SOL en MODL

Hi Wilbert,

Ik vraag me af of je eigenlijk wel weet hoe lang het emigratieproces naar Australië kan duren? Je geeft aan dat jullie zo snel mogelijk willen vertrekken, maar de Adelaide Skilled Processing Centre geeft aan dat de 'approximate processing times' voor visumaanvragen momenteel 12+ maanden bedraagt voor 'skilled independent non-priority occupations'.

Oók schrijf je weinig zin te hebben in de AECOP-examens. Misschien dat Nieuw-Zeeland hierin uitkomst kan brengen. Tijdens mijn stage in Australië leerde ik dat N-Z geregistreerde fysio's gewoon in Australië mogen werken. En buitenlandse fysio's hoeven daar géén examens af te leggen.

Tot slot nog even de opmerking dat het schooljaar (lager- en middelbaar onderwijs) in Australië eind-januari begint. Maar ik neem aan dat je dat wél wist.

Cheers,
Xander

Hoi Xander,

Met zo snel mogelijk bedoel ik ook ongeveer een jaar of iets meer, dus zeg najaar 2006 op z'n laatst.
Maar gezien onze huidige situatie zal er van studeren de komende maanden zeker niets komen terwijl ik toch verwcht dat ik een behoorlijke tijd zal moeten studeren voor mijn theorie en dan komt de praktijk nog!

Wat betreft NZ bedoel je dan dat je eerst daar naar toe reist, je laat registreren als Fysio en dan doorreizen naar Oz bv?
Kan dat zomaar dan, zou wel een handige oplossing zijn die minder duur en tijdrovend is!

[quote author=Wilbert67 link=topic=1249.msg11617#msg11617 date=1111443670]
Wat betreft NZ bedoel je dan dat je eerst daar naar toe reist, je laat registreren als Fysio en dan doorreizen naar Oz bv?
Kan dat zomaar dan, zou wel een handige oplossing zijn die minder duur en tijdrovend is!
[/quote]

Hoi Wilbert ! Ik wil hier wel even op reageren. Tussen Australie en Nieuw Zeeland zijn afspraken (weet effe niet hoe ik het anders moet noemen) en de inwoners en visumhouders van de beide landen onderling worden zonder meer geaccepteerd !

Volgens mij kun je idd eerst proberen een visum voor NZ te regelen om vervolgens alsnog bij Australie binnen te komen !
No worries mate !  :)

Mij werd ook wel eens de suggestie gedaan om mijn registratie als verpleegkundige en mijn visum in NZ te halen en dan naar Australie te gaan...

Ik heb slechts een toeristenvisum maar door in mei naar Nieuw Zeeland te gaan krijg ik automatisch een verlenging van mijn visum. Normaliter kost het verlengen van een toeristenvisum AUD 200 ! Ik kan het op deze manier goedkoper doen !  :up:

Hope this helps ! :wink:

Ingrid.

Back