Skills assessment

Samuel

New Member
In de afgelopen tijd ben ik bezig geweest om uit te zoeken wat ik moet doen om als osteopaat in Australie aan de bak te mogen. Skills assessment bestaat uit de volgende onderdeeltjes:

- desktop assessment: diploma's en werkervaring inleveren, samen met IETLS-7.
- theorie examen: theoretisch examen afleggen over het vak. Kan in verschillende landen; waaronder London.
- portfolie: 6 maanden lang div casussen aandragen; supervisie vanuit Australie;
- praktijk examen in Sydney, Victoria.
- Open boek examen.

Op zich allemaal haalbaar lijkt me. Maar wat een enorme berg werk, energie en tijd zeg! Vooral het praktisch examen is nogal complex. Alleen te doen in Sydney. Voordat ik uberhaupt zover ben om visum aan te vragen, ben ik 10.000 euro en 1 jaar verder. Hoe zijn jullie ervaringen met het skills assessment?
 
'Ons' was niet zo uitgebreid. Op papier werkervaring aantonen. Mede doormidden van verklaringen van oude werkgevers... Dus kan je niet echt feedback op bovenstaande geven.
 
Is dit allemaal voor het visum of ook voor registratie? Het verbaast me trouwens niets aangezien je hier in de gezondheidszorg gaat werken. Overigens ligt Sydney in NSW, niet in Victoria ;)
 
Is dit allemaal voor het visum of ook voor registratie? Het verbaast me trouwens niets aangezien je hier in de gezondheidszorg gaat werken. Overigens ligt Sydney in NSW, niet in Victoria ;)
dat dacht ik ook :p

en 10.000 is echt niet super veel hoor (wel veel geld hoor, maar niet in dit proces) en 1 jaar voor het visum toegekend wordt, dat is ook wel gemiddeld denk ik. OFtewel je moet er wel wat voor doen en echt zeker weten dat je het wilt en dat je hier wilt komen wonen en werken. Twijfelaars.....daar is niet echt plaats voor, succes met het proces!
 
Bedankt voor de reacties! Ik begrijp dat jullie niet binnen de gezondheidszorg werken?
Het gaat ook om de registratie. Het praktijk examen moet overigens worden gedaan aan Victoria University in Melbourne. @Katjavdl: 10.000 euri gaat alleen over assessment...visumkosten komen daar nog overheen.
 
Het gaat ook om de registratie. Het praktijk examen moet overigens worden gedaan aan Victoria University in Melbourne. @Katjavdl: 10.000 euri gaat alleen over assessment...visumkosten komen daar nog overheen.

Dat is aardig vergelijkbaar met de registratie van Nederlandse verpleegkundigen bij de AHPRA. Zij moeten een bridging course van 3 maanden voltijd doen in Australie (mits hun opleiding en ervaring uberhaupt erkend worden door de AHPRA) met een prijskaartje van $5.000-$10.000 (exclusief levenskosten, tickets etc.). Daarvoor heb je de kosten van de academic IELTS, vertalingen, bewijzen, medische testen etc. Dit proces is langdurig, intens en duur.

Helaas lijkt het voor alle "health professionals" nu een prijzig proces om uberhaupt erkend te worden. Daarna kunnen de meesten inderdaad pas gaan kijken naar een visum, al is een "sponsorship visa/457" voor verpleegkundigen relatief makkelijk te krijgen als ze eenmaal hun registratie hebben.

Succes ermee!
 
He Samuel,

Vraag anders Ernie & Hobbes ook even. Die is psychologe en in juni aangekomen. Ze moet hier examen doen om in Australie geregistreerd te worden. Kan ze vast en zeker meer over vertellen.
 
Het is helaas een lang en duur proces ja!
Niet alle beroepen gaat zo gelukkig, maar balen voor jou. Mijn assessment was puur mijn diploma en opleiding uitleggen en IELTS.
Het is in die zin ontzettend tof dat je beroep op de SOL staat. Voor sommigen is dat niet het geval en dan word het al een stuk moeilijker om uberhaupt binnen te komen. Maar de droom om in Australie te gaan wonen is in jouw geval (en in de meeste gevallen) erg kostbaar.
 
Bedankt weer voor de reacties. Het zal een flinke klus worden. @Gwen: zou je me misschien kunnen sturen wat jij destijds aangeleverd hebt? Mijn vrouw heeft SPH en orthopedagoog gestudeerd. Voor haar zal een indicatie over en richting van het proces prettig zijn. Bedankt alvast!
 
Bedankt weer voor de reacties. Het zal een flinke klus worden. @Gwen: zou je me misschien kunnen sturen wat jij destijds aangeleverd hebt? Mijn vrouw heeft SPH en orthopedagoog gestudeerd. Voor haar zal een indicatie over en richting van het proces prettig zijn. Bedankt alvast!
Hi Samuel,

Stuur me even een PB met je email adres en dan kan ik alles doorsturen.
 
Back
Top