spiders !?!?!?

Ik ben van oorsprong bioloog, maar ik heb het ook niet zo op spinnen en slangen :p. Toen we een huisje hadden gehuurd op Bruny Island, bleek er een forse white-tipped spider op de gordijnen te zitten:

http://www.strikerweb.com/images/tassie/2/whitetipped.jpg

De foto is helaas niet helemaal scherp en je kunt niet echt goed zien hoe groot de spin was. Ik moet zeggen dat je al snel niet meer aan spinnen denkt als je eenmaal een paar dagen in Australië bent. Niets om je zorgen over te maken i.i.g.!
 
Ik ben ook niet zo dol op al die creepy crawly creatures hoor. In het halve jaar dat ik in Astralie was heb ik precies 1 redback spider gezien (een piepklein zwart spinnetje met een rood stipje op zijn rug). Van kakkerlakken had ik alleen last in het uiterste noorden. Vooral als het net geregend had, dan kropen ze werkelijk uit alle hoeken en gaten... :loudcry:
 
He gat Louw, ziet er akelig uit! De laatste keer dat ik in Australie was heb ik me ook totaal geen zorgen gemaakt om het ongedierte. De eerste keer dat San en ik samen in Australie waren hebben we ook 1 redback gezien en een aantal kakkerlakken in het appartement in Kings Cliff (NSW) Er was een joekel die San met de koekepan van de muur heeft afgerost (niet dood te krijgen!! :-D ) Het hoort nu eenmaal bij Australie en ik heb besloten om me daar geen zorgen meer over te maken!
 
Hihi....good onya Rob! Het valt echt allemaal wel mee hoor als je hier eenmaal bent! Nou, trouwens nu we het toch over ongedierte hebben.......mieren!! Daar wordt ik echt helemaal gek van op zijn tijd, vooral als het lang droog geweest is!

Groetjes
Syl
 
Hier in NL is het zomers toch ook zo... bijen, wespen, vliegen, muggen, dazen.... Dat is ook vreselijk irrirtant... Maaaaaar... Dat heb je je hele leven iedere zomer al meegemaakt, dus daar ben je wel aan gewend. Alle mensen die nu al een tijdje in Aus wonen zullen er ook wel aan gewend zijn.
 
Nou dit draadje laat me niet los  :-D moest weer even aan ander gebeeste denken! Onze kids waren pas lekker in de tuin aan het spelen komen ze ineens heel wild enthousiast aanrennen. "Look mummy....a Beautiful lady-beetle"  vol trots werd hij in mijn hand gedeponeerd vol verwachting kijk ik dus naar het lieveheers-beestje in mijn hand.....en Getver het was een of andere vieze gore tor!

hihi...maar nogmaals, verder valt het allemaal reuze mee!  :lol:

Syl
 
:-o ik merk trouwens dat mijn vrouw niet de enige is met een fobie(tje). wellicht moet ik een carreer-change overwegen en anti-fobie-cursussen gaan geven?!?!  :up:
 
Ik heb geen probleem met torren, kevers en spinnen. Tenminste... niet degenen in NL  :wink:
Kan niet zeggen hoe het zit in Oz, want daar ben ik nog niet geweest.
 
Haha....nou Rob, zal het lucratief zijn? Wellicht kun je het speciaal opzetten voor kers vers gearriveerde Emigranten? vanuit de koudere (lees: minder enge beesten) gebieden?

Succes!  :-D
 
Op deze site kan je alles lezen over ongedierte, en het werkt, ik heb nog geen spin in en om het huis gehad.
Zelf de mieren krijgen geen kans, af en toe een dappere kakkerlak maar die ligt meestal al op zijn rug ergens dood te gaan.

http://www.mortein.com.au/index_mortein.html
 
Dit spinnetje kwam ik laatst onder ons huis tegen: http://www.xpdite.net/gallery/displayimage.php?album=8&pos=0 In ons vorige huis ben ik een nog grotere tegengekomen, en in huis, niet eronder. Die heb ik dus met de bezem het huis uit gewerkt... Het nadeel van deze spinnen: ze zijn erg groot, en ze lopen erg snel! Het voordeel: ze lopen erg snel ... weg. ;)
 
Ik ging net het plaatje bekijken toen mijn kat met een muis binnekwam wandelen. Het plaatje was net te zien toen het beest me begon te piepen.. Ik geloof dat we een nieuw plafon nodig hebben....  :| :dizzy:
Wat ben ik me dood geschrokken..........

Maar idd wat een joekel, weet je ook wat voor spin het was??

Grtz Tanne  :cool:
 
Huntsman Tanne.  Stond er wel bij hoor  :lol: :cool:

Rob... De malariamug kan hier ook weer terugkomen. We hebben hier enorm veel wespen in de zomer. Afgelopen jaar was het in heel Nederland gigantisch leek wel, maar goed. Muggen, vliege, fruitvliegjes... In Nederland heb je ook veel ongedierte... En ik moet er niet aan denken dat ik door een wesp gestoken zou worden hoor! Muggenbulten... daar wordt ik iedere zomer weer gek van. Ook dazen! En dat worden van die enorme plakaten bij mij.
Ofwel... In NL heb je veel dieren die je ongemak knunen veroorzaken. Ben er echt van overtuigd dat je niks kan gebeuren als je een klein beetje oplet op sommige plaatsen.
 
[quote author=Annemiek link=topic=1162.msg9946#msg9946 date=1109601858]
Huntsman Tanne. Stond er wel bij hoor :lol: :cool:
[/quote]

Oops........ Overheen gelezen door de schok denk ik.. (muis zit trouwens nog steeds onder het bureau  :|)

Grtz Tanne  :cool:
 
Man wat een joekel die Huntsman, getver! Ben bang dat je daar een hele bus  Mortein voor nodig hebt. :)  Heb net even de site (link) van Ebony bekeken! Enneh...of er ook nog een busje voor muizen is?? Heb je hem inmiddels het huis al uitgewerkt Tanne

p.s. Jeanine, echt....het valt allemaal reuze mee!  :evil:

Groetjes
Syl

Die een tijdje geleden een heel nest eitjes (in de lamp???)  heeft gevonden...........maaaaaar waren ze nu van een slang of van een gecko??
 
Back
Top