Spullen

badri

New Member
Hi

Vraag naar iedeeren. Kunne wij nederlandse electronische apparaat meenemen en gebruiken in Australia.

Bijv.
- TV
- koelkast
- Espresso machine
- VCR
- DVD

Ik weet dat een transformer kunnen gebruik maken. Maar dan voor elke electronische apparaat een transformer nodig.

Ik heb ook gehoorde dat de transformers maakt enorme herrie

Denk jullie dan handig in Aus alle spullen tekopen. Dat wordt dan wel duur...
hmmmmm

Graag reactie

Hoi Badri,

De transformers was volgens mij een cartoon uit de jaren 80 :lol: .

Je hebt in ieder geval geen transformers nodig omdat ze in Oz ook 240V 50Hz gebruiken (net als in Nederland).

Je televisie kun je ook meenemen. Zowel in Nederland als Australie hebben we dezelfde PAL smaak.

Je koelkast kun je meenemen als je tenminste niet in de tropen of een zeer warm deel van Australie uit kiest om te gaan wonen.

Europese wasmachines (voorladers) komen helemaal in de mode in Australie omdat ze (volgens de expert) beter zijn. Meenemen dus.

Bedenk wel dat je een probleem kunt hebben als je de servicemonteur van de fabrikant laat komen (35 cent per kilometer is best duur :lol: )

Jeroen_1 said:
Hoi Badri,

De transformers was volgens mij een cartoon uit de jaren 80 :lol: .

Je hebt in ieder geval geen transformers nodig omdat ze in Oz ook 240V 50Hz gebruiken (net als in Nederland).

Je televisie kun je ook meenemen. Zowel in Nederland als Australie hebben we dezelfde PAL smaak.

Je koelkast kun je meenemen als je tenminste niet in de tropen of een zeer warm deel van Australie uit kiest om te gaan wonen.

Europese wasmachines (voorladers) komen helemaal in de mode in Australie omdat ze (volgens de expert) beter zijn. Meenemen dus.

Bedenk wel dat je een probleem kunt hebben als je de servicemonteur van de fabrikant laat komen (35 cent per kilometer is best duur :lol: )

Yep, met alle punten eens! Wij nemen ALLES mee! :D

Badri bedoelt "adaptors", heten die dingen in 't nederlands ook zo? geloof het wel.
ik heb gehoord dat TVs wel moeilijk doen in Australie, dat de frequenties anders zijn.
Telefoons kan je niet meenemen, omdat de nederlandse fequentie in Australie overeenkomt met de frequentie van de ambulance (heb ik gehoord, misschine wel een broodje aap hoor :D )

Amulya said:
Badri bedoelt "adaptors", heten die dingen in 't nederlands ook zo? geloof het wel.
ik heb gehoord dat TVs wel moeilijk doen in Australie, dat de frequenties anders zijn.
Telefoons kan je niet meenemen, omdat de nederlandse fequentie in Australie overeenkomt met de frequentie van de ambulance (heb ik gehoord, misschine wel een broodje aap hoor :D )
Ik heb dat nog nooit gehoord van die tv's. Wel kan het systeem anders zijn(dat is vaak zo met de Britten, maar met ons dus niet).

Die telefoons: volgens mij zijn dat de draadloze telefoons?
Nou ja, wij hebben in ieder geval een simpele!

Adaptors: ja, dat woord gebruik ik ook. 'k weet niet of het Nederlands is :D

Elke keer weer meer info, in 2 dagen al meer te weten gekomen dan al die tijd op het internet surfen.

Helaas voor al die familieleden die al stickers van eigendom willen plakken op onze electrische apparaten.

badri said:
Hi

Vraag naar iedeeren. Kunne wij nederlandse electronische apparaat meenemen en gebruiken in Australia.

Bijv.
- TV
- koelkast
- Espresso machine
- VCR
- DVD

Ik weet dat een transformer kunnen gebruik maken. Maar dan voor elke electronische apparaat een transformer nodig.

Wat je in elk geval nodig hebt is een 'verloop-stekker' waar aan de ene kant een nederlandse stekker in kan en die aan de andere kant eruit ziet als een australische stekker. Da's handig anders kan je je apparaat niet aansluiten op het stopcontact ;)
Of als je een beetje handig bent kun je vast zelf ook wel een nederlandse stekker vervangen door een australische stekker... Wel alle draadjes goed aansluiten! :lol:

De TV's maken idd ook in Aus gebruik van PAL, maar ik heb wel eens horen fluisteren dat sommige monitoren (tv, computer, etc) last hebben van het verschil in magnetisch veld. Sommige beeldbuizen schijnen gemaakt te zijn voor het noordelijk halfrond en werken dan iets minder goed op het zuidelijk halfrond. Dan kun je te maken krijgen met kleuren die niet helemaal kloppen en een beeld dat niet geheel recht staat. Dit kan je meestal met een computer monitor wel goed instellen...tv weet ik niet.
Maar er zijn ook mensen die nergens last van hebben gehad...dus lang niet alle beeldbuizen hebben hier last van!

Met je DVD-speler moet je wel ff in de gaten houden of hij regio-vrij is. Als dat niet zo is kan je alleen maar DVD's afspelen die voor de europese markt zijn gemaakt. DVD's in Aus hebben namelijk een andere regio-code en dan wijgert je DVD-speler om hem af te spelen.
Oplossing hiervoor is je DVD-speler regio-vrij te laten maken...zijn zat beunhazen die dat doen. Of gewoon een goedkope regio-vrije DVD-speler te kopen!

Nou het klinkt inderdaat dat we hoopvolle famillieleden en vrienden gaan teleurstellen :wink: .

Amulya said:

Badri had het goede woord gebruikt. Die dingen heten inderdaad transformers (en ze zijn erg duur). Het zijn apparaten die van 12 volt van een autoaccu 240V 50Hz maken. Of die van 110V 60Hz naar 240V 50Hz gaan. Maar gelukkig hebben we die niet nodig

Ik kwam laatst wel een goeie tip tegen over het stekkerprobleem. Neem je oude Nederlands verlengsnoeren/stekkerblokken mee. Als je er een Australische stekker opzet kun je het verlengsnoer gebruiken om je oude Nederlandse apparaten/lampen/e.d. op aan te sluiten. Op deze manier hoef je alleen maar aan de stekkerblokken nieuwe stekkers te zetten en niet aan alle apparaten. (lekker goedkoop :lol: ).

Ik heb gelezen (ergens op het internet) dat DECT / draadloze telefoons direct door de douane inbeslag worden genomen. Misschien een mooie gelegenheid om de vaste telefoonaansluiting voorgoed gedag te zeggen. Lang leve de mobiel en internetten via de kabel.

Ik raak een beetje in de war hoor, de een zegt gewoon de stekkers veranderen en de ander zegt dat je transformators moet gebruiken. Hoe zit dat nou? Ik ga ervan uit dat ze een ander voltage systeem hebben. We hebben trouwens gewoon onze video camera kunnen opladen in Australie met zo'n speciaal stekkertje, dus hoe zit dat?

[quote name='"Amulya"]Ik raak een beetje in de war hoor' date=' de een zegt gewoon de stekkers veranderen en de ander zegt dat je transformators moet gebruiken. Hoe zit dat nou? Ik ga ervan uit dat ze een ander voltage systeem hebben. We hebben trouwens gewoon onze video camera kunnen opladen in Australie met zo'n speciaal stekkertje, dus hoe zit dat?[/quote']
Wie zegt er dat je transformators moet gebruiken? Ik zie niemand?
Jeroen_1 zegt:
Maar gelukkig hebben we die niet nodig
:D

Ik weet ook zeker dat je ze niet nodige hebt, je moet alleen je stekkers veranderen. Dan is het handig als je stekkerdozen hebt, hoef je maar 1 stekker te veranderen, en dan steek je alle apparaten in die stekkerdoos(niet te veel doen trouwens, dan kan die overspannen ofzo raken.

:D

Nee geen ander voltage hoor, Amulya, maar andere stekkers! Dus die kun je ofwel zelf vervangen door de Nederlandse stekker te demonteren en te vervangen voor een Australische stekker. Je kunt de stekker verdeeldozen die je in Nl kunt kopen en /of al gebruikt meenemen en dan kun je vele apparaten met Nederlandse stekkers erin stoppen en hoef je alleen die ene stekker aan het uiteinde te vervangen of met een koppelstuk/verdeelstekker in het Australische stopketakt te steken!

Snappie :?

Hans de Visser said:
Dan zet je 'm toch gewoon op z'n kop ;)

Ehm...., dat hoeft volgens mij niet, het is beter om de meubels aan het plafond te spijkeren. Probleem ook weer opgelost. :D

[quote author=Jeroen_1 link=topic=228.msg1632#msg1632 date=1084284891]

[/quote]

Hoi,

Hé Jeroen, zou je misschien nog aan me uit willen leggen waarom 'onze koelkasten' bijv. in queensland niet zouden werken??

Bedankt alvast!

Groetjes Miranda :w00t:

Ik doe alvast maar een gokje waarom ik denk dat de Nederlandse koelkasten niet in zeer warme klimaten zouden werken.

Doordat het temperatuursverschil tussen binnenkant koelkast en omgevingstemperatuur in Nederland veel lager is dan bijv. in de tropen, moet een koelkast in de tropen veel meer koelen, dan hier in NL. Ik denk dat de capaciteit van de Nederlandse koelkasten niet groot genoeg is om dat temperatuursverschil te overbruggen. Je zou dus nooit een Nederlandse koelkast zo ver kunnen laten koelen in de tropen als een "tropenkoelkast" :)
Waarschijnlijk maken die koelkasten ook gebruik van een andere koelvloeistof...

(dit denk ik hoor en bevat geen enkele wetenschappelijke onderbouwing)

MMMHHHHHHHHHHH!!! Nog niet zo'n gekke verklaring inderdaad!! Ach ja, ben nu eenmaal  niet zo goed in technische vakken/natuurwetten/scheikunde etc. (geintje).

Bedankt Maluka

Koelkasten/vriezers van voor 2000 mogen niet ingevoerd worden.
Dit omdat hier een ander soort freon drijfgas (milieu onvriendelijk) in wordt gebruikt.

Groeten,
Brit

Back