Snel verdient!

Okee..

En omdat je je diploma nog hebt heeft het volgens mij weinig zin om bij je opleidingsinstantie aan te kloppen en te vragen of ze het diploma ook voor je in het engels kunnen uitdraaien....

Ik krijg nl. heel sterk de indruk dat alle opleidingsinstanties hetzelfde zijn. Eenmaal van de opleiding af, dan besta je niet meer voor hun....
 
Ik heb ook contact opgenomen met mijn oude Universiteit omdat ik mijn bul niet meer kon vinden (inmiddels heb ik m gelukkig terug). Zij informeerden mij dat ze geen nieuwe bul meer konden verstrekken. Ik heb wel een Englestalig getuigschrift gehad welke ik voor mijn visa applicatie heb opgestuurd. Is blijkbaar voldoende want mijn toekomstige Australische werkgever heeft er geen vragen over gesteld. Ik weet niet hoe het bij andere opleidingen zit maar je kunt dus gratis een Engelstalig getuigschrift van de Universiteit krijgen welke je kan gebruiken. Scheelt weer de kosten van een vertaalbureau (en je cijferlijst staat er ook niet op  :)
 
Dan zullen Universiteiten er wel weer anders mee omspringen dan hogescholen. De Saxion Hogeschool (voorheen Hogeschool IJselland) doet nl. wel erg moeilijk......

Ik denk gewoon dat ze geen zin hebben om dit uit te gaan pluizen.....
 
Ik heb wel geen universiteit gedaan maar, dat ik belde voor een nieuw diploma(wat ik ook niet kreeg) kreeg ik een certificate in het engels waar ook mijn cijfers op stonden. Ging overigens heel makkelijk, ik hoefde alleen een copietje van mijn paspoort te sturen en ik had het binnen een week binnen.

Groetjes Sander  :up:
 
[quote author=Maluka link=topic=1069.msg10018#msg10018 date=1109688992]
Dan zullen Universiteiten er wel weer anders mee omspringen dan hogescholen. De Saxion Hogeschool (voorheen Hogeschool IJselland) doet nl. wel erg moeilijk......

Ik denk gewoon dat ze geen zin hebben om dit uit te gaan pluizen.....
[/quote]

Kom je van IJselland? Ghehhe... daar ben ik in '99 afgestudeerd  :cool:
 
Jups,

Heb eerst vier jaar op de Hogeschool Enschede gezeten (van 94 t/m 98) en daarna van 98 /  00 op de Hogeschool IJselland...ben daar dus in 2000 afgestudeerd, dus we hebben tegelijkertijd daar gezeten!
 
Da's geinig  :)  Tja.. onze klas was geloof ik wel een beruchte club: LIA  :wink:
Alleen bestaat die opleiding geloof ik niet meer  :|  Dat zou nog wel eens lastig kunnen worden mocht ik mijn diploma etc. niet meer kunnen vinden...
 
Jee!! Ook ik heb een notaris gevonden die gratis de documenten certificeert!! Het was ff rond bellen, want eerst vroegen ze 3 euro per stuk, maar een partner van hun vroeg er niks voor. Dus die heeft het even recht getrokken omdat die andere dichter bij mij is :) Eindelijk weer een stapje verder! En ik heb ook een engelse leraar die een beedigd vertaler is dus daar ook geen kosten aan verbonden!! :)

Grtz Tanne  :cool:
 
[quote author=Maluka link=topic=1069.msg9897#msg9897 date=1109585080]
Annemiek is ook haar diploma kwijt en ze heeft contact gehad met haar school en ook al kunnen ze geen nieuw diploma sturen, ze kunnen wel een document maken waarin ze vermelden dat de persoon succesvol het diploma heeft gehaald, wanneer dat is gebeurd, etc. Maar idd...een diploma krijg je niet meer dan 1 keer uitgereikt, dus kwijt is kwijt......helaas

(ik snap trouwens die bureaucratie van dergelijke opleidingsinstanties niet...het is tenslotte maar 1 A4-tje of een A3-tje....)
[/quote]

Nee hoor, mijn school heeft mij tot 2 keer toe een nieuw diploma gestuurd, en nog 1 in het engels!
 
Mijn diploma's hebben ze ook allemaal opnieuw naar mij opgestuurd,en ook in het Engels.Als je het vraagt is volgens mij bijna elke school wel bereid om dit te doen.
 
[quote author=M5 link=topic=1069.msg8219#msg8219 date=1107206766]
Hoi allemaal.

Dit onderwerp is wel vaker behandelt, maar toch plaats ik het nog een keertje.Als je je documenten moet laten certificeren, waag inderdaad 0,50 eurocent aan een paar telefoontjes. Ik heb vanmiddag 4 notarissen gebeld en de prijzen per stempel+hantekening varieerde van 15 euro voor de eerste en de daarop volgende stempels 10 euro per stuk tot GRATIS.Dus vanmiddag heb ik en mijn papieren gratis kunen certificeren en doordat ik mijn oude school opgebeld heb met het verhaal dat ik mijn diploma's kwijt ben en gevraagd of ze nieuwe diploma's naar mij wilden opsturen en als het kon in het engels,wat dus mogelijk was.Heb ik ook nog vertalings kosten uitgespaard ook.Snel verdient dus.

Groetjes M5

[De duurste die ik kon vinden rekende 55 euri per document en ook nog verplicht 15 per apostille, per document, was volgens haar verplicht.
De volgende rekende 35 euri per document, uiteindelijk heb ik er een gevonden die het voor niks doet, we moeten er nog heen, maar wordt vervolgd.
Mariëtte]
Moet je voor de TRA trouwens kopie van het geboorteregister, bevolkingsregister of certified copy van je paspoort meesturen?[/quote]
 
Back
Top