Snel verdient!

M5

Moderator
Hoi allemaal.

Dit onderwerp is wel vaker behandelt, maar toch plaats ik het nog een keertje.Als je je documenten moet laten certificeren, waag inderdaad 0,50 eurocent aan een paar telefoontjes. Ik heb vanmiddag 4 notarissen gebeld en de prijzen per stempel+hantekening varieerde van 15 euro voor de eerste en de daarop volgende stempels 10 euro per stuk tot GRATIS.Dus vanmiddag heb ik en mijn papieren gratis kunen certificeren en doordat ik mijn oude school opgebeld heb met het verhaal dat ik mijn diploma's kwijt ben en gevraagd of ze nieuwe diploma's naar mij wilden opsturen en als het kon in het engels,wat dus mogelijk was.Heb ik ook nog vertalings kosten uitgespaard ook.Snel verdient dus.

Groetjes M5
 
Ook ik heb vanmiddag er even een aantal telefoontjes aan gewijd. Eerst bel je tijdens lunchpauze.
Ik heb 4 notarissen gebeld. Van 1 moet ik nog steeds antwoord krijgen, de andere vroeg EUR 73,00 voor 10 documenten, weer een andere 5 euro per document en de laatste notaris (gek he, de laatste die ik belde) wilde het voor niets doen. Ben dus gelijk met een stapeltje documenten daarnaartoe gegaan en ze hebben alles voor mij gekopieerd en gecertificeerd. Voor nada noppes....
Ik heb ze wel lief gevraagd :p of ik nog een keertje terug mocht komen als ik nog weer wat documenten had. Dat was geen enkel probleem vonden ze :)
Daar mag van mij dus wel een slagroomtaart tegenover staan...die houden ze van mij tegoed  :lol:
 
:applaus: Geweldig hé!! Wij kunnen ook met al onze papieren bij de notaris langs komen, en wij zullen daar zeker ook een gebakje tegenover stellen. Maar wij hebben ook gezegd dat we de overdracht van ons huis bij hen zullen laten plaatsvinden. Zo zie je maar dat even rondbellen je heel veel euries kan schelen!!!
 
Dat heb ik dus wel aangegeven dat ik vond, omdat zij ook zoveel voor mij doen (ach ja, zoveel is het nu ook weer niet, maar waarbij de ene notaris je een poot uitdraait, doet de ander het weer voor nop), gaf ik aan dat ik ook wel de akte van mijn appartement daar wel wilde laten passeren, maar ik heb daar als verkoper niets over te zeggen, omdat de koper de transactiekosten en alles betaald, mag de koper de notaris kiezen. Wat je wel als verkoper kan doen is aangeven dat je wel voorkeur hebt om het bij een bepaalde notaris te laten uitvoeren.....maar als de koper daar niet mee accoord gaat, heb je nog niets
 
Mbt certificeren = legaliseren in het NL :-D, voor mijn visum aanvraag heb ik de documenten door de instantie die deze heeft uitgegeven laten legaliseren i.e. dus door de gemeente en niet door de notaris. Zit hier nu verschil in of had ik ook bij de notaris langs moeten gaan?
 
ook bij ons grote verschillen, de eerste kwam uiteindelijk met een offerte van meer dan 400 euri!!!een ander deed het gratis,was een moeilijke keuze,not! gratis notaris heeft fantastisch geholpen(2x) en we hebben nop betaald,we hebben er een grote bos bloemen heen gebracht en we houden ze op de hoogte met onze vorderingen!

het loont dus om een middagje te bellen.......
 
[quote author=jeroenk link=topic=1069.msg9304#msg9304 date=1108639712]
Mbt certificeren = legaliseren in het NL :-D, voor mijn visum aanvraag heb ik de documenten door de instantie die deze heeft uitgegeven laten legaliseren i.e. dus door de gemeente en niet door de notaris. Zit hier nu verschil in of had ik ook bij de notaris langs moeten gaan?
[/quote]

Nee, op zich maakt het geen verschil....alleen moet de instantie kunnen zien aan het document dat dat echt een kopie van het origineel is. Ze hoeven zich niet druk te maken om het feit of het bij een gemeente of een notaris is gebeurt. Dat het een echte is, is veel belangrijker
 
Ik heb daar nou echt helemaal geen problemen mee gehad, toen ik nog in NL was (zit nu dichtbij Brisbane) ging ik gewoon naar het Gemeentehuis en daar kon iemand het gratis doen. Hier in Australie kan je naar een JP (justice of the Peace) gaan, die mogen er zelfs geen geld voor vragen! Wat vragen die notarissen er een hoop geld voor zeg!
Groetjes, El
 
Dat komt door de vrije marktwerking....Zo gaat dat ook met APK-keuringen....er is geen vast bedrag voor, zodat je bij de 1 misschien 20 euro kwijt bent en bij de ander het dubbele.....
 
Met de kans dat, als je je auto laat keuren door een goedkopere aanbieder, je meteen alles moet laten vervangen en dat ze gegarandeerd wel iets vinden.
 
[quote author=M5 link=topic=1069.msg8219#msg8219 date=1107206766]
Dus vanmiddag heb ik en mijn papieren gratis kunen certificeren en doordat ik mijn oude school opgebeld heb met het verhaal dat ik mijn diploma's kwijt ben en gevraagd of ze nieuwe diploma's naar mij wilden opsturen en als het kon in het engels,wat dus mogelijk was.Heb ik ook nog vertalings kosten uitgespaard ook.Snel verdient dus.

Groetjes M5
[/quote]

Nou vroeg ik me af of meer mensen dit gedaan hebben? Mij is namelijk verteld dat ze je dilpoma maar 1 keer uitreiken en dat je pech hebt als je hem kwijtraakt..

Grtz Tanne  :cool:
 
Annemiek is ook haar diploma kwijt en ze heeft contact gehad met haar school en ook al kunnen ze geen nieuw diploma sturen, ze kunnen wel een document maken waarin ze vermelden dat de persoon succesvol het diploma heeft gehaald, wanneer dat is gebeurd, etc. Maar idd...een diploma krijg je niet meer dan 1 keer uitgereikt, dus kwijt is kwijt......helaas

(ik snap trouwens die bureaucratie van dergelijke opleidingsinstanties niet...het is tenslotte maar 1 A4-tje of een A3-tje....)
 
Zou kunnen, maar Annemiek moet wel een kopie van haar legitimatiebewijs meesturen....
Ik kan dan toch ook vaker die brief aanvragen....als dat tenminste dezelfde rechtsgeldigheid heeft....
 
Hoi Mark!

Heeft ze gevraagd of ze de verklaring(diploma) in het engels wil maken?

Groetjes Sander  :up:
 
Jups...en een docent engels van die school gaat het vertalen en vervolgens weer op officieel briefpapier van de school uitprinten
 
Toppie, Snel verdient €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€  :up:
 
Hoi daar,

Ook geprobeerd bij mijn 'oude' Schoevers diploma directiesecretaresse, maaaar niet gelukt. Ik werd verwezen naar een vertaalbureau.

Miranda
 
tum: jij hebt waars. je eigen diploma nog.....Annemiek was het diploma kwijt..

Ik denk dat als Annemiek haar diploma nog in bezit had, dat ze dan ook naar een vertaalbureau moet (en als die voor de Visum-aanvraag gebruikt gaat worden, zelfs bij iemand die beëdigd is door de rechtbank...)
 
Back
Top