spiders !?!?!?

[quote author=Syl link=topic=1162.msg9985#msg9985 date=1109650704]

Man wat een joekel die Huntsman, getver! Ben bang dat je daar een hele bus Mortein voor nodig hebt. :) Heb net even de site (link) van Ebony bekeken! Enneh...of er ook nog een busje voor muizen is?? Heb je hem inmiddels het huis al uitgewerkt Tanne

p.s. Jeanine, echt....het valt allemaal reuze mee! :evil:

Groetjes
Syl

Die een tijdje geleden een heel nest eitjes (in de lamp???) heeft gevonden...........maaaaaar waren ze nu van een slang of van een gecko??


[/quote]

Ja de muis is het huis uit gelukkig. Op een gegeven moment zaten alle katten rond een kastje, dus hebben we de l eruit gehaald en de muis er veilig uit kunnen halen en buiten uit kunnen zetten.

Grtz Tanne  :lol:
 
Liever een muis in huis dan een spin  :wink:
Volgens mij is het vrouw eigen om spinnen niet leuk te vinden. Toch wonen er enorm veel vrouwen in Oz  :wink:
 
We kunnen dit onderwerp ook vermijden natuurlijk!  :-x



groetjes Sander  :-D
 
Syl......je doet een beetje eng......  :p

misschien boor je nu wel een nieuwe fobie aan bij mensen die enorm bang zijn voor een struisvogel  :lol: :lol: :lol:
 
oh, nee he  :-o was niet helemaal de bedoeling :-D  Kom net thuis uit mijn werk en dacht laat ik eens wat "nuttigs" schrijven!?

Groetjes
Syl
 
[quote author=rob & jeanine link=topic=1162.msg9199#msg9199 date=1108538651]
hoi,

mijn vrouw is zichzelf helemaal gek  :-o aan het maken (via internet) over spinnen, en met name over de funnelweb en de redback spiders. Dit kan zelfs een struikelblok voor onze plannen kunnen betekenen. Wij willen richting Sunshine Coast gaan, zijn er mensen uit die omgeving die me kunnen vertellen of en hoe vaak je ze daar tegen komt?? en dan ook meteen maar de slangen, want als ze gerustgesteld is over de spinnen zal dat wel aan de orde komen. :|
[/quote]

Toen wij vorig jaar op vakantie gingen waren de spinnen en slangen voor ons idee ook een aardig minpuntje, maar tijdens onze reis zijn we 2 grote spinnen tegengekomen  en 1 slang (dit was een wurgslang op Fraser Island en voor ons dus niet gevaarlijk).

In een dierentuin zijn wij nogal gerustgesteld betreffende de slang, ik geloof dat 8 van de 10 dodelijkste/giftigste slangen in Australie voorkomt, wat hij ons vertelde was :"In 2003 zijn er 7 mensen gebeten door een van die giftigste slangen, hoeveel mensen zijn er aan overleden?"werd ons gevraagd, wij dachten (en meerdere) 7 mensen, er bleek niemand aan overleden te zijn!!
Ten eerste is het al een tref als je een slang tegenkom, deze voelt nl. heel erg goed trillingen in de grond, zodra er dus iemand aan komt lopen, gaat de slang liever weg dan dat hij je op gaat wachten, mocht je toch gebeten worden is het belangrijk dat je op de juiste wijze verband aanleg, zonder de wond schoon te maken (aan het gif kunnen ze nl. zien welk tegengif je nodig heb), zo rustig mogelijk blijf (dus niet gaan rondrennen of zo!?!?) en dan zo snel mogelijk naar het ziekenhuis, als je op de juiste wijze het verband heb aangebracht heb je max. 8 uur de tijd om een dokter te vinden, zo werd ons verteld.

Ons werd ook verteld dat er +/- 1 a 2 mensen per jaar overlijden aan een slangenbeet, dit blijken dan vaak jongeren te zijn, die iets te diep in het glaasje hebben gekeken, die dan heel stoer een slang willen vangen, dat moet je dus niet doen!!

Hopelijk is dit ook weer een beetje een geruststelling :)
Mark
 
Hoi Syl

Ik kan je vertellen dat ik in NEDERLAND al een keer ruzie(geen geintje hoor) heb gehad met een struisvogel  :-D . Dus wat dat betreft heeft Mark wel gelijk dat het voor sommige mensen best wel op een fobie zou kunnen uitdraaien. :loudcry:

Groetjes Sander  :-D :-D :-D
 
Toch blij dat ze in Oz. geen struisvogels hebben (dierentuinen misschien uitgezonderd), maar Emu's
 
Ja, ik werd ook achterna gezeten door een Emu. En die rennen een stuk sneller dan ikke !
 
Vind je Emu eigenlijk op een Menu kaart in Australie?

Groetjes Sander  :eat:
 
Jazeker. Ik heb het wel eens gegeten en is niet slecht. Ik had een "trio van Buffulo, emu & crocodile".
Erg smakkelijk!
 
Welke smaakte het lekkerst en waar kan je het mee vergelijken?  :think:


Groetjes Sander  :up:
 
Het is al een tijdje geleden (bijna 10 jaar!!!) maar voor zover ik kan herinneren smaakte crocodil naar Kip.
Emu was een beetje taai en buffolo was erg lekker. Ik denk dat buffolo mijn favoriet was!
 
[quote author=M5 link=topic=1162.msg10185#msg10185 date=1109866687]
Vind je Emu eigenlijk op een Menu kaart in Australie?
[/quote]

Je kunt Emu bestellen  bij het australisch restaurant op rembrandt plein, Coco's Outback. Ik ben toen gezwicht voor Unlimited chicken maar mijn zus heeft het gegeten en vond het lekker.
Kaaiman heb ik een paar weken geleden gegeten tijdens vakantie in suriname. Was er niet erg kapot van.

Sinds gisteravond ben ik helemaal niet meer kapot van vlees nadat ik een stukje ijzer in mijn bretonse gehakt schnitzel had...

gr yvonne
 
Hmmmm... das erg fijn ja... stukje ijzer in je vlees. Als krokodil dan toch naar kip smaakt hoef ik het niet te eten. Dan eet ik liever kip, want om nou krokodil te eten alleen maar om krokodil gegeten te hebben vind ik een beetje raar. Verder zie ik wel wat ik in Australie nog eens te eten krijg  :lol:
 
Haha ja emu's kunnen echt etters zijn (wel lekker inderdaad, krokodil is net kip en kangeroe vond ik zo zielig dat het me niet smaakte). Zelfs achter een hek ben je niet veilig voor ze. Een reisgenootje werd bijna in dr arm gebeten, gelukkig was het niks, maar ze was wel een stuk uit haar shirt kwijt. Uiteraard heb ik er hartelijk om staan lachen, eerlijk gezegt pieste ik bijn ain mn broek van t lachen  :-D

Ennuh de spinnen en slangen zijn niet geweldig. Ik ben als de dood voor slangen, zelfs al zitten ze achter glas. En ja de 8 meest giftige slangen leven in Australie, voordeel is dat die slangen ook het meest schuw zijn en er liever vandoor gaan. Als je er eenmaal bent dan denk je er bijna niet meer aan joh. Dan ben je op sommige plekken meer bezig om die irritante vliegen weg te meppen!!!!! Gek wordt je er van. En met spinnen heb ik zo mijn eigen ervaringen die ik al bij een van de onderwerpen van NT genoemt heb. Maa rik ben er nog steeds, onkruid is nou eenmaal niet uit roeien he................
 
Back
Top