Slaapplaatsen tussen Adelaide en Melbourne

Gwen

XPdite Sponsor
Hi Iedereen,

Adrienne en ik zijn van plan om van vrijdag 19 maart tot maandag 22 maart van Adelaide, via de Great Ocean Road naar Melbourne te rijden met een Wicked Van. In Melbourne pakken we op maandag weer een vliegtuig terug naar Adelaide.
Nu is mijn vraag.. Heeft iemand dit eerder gedaan (vast wel), en waar hebben jullie overnacht? Ik zoek dus campings/hostels/etc op de weg tussen Adelaide en Melbourne om te overnachten.

Thanks
 
ER is een heel mooi hostel in Apollo Bay (YHA). Ik raad je wel aan om van te voren lid te worden (stayokay/YHA), omdat dit een van de weinige hostels is, waar er een enorm verschil zit tussen wat je als member en non-member betaalt.

Verder zullen er ook wel genoeg campings zijn, maar dan moet je tent, slaapzak e.d. mee gaan sjouwen.

Succes!
 
http://www.yha.com.au/
Afhankelijk van hoe je rijdt heb je ook nog Halls Gap of Bendigo/Ballarat. Maar ik weet niet of je dat wat leuk kunt combineren met de GOR. Halls Gap (grampians!!) is zeker een aanrader!! Vooral als je ook nog even de natuur inwilt.

Oh er zit er ook nog 1 in lorne
http://www.totaltravel.com.au/travel/vic/greatoceanroad/directory/hostels
 
Er zijn volop gratis campeerplaatsen onderweg vaak ook met water voorzieningen. Staan altijd aangegeven met een P of Rest area.

En natuurlijk de Lonely planet, de reisbijbel voor de echte reiziger! Daar staan altijd campings en hostels in!

geniet er van!
afro.gif
 
Hmm lastig lastig om het allemaal uit te zoeken, haha.

Zoals we het nu hebben slapen we van Vrijdag op Zaterdag in Kingston Se, SA.
En van Zaterdag op Zondag in Mt Gambier, SA.
Beide in een motel.

Maar dan hebben we nog 2 dagen om van Mt Gambier naar Melbourne te komen..
Kan iemand mij vertellen wat ongeveer 3/4 van de great ocean road (dus meer richting Melbourne) een leuke plek is om te crashen?
 
Ik weet niet of dit wat is maar als je Round The Twist nog van vroeger kent dan is Split Point Lighthouse misschien een optie want dit is namelijk die vuurtoren waar het altijd spookte in de serie. Die ligt hier (Google Maps), niet al te ver verwijderd van Melbourne.

Edit: Of je bedoelt weer een plek om te overnachten? Ben ik even weer te snel... :unsure:
 
Om te slapen, haha.

We hebben nu:
Dag 1.
Adelaide > Kingston Se
http://www.crowninnkingston.com.au/index.html


Dag 2.
Kingston Se > Portland
http://book.bestwestern.com/bestwestern/priceAvail.do?propertyCode=90437&disablenav=false&sob=A23&arrivalDay=20&arrivalMonthYear=201002&departureDay=21&departureMonthYear=201002

Dag 3.
Portland > Lorne
http://www.anchoragemotel.com.au/Default.aspx

Dag 4.
Lorne > Melbourne > Adelaide

Met Wicked Van, verzekering Wicked Van, Overnachtingen en Tickets kom ik op 488 au dollar p.p.
Daar komt Benzine nog bij.
Ik dacht aan ongeveer 3 volle tanks Benzine (ong 1000 km).. Kom ik daarmee in de buurt?
 
Ik weet niet of dit wat is maar als je Round The Twist nog van vroeger kent dan is Split Point Lighthouse misschien een optie want dit is namelijk die vuurtoren waar het altijd spookte in de serie. Die ligt hier (Google Maps), niet al te ver verwijderd van Melbourne.

Edit: Of je bedoelt weer een plek om te overnachten? Ben ik even weer te snel... :unsure:

Klopt! Ben ik ook nog geweest. Leuk om ook eens in het echt te zien. Maar volgens mij is er een dirt track naartoe of niet? Kan het me zo niet meer 1,2,3 herinneren.
 
die route is zo populair, er zijn zat slaapplaatsen te vinden. Als het niet superdruk is kun je overal wel terecht.. (mijn ervaring van 5 jaar geleden)

ik kan me herinneren dat ik nou juist een paar keer ben afgeweken van de standaard lonelyplanet dingen, omdat iedereen daar langs komt.... en dan kom je wel op hele mooie plekjes uit!
Mount Gambier heeft een leuke wandeling, is niet echt spectaculair of zo..

iig veel plezier jullie 2!
 
Inderdaad er zijn voldoende plekken om te overnachten. Zoals Alie al schreef is een goedkope oplossing een hostel. Ook ik breng meestal een overnachting door in 1 van de YHA hostels, langs de GOR heb ik dit zelfs met mijn ouders gedaan. Prijs per nacht als member is nooit meer dan $30 als je in een dorm wil slapen, vaak zelfs buiten het seizoen stukken goedkoper. Als arme student zou ik het wel weten, zou je vrije dagen gebruiken om zo veel mogelijk te gaan reizen een hostel is niet alleen leuk je kan er ook nog hele leuke contacten leggen :wink: Heb de laatste 1,5 jaar de GOR 3x gedaan 1x door tot Adelaide, dat vind ik persoonlijk een behoorlijk stuk voor een weekend zou dus vooral niet naar dingen als Grampians etc gaan.

Maar 1 ding snap ik niet zo goed, jullie reizen in een wicked van en zoeken plekken om te overnachten?? Waarom pak je dan niet gewoon een camping? Die Van heeft immers slaapplekken. Zo bespaar je een heleboel kosten. Wil je niet kamperen dan zou ik die van inruilen voor een gewone kleine auto, zeker niet duurder dan een wicked van en helemaal niet als je het vergelijkt voor brandstofverbruik.

Succes en vooral heel veel plezier!

Chantal
 
Hi Chantal,

de enige reden waarom ik een Wicked Van ga huren, is omdat dat de enige huurauto is die ik mag rijden (als 19 jarige).
Voor alle andere verhuurders die ik heb gevonden, moet je minimaal 21 zijn.
Ik kon in Lorne niet echt iets goedkopers vinden op het internet..
Campings is ook zeker een idee, en crashen in de Van. Het is ook nog maar een opzetje. Het is trouwens 4 dagen he, geen weekend.
Zijn nu ook op zoek op Ebay en in de krant naar een tweedehands navigatiesysteem. Wel zo handig
grin.gif
.
Kaart erbij om te zien waar je bent, maar navigatie zodat je niet zo op hoeft te letten hoe je rijdt, en meer aandacht kan besteden aan wat je om je heen ziet.
 
Navigatie systeem langs de GOR..... je kan maar 1 kant op hoor en dat is langs de kust :rolleyes:

Over goedkope accommodatie in Lorne http://www.yha.com.au/hostels/details.cfm?HostelID=96 Ook daar zit dus een hostel.

Sorry Gwen 4 dagen! Maar het zijn geen 4 volle dagen aangezien je de van moet ophalen, inleveren en ook nog terug vliegen...... En via de GOR is het wel zo'n 980 km. Ga je die alleen rijden of doen jullie dit samen?
 
Navigatie systeem langs de GOR..... je kan maar 1 kant op hoor en dat is langs de kust :rolleyes:

Over goedkope accommodatie in Lorne http://www.yha.com.a...cfm?HostelID=96 Ook daar zit dus een hostel.

Sorry Gwen 4 dagen! Maar het zijn geen 4 volle dagen aangezien je de van moet ophalen, inleveren en ook nog terug vliegen...... En via de GOR is het wel zo'n 980 km. Ga je die alleen rijden of doen jullie dit samen?

De Van halen we op Woensdag al op, aangezien we hem minimaal 6 dgn moeten huren. Dus we kunnen donderdag nacht al vertrekken als we willen. (donderdag ochtend en middag nog stage)
Die navigatie is juist super handig voor als je even van de weg af wilt, of als je hostel ergens een beetje verscholen ligt.
Ik weet dat er een yha in Lorne zit, maar ik ben niet zo van het delen van je kamer met anderen, en een 2p kamer is even duur als wat ik nu had.
We gaan samen, en rijden ook samen. Adri is 24 en heeft ook haar rijbewijs.
 
Als Adri 24 is, waarom huren jullie dan niet op haar naam!! Vooral als zij al een aantal jaren haar rijbewijs heeft. Dan omzeil je gelijk het probleem van dat jij 19 bent. Nu weet ik niet in hoeverre je moet doorgeven wie die van allemaal gaat berijden, maar het zou kunnen schelen.

Verder raad ik je aan om niet 's nachts te rijden. De kans is dan veel groter dat je een aanvaarding met een kangaroo gaat hebben.

Een kamer delen met een ander kan vervelend zijn, maar mijn ervaring is juist dat dat absoluut niet zo is. Je leert er juist ontzettend veel mensen door kennen. Altijd heel erg gezellig! Maar goed, wat Chantal ook al zegt, als je dan al een wicked hebt, waarom niet gewoon in die van overnachten!! Dat zou heeel veel geld schelen. Vooral als je rustig aan moet doen met geld een uitkomst!
 
Kaart erbij om te zien waar je bent, maar navigatie zodat je niet zo op hoeft te letten hoe je rijdt, en meer aandacht kan besteden aan wat je om je heen ziet.

NIet nodig! Ik heb heel Australie (incl. de grote steden) gereden met een Hema autoatlas. Goed te doen! Maar goed, als je een heel goedkoop navigatiesysteem kunt krijgen (voor ong. dezelfde prijs als zo'n boek) dan is dat natuurlijk wel een uitkomst. Maar over het algemeen is Australie heel erg goed te doen zonder navigatiesysteem.
 
Hoi Gwen!
Ik ben een tijdje Duty manager geweest van de YHA in Lorne dus ik ga een beetje reclame maken. Het is een supergaaf hostel in een prachtige omgeving. De papagaaien eten uit je hand en ook zijn er geregeld koala's. In Appolo Bay is het hostel ook mooi (want is pas een paar jaar oud), maar dat is een eco-hostel en daar betaal je meer voor. Ik zou dus zeker in Lorne gaan slapen. Lorne zelf is ook veel gezelliger dan Apollo Bay...
Maar waarom zou je eigenlijk in een hostel slapen als je een Wicked hebt?

Oh ik zie nu pas dat al veel meer mensen die laatste bijdehante opmerking gemaakt hebben...
 
Als Adri 24 is, waarom huren jullie dan niet op haar naam!! Vooral als zij al een aantal jaren haar rijbewijs heeft. Dan omzeil je gelijk het probleem van dat jij 19 bent. Nu weet ik niet in hoeverre je moet doorgeven wie die van allemaal gaat berijden, maar het zou kunnen schelen.

Dat mag verzekeringswijs niet. De jongste bestuurder moet altijd overal 21+ zijn, behalve dus bij de Wicked Vans. En ik ga het niet riskeren, want als je een ongeluk krijgt ben je de sjaak.
Dat we een camping opzoeken en in de Wicked Van slapen is ook een goed idee hoor. Zoals ik al zei, dit was alleen nog maar een opzet.
Het is belangrijk dat ik eerst mijn maandag vrij krijg, en vervolgens moeten we de Van huren, en het ticket boeken (aangezien ik goedkope heb gevonden). De accommodatie kan later nog bekeken en geboekt worden.
Iemand ideeen voor Campings in de stopplaatsen?



 
Niet investeren in een goedkoop navigatie systeem, maar in een recente Lonely Planet en een goede Hema wegenkaart. Daar hebben wij 3x mee door Australie getoerd zonder te verdwalen. Campings en hostels e.d. staan in de plaatsjes zelf altijd behoorlijk goed aangegeven en je kunt het altijd nog vragen. Vaak spreken de kleine kaartjes in de Planet ook wel voor zich!

Veel plezier met de trip!
 
Navigatie systeem in Australie is inderdaad een overbodige luxe! Als je tenminste kaart kan lezen :rolleyes:

Dat je 21 moet zijn daar had ik niet bij nagedacht. Maar let wel op vaak staat in de kleine lettertjes ook dat je niet verzekerd bent tegen road kill. Ga je 's nachts rijden dan is de kans hierop wel erg groot. Daarbij je gaat reizen om wat te zien, lijkt mij dus niet handig als je in het donker gaat want dan zie je echt niet veel!

Maar eh Gwen een twin share in de YHA kost $65 per kamer en die link die jij plaatste $100. Zit volgens mij toch een aardig verschil tussen......

Anyway, enjoy and take care!

Chantal
 
Back
Top