse nationaliteit wanneer u naast het Nederlanderschap een andere nationaliteit bezit en als meerderjarige tien jaar onafgebroken buiten de Europese Unie (dus ook buiten Nederland), de Nederlandse Antillen of Aruba heeft gewoond.

Nederlandse nationaliteit behouden
U kunt de Nederlandse nationaliteit behouden als u op tijd, dus voordat de periode van tien jaar is verstreken, een Nederlands paspoort of verklaring van Nederlanderschap aanvraagt.

Nederlandse nationaliteit herkrijgen
Er is een regeling voor Nederlanders die op of na 1 januari 1995 de Nederlandse nationaliteit verloren hebben op grond van de tien-jarenregel. Als u aan de onderstaande voorwaarden voldoet, bent u op grond van een wetswijziging altijd Nederlander gebleven en komt u hiervoor in aanmerking. U moet dan voor 1 april 2013 een nieuw paspoort of een nieuwe verklaring van Nederlanderschap aanvragen. Vervolgens moet u ervoor zorgen dat u - als u niet in Nederland, de Nederlandse Antillen, Aruba of de Europese Unie woont - elke tien jaar weer een nieuw paspoort of een nieuwe verklaring aanvraagt.

Voorwaarden:

u was 28 jaar of ouder toen u de Nederlandse nationaliteit verloor;
u hebt de Nederlandse nationaliteit verloren omdat u tien jaar of langer woonde in uw geboorteland waarvan u ook de nationaliteit bezit;
u hebt na 1 januari 1990 nog een Nederlands paspoort of een verklaring van Nederlanderschap ontvangen. Op het moment dat u dit paspoort of deze verklaring kreeg, had u de Nederlandse nationaliteit.

Vooral het stukje "Nederlandse Nationaliteit behouden" vond ik interessant. Ik bel morgen toch voor de zekerheid eens naar IND (Immigratie- en NaturalisatieDienst) voor meer informatie. Laat jullie wel weten wat ze me vertellen...

:call:

Gr Roel

He roel
erug interessant allemaal, ben benieuwd....
worshippy.gif
worshippy.gif
worshippy.gif

Back