spiders !?!?!?

rob en jeanine

XPdite Sponsor
hoi,

mijn vrouw is zichzelf helemaal gek  :-o aan het maken (via internet) over spinnen, en met name over de funnelweb en de redback spiders. Dit kan zelfs een struikelblok voor onze plannen kunnen betekenen. Wij willen richting Sunshine Coast gaan, zijn er mensen uit die omgeving die me kunnen vertellen of en hoe vaak je ze daar tegen komt?? en dan ook meteen maar de slangen, want als ze gerustgesteld is over de spinnen zal dat wel aan de orde komen. :|
 
Er is hier over redback spiders al eens eerder iets gezwegd in een topic, maar welk topic weet ik niet meer. Ik geloof dat er daar in stond dat de ouders voornamelijk in hun schuilplaats blijven en de kindertjes weinig kwaad kunnen. Over slangen zou ik het echt niet weten en over andere spinnen ook niet.

Heb er nog niet eens bij stul gestaan, maar zal volgens mij allemaal best wel mee vallen...
 
Hi Rob & Jeanine

Valt allemaal best mee hoor, ze ZIJN er natuurlijk wel  :). Wij, of eigenlijk een auto monteur, hebben dus ooit eens een heel nest red back spiders in onze kleine (hoe toepasselijk) rode Honda gevonden. Nadat wij er al jaren in rond reden. Daarvoor hadden wij ze nooit zien zitten.

Verder zitten ze ook onder ons huis (we wonen in een Queenslander) maar ze zijn niet echt van de wandelige, blijven liever op hun vertrouwde plekkie. Dus we zien ze nooit. De enige keer dat we ze wel zagen was toen het een paar jaar geleden achter elkaar snik en snik heet was, toen vielen ze van de hitte dood neer op de verandah.  Maar boven zien we ze eigenlijk nooit meer, zeker niet nu we heel veel Gecko's hebben.
Wij hebben twee kleintjes (een van vijf en een van drie) en ik laat ze met een gerust hart in en rond het huis spelen. Wel weten ze dat ze bijvoorbeeld niet tussen hopen dor gras en takken moeten spelen. Wij wonen in de suburbs en we hebben zeggen en schrijven 1 keer een slang (dood nog wel) gezien in de straat maar zelfs dat is een uitzondering.

Ik had zelf meer moeite met kakkerlakken  :-o maar ook daar wen je vanzelf wel een beetje aan. Hoe dan ook het blijft meer dan de moeite waard om deze kant op te komen.  :up:

Groetjes
Syl
 
En bij kakkerlakken moet je er weer op lette dat je ze niet doodtrapt, want dan heb je gehied eitjes onder je schoenen die je dan lekker verspreid!  :-o

Ghekko's zijn wel leuk. Doen volgens mij ook echt geen vlieg kwaad. Tenminste... Als je ze ook gewoon met rust laat.

Syl... Mag ik vragen wat een Queenslander is??
 
Ik dacht dat Ghekko's kakkerlakken aten? Of zijn ze daar een formaatje groter (de kakkerlakken dan he). Persoonlijk lijken mij die kakkerlakken een stuk enger, of iig viezer.
Isis.
 
Kakkerlakken worden in NL gezien als vies, omdat ze, als ze in NL vaak op warme plekken voorkomen (deze warmte wordt mede door door broei van rottende materialen veroorzaakt...)....dus smerig....

Vanwege de temperaturen in Oz. is het daar helemaal niet vreemd dat de kakkerlak daar floreert....Heb zelfs in Paramatta op 8 hoog een kakkerlak voorbij zien rennen....verder nooit meer een gezien. Ik denk gewoon dat je het in Oz. moeilijk kan voorkomen dat je kakkerlakken in huis hebt.....
 
[quote author=Annemiek link=topic=1162.msg9220#msg9220 date=1108551468]
En bij kakkerlakken moet je er weer op lette dat je ze niet doodtrapt, want dan heb je gehied eitjes onder je schoenen die je dan lekker verspreid!  :-o[/quote]Weet iemand of dit echt waar is, ik heb het namelijk al een paar keer gehoord, maar alleen in NL. Hier in Brisbane, waar ze toch voldoende ervaring met kakkerlakken hebben, heeft niemand ervan gehoord. En iedereen trapt ze dus gewoon dood; ik ook...
[quote author=Annemiek link=topic=1162.msg9220#msg9220 date=1108551468]
Syl... Mag ik vragen wat een Queenslander is??
[/quote]Een Queenslander is een huis in typische Queensland bouwstijl: van hout, op palen ('stumps') en met een 'verandah', het liefst rond het hele huis.
 
Mijn schoonvader laat elk jaar een verdelger komen om zijn huis ongedierte vrij te maken, en met name voor de redback spider. Ik geloof dat hij daar zo een 300 dollar voor kwijt was ,maar het schijnt wel.

Groetjes Sander  :up:
 
Joh San zelfs iets minder dan 300 dollar! Wij zijn er 2x een aantal weken geweest en wij hebben niets gezien! Ik was ook als de dood de eerste keer! Mijn vader laat dus ieder jaar zijn huis sprayen en hebben dan werkelijk nergens last van! De redbacks zijn toch alleen dodelijk voor kinderen en bejaarden?

Wow Syl, woon je in een Queenslander! Een "echte" oude of een "nagebouwde" ? Klinkt een beetje lullig maar zo bedoel ik het natuurlijk niet, vindt ze allebei even mooi en zou qua onderhoud liever in een nagebouwde willen wonen!

Groetjes Linda
 
Hallo r&J,

Zelf ben ik ook doodsbang/haast fobisch voor spinnen.

Maar dat staat zeker niet onze plannen om naar Austr. te verhuizen in de weg!

Als ik nog van de anst afraak-hoe dan ook- wie weet hypnose en het lukt goed laat ik het jullie weten!

gr Yvonne
 
Hihi Lin...

Eh...ik woon in zo'n lullige nagebouwde  :-D, Het is dus eigenlijk een "nieuwerwetse Queenslander" Wel op palen, maar gewoon in de suburbs en met een flinke Verandah maar niet helemaal rondom.

Isis...nou zou best kunnen van die Kakkerlakken-etende-gecko's, want daar hebben wij ook al geruime tijd bijna geen last van. Onze jongste (3) is helemaal gek op "zijn" gecko's, hij was dolblij afgelopen week aangezien er eentje in zijn slaapkamer zat op het plafond! (Inmiddels is de huis gecko wel weer netjes buiten gezet bij de rest van zijn familie).

Groetjes
Syl
 
Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe een echte "oude" Queenslander eruit ziet hoor! Ik ga eens kijken of ik er met googlen kom  :wink:



Ja... Heb er een paar foto's van gevonden!
QUEENSLANDER%20HOME.jpg

Zoiets dus??
Echt mooi zeg... Maar zijn deze huizen nou zo speciaal? Vind je ze niet vaak meer ofzo?
 
Jaah dat is een queenslander, mooi he! Ja en de echte oude queenslanders zijn inmiddels vrij zeldzaam geloof ik. Nou Syl, nagebouwd vindt ik net zo mooi hoor! En het fijne daaraan is dat het van alle moderne factoren voorzien is toch! Ik wil graag een foto van mijn vaders huis invoegen maar weet niet goed hoe dat moet.

Kijk even hier :http://groups.msn.com/IrisAmberbeukema/papconstanceinaustralie.msnw

Dan zie je in wat voor huis mijn vader woont, vindt ik ook een prachtig huis, zou er graag willen wonen straks!!!

Groetjes Lin
 
Lin....  Ben denk ik een beetje verliefd op dat huis van je paps en zijn vrouw.... Schitterend! Als ik dat zo zie zou ik ook wel zo'n soort huis willen zeg! Lijkt me alleen vrij onbetaalbaar..... Denk dat dat soort huizen ook niet snel als huurhuis te vinden zijn en dat je goed moet zoeken...
 
Ja wat een gaaf huis hé! Dit is dus in Beenleigh, het kijkt uit over een vallei en die straat waar hij woont staan ook nog wat huurhuizen, soortgelijk maar dan niet zo hoog. Mijn vader en zijn vrouw hebben ongeveer 3 jaar geleden rond de 80.000 dollar voor betaald.Maar het is inmiddels meer waard hoor, de huizenprijzen zijn geloof ik aardig gestegen, ongunstig voor ons! Maar ja wat is nou 80.000 dollar in vergelijking tot een huis hier?
 
Hier hebben we ook 8 jaar lang een koophuis gehad, het is voor ons de bedoeling dat we met de tijd weer een huis in Oz gaan kopen. We hebben besloten de eerste 3 jaar een huis te gaan huren en daar niet al te hoge eisen aan te stellen. Qua uiterlijk dan, voor de kinderen moet het verder wel goed leefbaar zijn. En daarna willen we zeker weer gaan kopen en dan hoop ik toch mijn droom te kunnen najagen en een huis zoals mijn vader heeft of een prachtige queenslander zoals Syl te kopen!
 
Back
Top