Slaapplaatsen tussen Adelaide en Melbourne

Prachtig hoor die Great ocean Road! Zullen jullie echt van genieten. Campings vind je er genoeg, zeker in de buurt van Otway Park, Apollo Bay en Lorne. Wij hebben twee jaar geleden op een camping gestaan in het puntje van Otway Park (Cape Otway) waar er heel veel koala's in de gumtrees zaten: http://bimbipark.com.au/ Hebben er al veel mensen naartoe gestuurd die allemaal erg enthousiast waren.
Ik zou dan een powered site nemen en lekker in de van slapen (of tentje mee).
Houd er wel rekening mee dat het laatste stuk vd GOR echt kronkelt en je daar niet veel kilometers kan maken (ruim nemen dus).
Oja, helicoptervlucht boven de 12 apostels ook de moeite waard :up:

Mocht het toch ene gedoe zijn met de van enzo, dan zouden jullie ook kunnen bekijken in hoeverre zo'n rit met de Greyhound bus een optie is. Dan hoef je echt alleen maar in te stappen en zijn allerlei excursies, de accomodaties en eten geregeld.

Tot slot sluit ik me aan bij het navigatieverhaal, is echt niet nodig! Immer gerade aus en karren maar!

Have fun!!
 
Oh wat een leuk vooruitzicht Gwen. Mooi hoor , de great ocean road. Hopen dat jij beter weer hebt, dan ik toen had.
Ik ben ook met een camper ( relocation ) gegaan, en ik vind het juist zo gaaf van Australie dat je mag wild camperen! Dat hebben wij dus ook gedaan, want dan vind je de leukste plekjes. Je rijdt ergens langs en denkt, woow wat mooi hier? Nou, handrem erop, en camperen maar! moet je wel van de outdoor dunny houden he... als je dat niet durft / wilt dan gaat het niet lukken.. Maar je moet niet alles willen plannen. Lekker kijken als je er bent, vind je de ene camping niet mooi/ leuk, dan door naar de volgende.

Oh ja, en in mijn tijd ( hoor mij nou! :lol: ) hadden ze niet eens een navigatie systeem, maar heb ik ook niet nodig gehad, want er maar 1 weg! :grin: Zonder gein, tuurlijk kun je ergens ooit de weg even af, maar het is er geen NL. Alleen in Melbourne of Adelaide kan ik me voorstellen dat je daar een kaart of navigatie voor nodig hebt.
 
IK zou lekker met een Wicked van gaan, kun je gaan en staan wanneer je wilt, veel avontuurlijker!!!..zo'n georganiseerde reis in een grote bus ben je net een Chinees....fff eruit bij de mooie stops en rijden weer!
cheesy.gif


En goedkoop is het ook niet zag ik...als je dat x2 doet kun je beter huren en vliegen of niet?

Veel plezier in iedergeval!!
afro.gif
 
Waywardbus hebben wij ook een toer mee gedaan, vonden wij erg leuk, was super geregeld. En lekker makkelijk je kan je bezig houden met de omgeving en de driver weet de weg, en waar de beste sights zijn.

Je kan ook nog met de My link dit is een hop-on hop-off bus met begeleiding enz.

suc6
 
Ik vind het idee van een bus ook wel relaxed..
Heb rare verhalen gehoord over de Wicked Vans en daar naast wil ik niet in zo'n ding slapen.. Toch wel enigzins gevaarlijk. Ik heb op dit moment meer zin in een ietswat luxere trip, waarbij ik niets hoef te regelen
rolleyes.gif
Gemak dient de mens
grin.gif
 
Die Wicked zijn natuurlijk wel oude bakjes.... en je weet maar nooit wie er achterin heeft gelegen en wat er allemaal in de matrassen gelopen is :grin:
Nee , ik snap je goed Gwen :up:
 
Ondanks, lijkt het me geweldig om als twee jonge meiden met zo'n busje rond te crossen.... op deze manier heb je wel het meeste aanspraak met de ozzies zelf lijkt mij. Plus het avontuur wat je dan hebt. Straks zit je in zo'n bus met een Chineese bejaardengroep...

chineesebejaarden1.jpg


No thank you sir!
 
Haha leuk plaatje!
Ik denk niet dat we met oudjes gaan omdat er ook bij staat vermeld dat er aardig wat hikes in zitten, maar ook al zou het wel zo zijn, dan geen probleem. Ga voor de trip, niet voor de mensen in de bus
wink.gif


Knoop is doorgehakt.. we hebben geboekt.
En voor volgende week zaterdag 6 maart al zelfs! De andere datum kon niet, omdat adri cursus had op maandag. Nu gaan we Zaterdag 6 maart van Adelaide naar Melbourne. Komen maandag aan in Melbourne, en dinsdag avond vliegen we terug naar Adelaide. Nog een dagje dus om Melbourne te verkennen.
Hoef ook alleen de dinsdag vrij te nemen van me stage, aangezien maandag al een feestdag is in Adelaide.
Ticket terug voor 45 dollar pp kunnen bemachtigen bij Tiger Airlines, en moeten nu nog even een hostel in Melbourne boeken voor de nacht van ma op di.
Aah echt zo'n vaag gevoel dat het volgende week zaterdag al is! Dit weekend maar even shoppen voor slaapzak en backpack enzo
cool.gif
.
 
eehhh 1 tip voor het reizen met tiger airlines..... wees op tijd!!! Anders is het jammer maar helaas!
 
eehhh 1 tip voor het reizen met tiger airlines..... wees op tijd!!! Anders is het jammer maar helaas!

Voor Melbourne betekend dit heel erg op tijd! Er is namelijk maar 1 lange rij voor alle vluchten.

Zag dat je ook via de Grampians gaat :up: Doe ze de groeten in brambuk backpackers..........
 
Dit weekend maar even shoppen voor slaapzak en backpack enzo
cool.gif
.

Heb je een slaapzak nodig? In veel hostels is het nm zwaar verboden (vanwege bedbugs). Alhoewel er heel af en toe een hostel tussenzit die wel wil dat je een slaapzak meeneemt. Zou ik dus even van te voren checken. Scheelt je geld, en scheelt je ook meesjouw gewicht.
 
Knoop is doorgehakt.. we hebben geboekt.
En voor volgende week zaterdag 6 maart al zelfs! De andere datum kon niet, omdat adri cursus had op maandag. Nu gaan we Zaterdag 6 maart van Adelaide naar Melbourne. Komen maandag aan in Melbourne, en dinsdag avond vliegen we terug naar Adelaide. Nog een dagje dus om Melbourne te verkennen.
Hoef ook alleen de dinsdag vrij te nemen van me stage, aangezien maandag al een feestdag is in Adelaide.
Ticket terug voor 45 dollar pp kunnen bemachtigen bij Tiger Airlines, en moeten nu nog even een hostel in Melbourne boeken voor de nacht van ma op di.
Aah echt zo'n vaag gevoel dat het volgende week zaterdag al is! Dit weekend maar even shoppen voor slaapzak en backpack enzo
cool.gif
.
[/quote]

Have Fun!!
afro.gif


Greetz...Steven
 
Dit weekend maar even shoppen voor slaapzak en backpack enzo
cool.gif
.

Heb je een slaapzak nodig? In veel hostels is het nm zwaar verboden (vanwege bedbugs). Alhoewel er heel af en toe een hostel tussenzit die wel wil dat je een slaapzak meeneemt. Zou ik dus even van te voren checken. Scheelt je geld, en scheelt je ook meesjouw gewicht.

Hmm dat is raar.. Nooit van gehoord. Maar ik lees het inderdaad net op de site (als je heeeeeel goed zoekt)..
Dat is echter op de site van YHA waar we 1 nacht na de trip verblijven.. Welke hostels we tijdens de trip verblijven weet ik niet. Ik ga echt niet slapen in hun linnen.. Neem hem gewoon mee, en ik sneak hem wel mee naar binnen. Zie wel of het lukt.
 
Back
Top