Social work

Jowein

New Member
Zijn er hier mensen die Sociaal Werk gestudeerd hebben in België?

En die nu bij het AASW zijn?

Waar hebben jullie gestudeerd? Wat? En hoe lang?

En zijn er mensen die Sociaal-Cultureel werk gedaan hebben?

      Veel vragen,

        Joeps
 
K'weet niet of je hier wat aan hebt: ik heb social work in Nederland gestudeerd en kom niet bij de AASW tenzij ik nog 3 units volg (een jaar parttime studie in een Australische universiteit).
Succes, Fae
 
Ik heb Sociaal Pedagogische Hulpverlening gestudeerd en heb getwijfeld of ik mijn assessment zou laten doen bij aasw of als Welfare Work bij het AIWCW, uiteindelijk bleek mijn opleiding meer aan te sluiten bij Welfare Work (alhoewel sommige mensen het ook als Social work hebben laten assessen). Succes.
 
Heb jij je diploma laten assesen toen je nog in Europa was? Of heb je dat ginder gedaan?

Hoeveel heb je moeten betalen?

Merci.
 
Ik heb dat gedaan toen ik nog in nederland was, aangezien het hele proces voor een skilled independant ongeveer een jaar duurt en dit pas een van de eerste stappen is. Ik heb het hele pakket gewoon opgestuurd naar, in mijn geval, het AIWCW. Destijds (2006) was het 500 dollar voor een assessment bij het AIWCW en 600 dollar voor een assessment bij het AASW. Op hun sites is wel terug te vinden of de prijzen zijn verandert.
 
Hoi
Ik studeer op dit moment nog Maatschappelijk werk en dienstverlening (1 van de 3 van social work) in NL.
Ook ik wil na mijn studie alles opsturen naar de AASW om een australisch diploma te krijgen.
Ik heb al paar x contact gehad met de AASW, en het zijn heel behulpzame mensen.
Als je iets niet weet, gewoon even mailen zou ik zeggen. Je hebt waarschijnlijk de volgende dag al antwoord.
Groetjes gweny
 
Hoi Joep

Ik heb helaas geen MW in Belgie gedaan, wel in NL.
Ik heb het hele pakket opgestuurd naar de AASW en had in 3 weken de goedkeuring in huis, zowel via de post als via email.
Ik denk dat je vooral heel zorgvuldig moet zijn met wat je opstuurd; volledig, netjes geordend en voldoen aan de voorwaarden.
Verder was mijn contactpersoon bij de AASW ook naderhand nog erg behulpzaam.
Jammer is dat mijn inschrijving bij de AASW niet meer geldig is. Ik heb pas na een hele lange tijd uiteindelijk een Grant Letter gekregen, en toen was mijn inschrijving niet meer geldig.
Er is mij echter verzekerd dat dat geen probleem oplevert daar er niets veranderd is in de omstandigheden.

Veel succes

Helma
 
Ben zelf nu bezig met langzaamaan mijn spullen te verzamelen om het op te sturen voor assessment. Idd hele behulpzame mensen daar!
Helaas heeft mijn opleiding geen info meer betreffende mijn afstudeerjaar (2003) en is het verrekte lastig om zonder hun hulp alle vakken uit te gaan leggen.
Heeft iemand hier toevallig nog de info liggen mbt de gevolgde vakken en zou er een mogelijkheid zijn die met mij te delen?  :grin: :grin: :roll:
Groetjes Len
 
Hoi,
Inderdaad: om welke opleiding of vakken gaat het, misschien heb ik ook nog wat op de harde schijf.
Laat je door de AASW niet alleen stroop om de mond snoeren; ze wijzen keihard en makkelijk af en sturen dan weliswaar je aanvraag door aan de AIWCW en dus krijg je je puntjes wel. Daarna waren ze lang zo behulpzaam niet meer (let wel jaren geleden) en ik verdacht ze er toen van er vooral te zitten om dollars te maken van al die mensen uit het buitenland. Hoewel ze verder moet ik toegeven als beroepsvereniging zeer professioneel lijken. Het helpt wel als je AASW registratie hebt voor werk, bij veel social work banen is dat toch een voorwaarde.
Succes, Fae
 
Het gaat om de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening.
En om welke vakken? Om heel veel, haha.
Maar misschien zou je mij willen/kunnen sturen wat je hebt, er zitten vast wel bruikbare vakken bij.
Gaan zij ook kijken naar aantal jaar relevante werkervaring of alleen naar werkervaring?
Toch wel raar als ze zouden afwijzen als ik gewoon een diploma bachelor of social work kan overleggen en nu 2 2/1 jaar werkzaam ben als algemeen maatschappelijk werker en schoolmaatschappelijk werker.
Of denk ik wellicht te optimistisch?  :cry:
Groetjes
 
Voor je assessment is 2,5 jaar werkervaring genoeg, alleen voor je visum zelf niet en daar wordt je op afgewezen... Daar kijken ze vooral naar je opleiding en gedeeltelijk maar naar het werk wat je doet. Ik zou dus pas het visum aanvragen als je kunt bewijzend at je 3jaar werkervaring hebt gehad (anders verlies je een hoop punten, mocht je zonder die 3 jaar werkervaring voldoende punten hebben hoeft dat natuurlijk niet).
 
Ik heb het in NL gedaan.
Mijn idee is om per 1 augustus mijn visum in te gaan dienen, want per 1 juli heb ik 3 jaar ervaring. Wilde dus idd voor de tijd mijn assessment rond hebben.
Moet ik echt van alle banen een referentie sturen of alleen voor de essentiele? Hiervoor heb ik namelijk woonbegeleiding gedaan en dat is toch meer SPH.
Groetjes
 
SPH is ook een richting op de SOL lijst en telt dus mee voor werkervaring. Als het woonbegeleiding is in de gehandicaptenzorg is het echter geen welfare work (wat je met sph bent) maar disabilty care en dat staat niet op de lijst en telt dan niet mee als werkervaring. Ik zou wel van zoveel mogeljkwerkplaatsen referenties meesturen. Kwaad kan t in ieder geval niet...
Heb zelf sph gedaan, dus weet niet of ik je veel kan helpen bij de vakken...
 
Hoi, ik heb psychosociaal werk gestudeerd, dat komt ook niet echt overeen met MWD. Misschien is het een idee om even met Nuffic contact op te nemen. Zij 'wegen' ook opleidingen voor binnen en buitenland geloof ik, wellicht hebben zij ergens een bestandje met veel vakrelevante informatie.
Of je wat aan mijn bestandjes hebt weet ik niet, op zijn minst helpt het je met vertalen denk ik.
Mind you, het is jaren geleden dat ik door de mallemolen ben geweest, 2002 denk ik, dingen kunnen veranderd zijn.
Hoe kan ik je voorzien van de bestanden die ik nog heb, heb je email waar ik dat naartoe kan sturen?
Groet, Fae
 
Hoi Fea,
Goed idee, ik ga daar eens naar kijken.
Als je bestanden op zou willen sturen dan zou dat top zijn! hmva79@hotmail.com
Groetjes, Len
 
Yes Yes Yes Yes  :lol: :grin: :up:
Vandaag bericht dat mijn assessment positief is!!!!!!
Ben helemaal blij, stap 1 is gezet!!!
Groetjes
 
Gefeliciteerd!!
Je bent positief ge-assessed door de AASW??
Mag ik vragen welke opleiding je ook al weer hebt gedaan?
Ik doe zelf namelijk MWD en wil later ook proberen te assessen bij de AASW.
Groetjes
 
Back
Top