Social work

Yup, door de AASW. Ik Heb maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan, hetzelfde als jij.
Heb je een tijdje geleden ook mijn vakken gestuurd  :grin: Maar deze zijn behoorlijk verouderd begreep ik van jou. hahaha
Groetjes
 
Ooh hihi  :lol: Natuurlijk.. die heb ik van jouw gehad.
Maar super dat je positief ge-assessed bent joh!!
Congrats
 
Ik lees veel over HBO study. Heeft iemand ook ervaring met MBO SPW??
Of je dan kans maakt?? En ik heb in totaal wel 3 jaar werkervaring, maar is wel gebroken.
is dat een probleem?? Moet je echt 3 jaar op 1 dezelfde plek gewerkt hebben??
Ik heb ervaring met verst. gehandicapten volw. en kinderen. Groepsbegeleidster.
Nu Verst.gehand. dove kinderen. groepsbegeleidster en dagbesteding.
Op welk nivo moet je dan je Ielts afleggen??

Succes allemaal.

groetjes Gerdien
 
Hoi Gerdien,

SPW is een diploma en geen bachelor degree en dat kan inderdaad lastig worden. Ook staat gehandicaptenzorg niet op de SOL lijst, waardoor je voor dat beroep geen punten krijgt. Tenminste dit was 2,5 jaar geleden zo, dus misschien goed om eens uit te zoeken.
Vaak willen ze ook wel een bachelor degree.
 
Hallo,

Ik ben bezig met een Skill visum.
Nu gaf M2A mij niet echt een kans op mijn MBO SPW.
Buysse gaf aan dat mijn opleiding wel goed is voor beroep Social worker (2511-11 op de lijst)
Maar wel een overzicht waar de opleiding aan moet voldoen.
Wat ik nu moet gaan uitzoeken aan de hand van de vakken.
En dat je werkervaring moet hebben.

8 juli een gesprek met Buysse, dan weet ik of het lukt.
Maar een MBO is dus wel mogelijk, alleen zal het aan bepaalde eisen moeten voldoen..
Hopelijk doet die van mij dat...

Ik houd jullie op de hoogte..

groetjes Gerdien
 
Volgens mij is een social work assessment erg lastig.. (kan het fout hebben hoor..)
Lees het topic van Catkin (femke) maar eens.. (vooral de laatste paar blz.) en zij heeft SPH.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5453.780
 
Ik acht de kans dat je met een MBO spw diploma geassessed wordt voor social worker echt heel klein! Ik doe zelf HBO Maatschappelijk werk, en er is zelfs een grote kans dat ik die assessment niet eens haal.
Als ik jouw was, zou ik gaan voor Welfare worker. Ook op de lijst, en evenveel punten.
Succes er mee!
 
Bij welfare work is mijn SPW wel assessed, in combinatie met mijn SPH als "comparable to the educational level of an Australian Advanced Diploma". Daarnaast heb je waarschijnlijk voor je visum aanvraag de punten nodig van drie jaar werkervaring en als je bijvoorbeeld gewerkt hebt in de gehandicapten zorg, krijg je GEEN punten voor je werkervaring. Kijk dus ook verder dan de assessment, want uiteindelijk, stel je zou niet voldoende punten halen, heb je niks aan je assessment en krijg je nog geen visum!
Succes. Mail anders even DIAC, AASW en AIWCW met de vraag of je met een diploma vergelijkbaar met een Australian Advanced Diploma een visum kan krijgen. Voor welk visum zou je willen gaan?
 
Hallo Allemaal,

Bedankt voor alle reacties en handige tips.
Ik ben bij Buysse geweest en na enig puzzelen kwamen we eruit dat ik idd niet Voor Social worker kan gaan. Dan heb je echt SPH nodig.
Toen gekeken naar Wellfare worker. Dan kan je het zeker wel met een SPW doen, maar helaas niet de juiste werkervaring.. Dus dan valt 60 punten af.
Daarna gekeken naar 40 punten... dan wordt het makkelijk.
Ik ga nu voor Residential Care Officer.
Omdat mijn broer in Australie zit en mij wil sponseren heb ik voldoende punten voor de Skilled Sponsored.
Dus daar ga ik voor....

Maar even voor de duidelijkheid. Met een SPW kan je wel voor 60 punten gaan maar moet je werkervaring wel goed aansluiten..
En ieder succes...

gerdien
 
[quote author=Gerdien link=topic=8228.msg142797#msg142797 date=1247243984]
Hallo Allemaal,

Bedankt voor alle reacties en handige tips.
Ik ben bij Buysse geweest en na enig puzzelen kwamen we eruit dat ik idd niet Voor Social worker kan gaan. Dan heb je echt SPH nodig.
Toen gekeken naar Wellfare worker. Dan kan je het zeker wel met een SPW doen, maar helaas niet de juiste werkervaring.. Dus dan valt 60 punten af.
Daarna gekeken naar 40 punten... dan wordt het makkelijk.
Ik ga nu voor Residential Care Officer.
Omdat mijn broer in Australie zit en mij wil sponseren heb ik voldoende punten voor de Skilled Sponsored.
Dus daar ga ik voor....

Maar even voor de duidelijkheid. Met een SPW kan je wel voor 60 punten gaan maar moet je werkervaring wel goed aansluiten..
En ieder succes...

gerdien
[/quote]


Met een SPH krijg je ook vaak geen assessment voor Social Work, maar eerder voor Welfare Work.

Goed dat je toch een manier hebt gevonden. Succes ermee :up:
 
O o
Na het lezen van deze berichten wordt ik een beetje depri.
Ik w namelijk dol graag naar Australië emigreren. Ik vond het lastig om te kijken op welke lijst mijn beroep/diploma stond en welk beroep aansluit bij het werk dat ik doe. Nu begrijp ik dus dat ik met mijn diploma spw4 en 9 jaar werk ervaring in de gehandicaptenzorg niet verder ga komen. Wat baal ik daarvan zeg :( Ik heb ook tot de derde jaar van SPH gedaan maar daar moest ik toen helaas mee stoppen ivm ziekte. Hebben jullie punten die jullie mij aan kunnen raden. Wat kan ik nu het beste gaan doen?
Beginnen met een opleiding verpleegkundige niveau 4 in de psychiatrie werken leren of mijn SPH opnieuw gaan doen. En als het laatste het beste is, in welk werkveld moet ik dan werken om de 60 punten te halen?
Ik denk zelf dat ik verpleegkunde niveau 4 psychiatrie mij het beste ligt, aangezien ik momenteel werk met mensen met een duaal problemathiek (verstandelijke beperking, psychische stoornissen en moeilijk verstaanbaar gedrag)
Alle feedback is welkom. Ik heb er alles voor over om mijn droom te verwezenlijken.

Groetjes van Miranda
 
Hoi,

Ik heb de HBO-MWD gedaan en het diploma gekregen. Maar dat is wel al lang geleden, namelijk in 1994. Is het diploma dan niet te oud? Sindsdien werk ik op de sociale dienst. Vroeger werd dat bijstandsmaatschappelijk werker genoemd, later bijstandsconsulent en nog later casemanager inkomen. De inhoud van het werk ligt een beetje aan hoe de gemeente dit heeft vastgesteld. Maar als ik naar de taakinhoud van een sociale worker kijk dan voldoe ik daar wel aan.
Moet ik lid worden van the Australian Association of Social Workers om mijn diploma en werkervaring erkend te krijgen? Of moet ik daar een soort van assesment gaan doen?
 
@ Miranda,
Als ik jouw was zou ik niet SPH gaan doen, maar eerder MWD. Met SPH krijg je ook 60 punten (als welfare worker), maar wat minder kans op werk, en minder betaald. Met MWD heb je wat meer kans denk ik.

@ Jan en Agnes,
Voor je visum moet je je diploma laten assessen door de AASW, maar als je op hun site kijkt staat er dat een MWD diploma uit Nederland eigenlijk zo goed als zeker wel goedgekeurd wordt.
Daarmee kun je je visum aanvragen op basis van je beroep 'Social Worker' voor 60 punten, mits dat niet veranderd met de nieuwe regelingen van de DIAC..
 
Volgens mij is een social work assessment erg lastig.. (kan het fout hebben hoor..)
Lees het topic van Catkin (femke) maar eens.. (vooral de laatste paar blz.) en zij heeft SPH.
http://www.xpdite.ne...?topic=5453.780

Hoi AlieNL,

De link waar jij naar verwijst is helaas niet meer goed. Maar het is inmiddels ook al weer een jaar gelden dat deze gepost is. Maar ik ben wel geineresseerd in de topic.

@ Gwen,

Bedankt voor de reactie, ik zal de site eens gaan doorlezen.
 
Femke kwam niet door de Social Work assesment omdat zij een SPH diploma heeft, en dat hier in de categorie Welfare Worker valt.
Met MWD moet je een stuk makkelijker door de assesment komen, wat je dus ook terug kan vinden op de AASW site.
Maar voor Welfare Worker krijg je ook 60 punten, je moet alleen geassest worden door een andere instantie, en Welfare Worker stond niet op een state sponsorship list, wat het toendertijd voor Femke (Catkin) moeilijk maakte.
 
Hoi Miranda,

Als je je wilt laten assessen/ beoordelen als verpleegkundige bij het ANMC moet je ook minimaal in bezit zijn van een bachelor, dus verpleegkunde niveau 5. Je hebt er in NL wel verkorte opleidingen voor, als je al werkervaring hebt in de psychiatrie. (bij mijn weten..)

Wel kan de visumprocedure korter zijn aangezien verpleegkundigen in demand zijn...

Succes!

groetjes janita
 
Mijn topic is inmiddels erg lang, daar we, vanaf het begin van mijn visumaanvraag, bijna 5 jaar en 2 emigratiepogingen verder zijn. Om even mijn problemen op een rijtje te zetten (wellicht hebben anderen hier iets aan):

De SPH wordt meestal gerekend tot Welfare Worker en niet Social Worker, alhoewel een paar mensen het wel voor elkaar hebben gekregen om met de SPH in aanmerking te komen voor de titel Social Worker. Over het algemeen is dit echter bijna niet mogelijk en moet je genoegen nemen met Welfare Worker.
Social Worker stond inderdaad op de lijsten om in aanmerking te komen voor een State Sponsorship, Welfare Worker niet. Ik heb zelfs na mijn assessment voor Welfare Worker (een paar jaar later) nog geprobeert een assessment te krijgen voor Social Work om een state sponsorship te krijgen, maar dit is niet gelukt!

Ik heb mijn visum aangevraagd met 2 jaar en 7 maanden werkervaring in de psychiatrie en daarvoor 4,5 jaar werkervaring in de gehandicaptenzorg. Dit was niet voldoende, aangezien psychiatrie wel gerekend wordt als werk voor een Welfare Worker, echter is gehandicaptenzorg wel welfare Work, maar het valt niet onder het specifieke beroep Welfare Worker en gehandicaptenzorg stond niet op de SOL lijst waardoor ik dus 5 maanden werkervaring tekort had en hierdoor 10 punten minder kreeg en dus geen visum. Dat betekend ook dat je de hele visumaanvraag opnieuw moet doen (je kan niet nog even gaan werken en dan alsnog gaan). En ik had wel een positieve assessment (sommige mensen denken dat ze dan ook de visum aanvraag doorkomen, maar een assessment richt zich vooral op de academische kwaliteiten en een visumaanvraag ook op werkervaring).

Nu was mijn grootste probleem de economische krisis, dus hier kan ik verder zelf niks aan doen. Ik heb geen beroep wat op een van de in demand lijsten staat en kom dus niet in aanmerking voor een State Sponsorship (heb een offlist state sponsorship geprobeert, maar dat is nu heel moeilijk en heb deze dus ook niet gekregen). Doordat ik in een van de langzaamste catagorieen zit, moet ik nu nog een jaar of 3 wachten op mijn visum (wordt op dit moment aangegeven). Mijn tweede visum aanvraag ligt vanaf 1 juli 2008 bij de DIAC en ik kan erop rekenen dat ze aan deze aanvragen beginnen rond eind 2012 :shock: En dat was al mijn tweede visum aanvraag!
 
Hallo Catkin,

heel erg bedankt voor je verhaal. Wat een lange en moeilijke procedure is dat zeg om als sph'er het land binnen te komen. En dan heb ik t probleem zelfs dat ik spw heb en geen sph. Nu ik zo je verhaal lees denk ik dat het voor mij niets gaat opleveren om deze
procedure met mijn diploma en werkervaring te gaan starten. Best zonde 8,5 half jaar werk ervaring in de duaal doelgroep (verstandelijke beperking,
psychische stoornissen en moeilijk verstaanbaar gedrag) en eigenlijk voor niks.

Weet iemand misschien hoe het zit met het beroep wat wel high on the demand list staat, regitrated menthel health nurse, welke diploma je daar nu voor moet hebben? Ik lees daar namelijk verschillende reactie over op het internet. Veel mensen zeggen dat je minimaal een beachelor's digree moet hebben,
dus niveau 5, maar andere zeggen dat je met niveau 4 ook genoeg heb om die 60 punten te behalen. Want als dat zo zou zijn lijkt het voor mij een beter optie om verpleegkunde niveau 4 te gaan doen verkort (2,5 jaar werken-leren) dan nog een half jaar werkzaam te zijn en dan mijn visum indienen.
Ja ik zou het beste kunnen gaan voor niveau 5 dan weet ik zeker dat me visum goed gekeurd wordt. Maar dat is nogal lastig om te gaan doen. Ik heb namelijk al informatie hierover opgezocht en voor ggz verpleegkundige op niveau 5 worden er opleidingen aangeboden waarbij je eerst twee jaar naar school moet en dan pas twee jaar gaat werken-leren. Nu ben ik al 26 en woon ik op mijzelf en heb ik een koophuis dus ik heb een inkomen nodig dus het gaat me niet lukken om twee volledige jaren naar school te gaan.
Wat denken jullie ervan, kom je wel of niet aan genoeg punten als je verpleegkunde niveau4 heb (volgens mij wordt dat enrolled nurse genoemt ipv registreted)

Groetjes van Miranda
 
Hoi Miranda,
als ik jouw was zou ik die vraag op gaan zoeken op de site die de nurses moet assessen (geen idee wie dat is). Als je het niet kunt vinden kan je ze misschien een mailtje sturen.
Daar naast levert een half jaar werkervaring volgens mij niet zoveel punten op. Dus je moet even kijken hoeveel punten dat beroep waard is, en of je dan met andere dingen erbij wel aan de 120 punten komt.
Succes
 
Back
Top