Skilled Migration journey of a Hairdresser

Goed nieuws zo net voor het weekend 👍
Ja wat een heerlijkheid heh?!

Misschien dat iemand van jullie dit weet hier... Mijn vriend heeft nog geen IELTS gedaan. Dit heb ik ook aangegeven op mijn EOI. Kan die de toets nog steeds doen binnen deze 60 dagen? Of is de EOI leidend en moet die sowieso nu betalen?
 
Ja wat een heerlijkheid heh?!

Misschien dat iemand van jullie dit weet hier... Mijn vriend heeft nog geen IELTS gedaan. Dit heb ik ook aangegeven op mijn EOI. Kan die de toets nog steeds doen binnen deze 60 dagen? Of is de EOI leidend en moet die sowieso nu betalen?
Al even terug gepost, en misschien is dit antwoord van mij niet meer relevant, maar ik ben nu toch aan het tikken.

Bij ons was het het geval dat we voor de EOI (491 skilled regional) beide de ielts/pte moesten doen. Ik weet niet of daar per aanvraag verschil in zit? Maar Miss Rolls bracht daarmee 5 extra punten binnen, wat ook mooi meegenomen is natuurlijk.
 
Al even terug gepost, en misschien is dit antwoord van mij niet meer relevant, maar ik ben nu toch aan het tikken.

Bij ons was het het geval dat we voor de EOI (491 skilled regional) beide de ielts/pte moesten doen. Ik weet niet of daar per aanvraag verschil in zit? Maar Miss Rolls bracht daarmee 5 extra punten binnen, wat ook mooi meegenomen is natuurlijk.
Alsnog bedankt voor je reactie natuurlijk.
Ik ben er inmiddels achter dat het ook nu nog kan. Met de visum aanvraag wordt er gevraagd naar m'n partners engelse test. Daar is die nu dus druk mee bezig. Ik heb geen partner punten geclaimd voor hem dus als hij straks overal een 4.5 voor scoort bij de IELTS dan zitten we goed. Daarna gaan we het visum indienen. 🤞
 
Hey Tessa leuk om jullie journey te lezen! Ik ben zelf ook druk met het regelen van alles voor het visum. Welke agent gebruiken jullie?
 
Hey Tessa leuk om jullie journey te lezen! Ik ben zelf ook druk met het regelen van alles voor het visum. Welke agent gebruiken jullie?
Dankje!
Voor de skill assessment hebben we de volledige begeleiding van Paul Hiltemann gehad. De EOI en visum heb ik zelf ingediend maar wel met achtergrond begeleiding van Paul. Visa4you hoor ik ook goede verhalen over en organiseren ook vaak allerlei informatie dagen.
Succes!
 
Iemand toevallig een nuttig draadje waarin er duidelijke tips op een rijtje staan voor het plannen van een emigratie? Ik zie door de bomen het bos soms niet meer op het forum.😅
 
Gefeliciteerd, wat leuk!!!

Wat is je streefdatum ongeveer om daadwerkelijk weg te gaan??

Ik weet niet of er een draadje voor is, maar wellicht een idee om er eentje te starten, gezien er weer vaart in komt en er meer mensen op het punt gaan komen waar jij nu staat? Ik zit er wel over te denken.
 
Even een update hoor.
491 VISA'S GRANTED! LET'S GOOOOOOOO!!


Best wel spannend zo ineens...💩

Gefeliciteerd! 🥳 geniet van het moment!

Ook direct een bericht op je volgende bericht. Hebben jullie een huur of koophuis?
Wat belangrijk is dat jullie een Australische resumé hebben. Daarmee kunnen jullie solliciteren. Zijn jullie van plan om direct ergens wat te huren of eerst een roadtrip?
 
Gefeliciteerd! Geniet even van het moment voor je je weer in lijstjes stort. Dit is echte een mijlpaal en goed om het even te waarderen voor wat het is ;)

Dan zal ik vandaag wel even in onze digitale archiefkast duiken. Volgens mij hebben we nog een to-do lijst die je als basis kunt gebruiken.
 
Startpagina voor emigratielijstjes:


Medisch en Medicare, Private Health Insurance:


Vertrek uit Nederland/Belgie:

 
Last edited:
Gefeliciteerd!! Geniet ervan!

De lijst met lijstjes die @afterbang hierboven deelt is stiekem wel handig. Die hebben wij aangevuld of uitgedund naar wat wij nodig hadden.

We zien je wel in SA!!
Komen jullie richting Adelaide? Of Mt Gambier of Whyalla?

Miss Rolls zoekt nog naar een goede kapper😉. Ikzelf heb een kapper aan een snoer die je in het stopcontact steekt maar eentje die praat en het een keer goed doet is nooit weg 🤣.
 
Gefeliciteerd, wat leuk!!!

Wat is je streefdatum ongeveer om daadwerkelijk weg te gaan??

Ik weet niet of er een draadje voor is, maar wellicht een idee om er eentje te starten, gezien er weer vaart in komt en er meer mensen op het punt gaan komen waar jij nu staat? Ik zit er wel over te denken.
We denken aan eind september, begin oktober. Hier nog even de zomer meepakken en daar de zomer in!

Misschien inderdaad een goed idee om aan te maken! Ik zal er binnenkort eens even naar kijken. Misschien één waarbij er een lijstje gepost wordt wat telkens aangevuld kan worden?
 
Gefeliciteerd!! Geniet ervan!

De lijst met lijstjes die @afterbang hierboven deelt is stiekem wel handig. Die hebben wij aangevuld of uitgedund naar wat wij nodig hadden.

We zien je wel in SA!!
Komen jullie richting Adelaide? Of Mt Gambier of Whyalla?

Miss Rolls zoekt nog naar een goede kapper😉. Ikzelf heb een kapper aan een snoer die je in het stopcontact steekt maar eentje die praat en het een keer goed doet is nooit weg 🤣.
Dankjewel! We hebben er zo'n zin in!

We focussen ons op Adelaide. We denken dat banen daar misschien wat makkelijker te vinden zijn dan in de afgelegen gebieden. Maar wie weet wijken we wel uit als we daar zijn.

Haha! Ik zal jullie op de hoogte houden zodra we aangekomen en een beetje geland zijn, dan kunnen we natuurlijk altijd even een 'kitchen salon' fabriceren. ;)
 
Dankjewel! We hebben er zo'n zin in!

We focussen ons op Adelaide. We denken dat banen daar misschien wat makkelijker te vinden zijn dan in de afgelegen gebieden. Maar wie weet wijken we wel uit als we daar zijn.

Haha! Ik zal jullie op de hoogte houden zodra we aangekomen en een beetje geland zijn, dan kunnen we natuurlijk altijd even een 'kitchen salon' fabriceren. ;)
Gefeliciteerd! We volgen jullie graag, want wij gaan ook dit jaar vetrekken. Met hulp van het lijstje met lijstjes van @afterbang en advies van @Emulate over medische zaken. En support van alle anderen natuurlijk! Enjoy en veel geluk!
 
Back
Top