Ik vrees dat je 12 maanden moet samenwonen, voordat je als 'de facto' kan worden gezien... Ik denk dat dit wel in Booklet 6 staat?Mark & Miranda said:Hey hallo,
Ik had hier ook nog een paar vraagjes over.
Mijn vriend gaat de aanvraag doen en ik zou dan de partner zijn. Wij wonen echter pas een half jaar samen en hebben geen samenlevingscontract o.i.d. Is dit perse nodig of is het voldoende om op hetzelfde adres ingeschreven te staan?
Dan nog een vraagje: ik heb alleen een Havo diploma en ben momenteel werkzaam in een kledingbedrijf waar ik licht administratieve werkzaamheden verricht. Ik wil de komende tijd in deze richting mijn werkervaring uitbreiden, maar nu vraag ik me af of ik zonder diploma maar met werkervaring in aanmerking kom voor die 5 extra punten?
Ontzettend tof van degene die de moeite wil nemen te antwoorden. Dankjewel!
Groetjes,
Miranda
Mark & Miranda said:Hey hallo,
Ik had hier ook nog een paar vraagjes over.
Mijn vriend gaat de aanvraag doen en ik zou dan de partner zijn. Wij wonen echter pas een half jaar samen en hebben geen samenlevingscontract o.i.d. Is dit perse nodig of is het voldoende om op hetzelfde adres ingeschreven te staan?
Dan nog een vraagje: ik heb alleen een Havo diploma en ben momenteel werkzaam in een kledingbedrijf waar ik licht administratieve werkzaamheden verricht. Ik wil de komende tijd in deze richting mijn werkervaring uitbreiden, maar nu vraag ik me af of ik zonder diploma maar met werkervaring in aanmerking kom voor die 5 extra punten?
Ontzettend tof van degene die de moeite wil nemen te antwoorden. Dankjewel!
Groetjes,
Miranda
Ik wil je niet depressief maken maar alleen werkervaring is over het algemeen niet voldoende voor een positieve skillss assessment. Je zult ook een diploma moeten hebben.Mark & Miranda said:Die skills komt wel goed denk ik, ben al 8 jaar werkzaam in m'n vak en krijg zeer waarschijnlijk 60 punten voor wat ik doe.
Ik doe technisch werk, is niet wat ik wil blijven doen maar het scoort wel punten. :lol:
Mark
Ingeschreven op hetzelfde adres kun je wel gebruiken, maar je hebt meer nodig: rekeningen op hetzelfde adres, gezamenlijke bankrekening etc etc. Bewijzen van die vakanties etc, heel handig.Mark & Miranda said:Die skills komt wel goed denk ik, ben al 8 jaar werkzaam in m'n vak en krijg zeer waarschijnlijk 60 punten voor wat ik doe.
Ik doe technisch werk, is niet wat ik wil blijven doen maar het scoort wel punten. :lol:
We gaan voor de 2e keer samen op vakantie, dus dat we een lange aantoonbare relatie hebben is er niet bij.
Mischien maar gaan trouwen dan
Mark
Welk migratie bureau ga je naar toe?Mark & Miranda said:Diploma's heb ik ook,
Electrician-General electrician ASCO code 4311-11
Staat op de skilled occupation list, form 1121i
Tenzij deze lijst veranderd is verwacht ik hier geen problemen. :?
Tenzij jullie meer weten dan ik, zit er dik in.
Over 2 weken een gesprek met een migratie bureau, dan zal alles een stuk duidelijker moeten worden.
Alleen even hopen dat het partner gedeelte geen probleem gaat worden.
Nogmaals bedankt, zal dus wel wat langer gaan duren dan gehoopt, we hadden een jaar in gedachten maar geduld is een schone zaak.
Mark
Hoi Mark,Mark & Miranda said:Diploma's heb ik ook,
Electrician-General electrician ASCO code 4311-11
Staat op de skilled occupation list, form 1121i
Tenzij deze lijst veranderd is verwacht ik hier geen problemen. :?
Tenzij jullie meer weten dan ik, zit er dik in.
Over 2 weken een gesprek met een migratie bureau, dan zal alles een stuk duidelijker moeten worden.
Alleen even hopen dat het partner gedeelte geen probleem gaat worden.
Nogmaals bedankt, zal dus wel wat langer gaan duren dan gehoopt, we hadden een jaar in gedachten maar geduld is een schone zaak.
Mark
Mark & Miranda said:Pfff... Had ik dus toch op school moeten blijven... :roll:
Nee, school is niet mijn ding en ik wil gewoon weg hier, anders had ik nog drie jaar gemoeten.
Maar goed, die 5 extra punten kunnen we dus wel op onze buik schrijven (jaja, we hebben er maar één).
We zijn in september een jaar bij elkaar en we wonen sinds december officieel samen (hmm... klinkt echt serieus en volwassen, bah... :lol: ). Maja, echt aantonen kunnen we dat niet. Kun je geen verklaring door familie ofzo laten afleggen? Zal wel niet, te fraudegevoelig. Maar in april zijn we nog samen op vakantie geweest, dus tegen de tijd dat het zo ver is, moet dat toch wel gelden?
Naja, we wachten dat gesprek maar af. Ik ga nu maar eens even de topics over die bureautjes lezen, lijkt me wel verstandig... :?
Maar heeft hij ook recente werkervaring? Anders kun je een Skilled visum voorlopig wel vergeten... (zie http://www.immi.gov.au/allforms/books6.htm voor alle voorwaarden voor een skilled visum)mirjam v. said:hallo,
Nadat ik erachter gekomen ben dat ik niet als operatie assistente naar OZ kan emigreren (ik ben wel al sociaal pedagogisch werker, MBO opleiding). Kan ik dan meeliften met mijn partner? Hij heeft binnenkort de opleiding logistiek en IT HBO afgerond. spreekt vloeiend engels, veel contact met dochterbedrijven in engeland etc. is jong en gezond.