Spullen

Koelkasten en vrieskisten (van voor 2000) in de tropen laten confabiliseren kan de kwaliteit zeker voor de nieuwe generatie koelkasten en vrieskisten absoluut niet halen (ervaringen: slecht tot zeer slecht). Aglutinatie is een mogelijke oplossing, maar zeer kostbaar. Ook falibaneren is een oplossing, maar dat kan je weer niet in Australië laten doen. Quisol, wat gebruikt wordt bij hydrauteren is niet erg vriendelijk voor het milieu en zal ook niet toegstaan zijn denk ik. Aerofiniek kan misschien wel voor vrieskisten, maar niet voor koelkasten, maar het risico zou ik persoonlijk niet willen lopen als op een gegeven moment het koelelement daardoor vervormd.
:thankyou:

:rotflmao:
Gewoon verpatsen hier in NL.

:w00t:

[quote author=Joke link=topic=228.msg13116#msg13116 date=1113824820]
Hoi Britt,

Weet je het zeker? Weet je waar je hierover informatie kan vinden?
[/quote]

Hoi Joke,

Deze info hebben wij op schrift gekregen van diverse verhuisbedrijven.

Groetjes,
Brit

Nou mijn koelkast doet het anders prima, hij is wel redelijk jong maarvolgens mij nog wel van voor 2000. En met die omgevingstemp. vind ik maar raar. Dat ding staat toch binnen en als het erg warm is heb je toch de airco aan staan of niet? Mijn schoonouders hebben een koelkast meegenomen die al behoorlijk oud is en die doet het nog steeds (al 15 jaar in OZ). Ik zou zeggen gewoon meememen. :up:
groetjes

[quote author=heidi link=topic=228.msg13170#msg13170 date=1113864300]
Nou mijn koelkast doet het anders prima, hij is wel redelijk jong maarvolgens mij nog wel van voor 2000. En met die omgevingstemp. vind ik maar raar. Dat ding staat toch binnen en als het erg warm is heb je toch de airco aan staan of niet? Mijn schoonouders hebben een koelkast meegenomen die al behoorlijk oud is en die doet het nog steeds (al 15 jaar in OZ). Ik zou zeggen gewoon meememen. :up:
groetjes
[/quote]
Ja, maar jij zit bij Melbourne. Maar zelfs als je in Brisbane zit zal het wel goed gaan. Het is meer als je echt in de tropen zit, Cairns en Darwin.

Toen wij onze koelkast verschepten wilden ze de papieren ervan hebben(merk, soort etc). Ze zullen wel hebben gekeken naar welk gas er werd gebruikt. Onze is van 2001 dacht ik, dus zat wel goed.

Er zitten weer genoeg handige tips bij, om over na te denken als we weg gaan,
maar waarom zou je eigenlijk moeilijk doen om een koelkast mee te nemen?? :|
Is het niet zo dat in de meeste gevallen er al een koelkast in de woningen zit (bij het kopen van een huis)??
En ook zelfs bij het huren ervan.

Team

Koelkasten worden hier, net als in Nederland over het algemeen gewoon meegenomen als men gaat verhuizen. Als men ervoor kiest om de koelkast te laten staan wil je je bier er nog niet eens inzetten. Ook huurhuizen hebben over het algemeen geen koelkast. Dus of je moet je eigen koelkast meenemen of je moet er hier eentje kopen.

[quote author=Paul link=topic=228.msg13236#msg13236 date=1113909379]
Koelkasten worden hier, net als in Nederland over het algemeen gewoon meegenomen als men gaat verhuizen. Als men ervoor kiest om de koelkast te laten staan wil je je bier er nog niet eens inzetten. Ook huurhuizen hebben over het algemeen geen koelkast. Dus of je moet je eigen koelkast meenemen of je moet er hier eentje kopen.
[/quote]
Idd, heb nog nooit gezien/gehoord dat een koelkast blijft. Gastel/oven, dat is alles.

[quote author=Jeroen link=topic=228.msg13117#msg13117 date=1113825725]
Koelkasten en vrieskisten (van voor 2000) in de tropen laten confabiliseren kan de kwaliteit zeker voor de nieuwe generatie koelkasten en vrieskisten absoluut niet halen (ervaringen: slecht tot zeer slecht). Aglutinatie is een mogelijke oplossing, maar zeer kostbaar. Ook falibaneren is een oplossing, maar dat kan je weer niet in Australië laten doen. Quisol, wat gebruikt wordt bij hydrauteren is niet erg vriendelijk voor het milieu en zal ook niet toegstaan zijn denk ik. Aerofiniek kan misschien wel voor vrieskisten, maar niet voor koelkasten, maar het risico zou ik persoonlijk niet willen lopen als op een gegeven moment het koelelement daardoor vervormd.
[/quote]

En simpel de hubakanubus laten flutteren en daarna het overtollige vocht van onder het semi-permeabele membraan extraheren is geen mogelijkheid? :p

De hubakanubus daar kan ik je nog wel mee helpen, de rest helaas niet  :lol: :lol: :evil:

Groetjes Miranda

[quote author=Simone link=topic=228.msg13239#msg13239 date=1113911642]
[/quote]
Idd, heb nog nooit gezien/gehoord dat een koelkast blijft. Gastel/oven, dat is alles.
[/quote]Ons 1e huurflatje: geen koelkast, 2e huurflat, wel een (goede, schone) koelkast, 3e huurhuis: geen koelkast... Wel allemaal een fornuis. Het schijnt hier redelijk normaal te zijn dat er een koelkast aanwezig is in een huurhuis, maar dus zeker niet gegarandeerd.

[quote author=Hans de Visser link=topic=228.msg13339#msg13339 date=1113973370]
[quote author=Simone link=topic=228.msg13239#msg13239 date=1113911642]
[/quote]
[/quote]Ons 1e huurflatje: geen koelkast, 2e huurflat, wel een (goede, schone) koelkast, 3e huurhuis: geen koelkast... Wel allemaal een fornuis. Het schijnt hier redelijk normaal te zijn dat er een koelkast aanwezig is in een huurhuis, maar dus zeker niet gegarandeerd.
[/quote]
Nee. En misschien is het ook verschillend per state?
We hebben hier een aantal huurhuizen bezocht, en die van vrienden, bij geen 1 zit er een koelkast bij....

Anyway, idd, gewoon niet op rekenen, en als er wel een is, kun je je NL'se mooi als bierfridge gebruiken, ha ha!
En voor alle dingen die je in NL misschien niet in een koekast deed, al het drinken, margarine, jam. Ik stop er ook veel meer in omdat ik niet wil dat er beestjes bijkomen. Gelukkig hadden we in NL al een grote koelkast gekocht! Hij is altijd vol, ook al zijn we met z'n tweeen!

Zelf ook wat aan het twijfelen...

We zijn eigelijk van plan alleen spullen met "emotionele" waarde te verhuizen maar als je toch zo'n container voor de deur heb.
Wat zijn de kosten tegenwoordig nog voor koelkast, gasfornuis, wasmachine....om van de audio/video apparatuur maar te zwijgen (tenzij je audio/video-fiel bent). Ons idee was, hier ons spul verkopen en daar nieuw kopen.

Misschien is het een idee om een container te delen met een aantal mensen? We hebben zelf oktober 2005 in gedachten, Amsterdam -> Melbourne, anybody interested???

Groet,

Marco

[quote author=MarcoG link=topic=228.msg13356#msg13356 date=1113983826]
Wat zijn de kosten tegenwoordig nog voor koelkast, gasfornuis, wasmachine....om van de audio/video apparatuur [/quote]
Tel de prijzen van die dingen allemaal bij elkaar op... En ook je bedden, kasten, tafels etc.

En nu, wat is de prijs van een container, zullen we eens de duurste prijs nemen: rond de 4000 euro.

Mmm, ik weet wel wat veeeeeel goedkoper is!!!!!!

:wink:

[quote author=Simone link=topic=228.msg13366#msg13366 date=1113991238]
Wat zijn de kosten tegenwoordig nog voor koelkast, gasfornuis, wasmachine....om van de audio/video apparatuur [/quote]
Tel de prijzen van die dingen allemaal bij elkaar op... En ook je bedden, kasten, tafels etc.

En nu, wat is de prijs van een container, zullen we eens de duurste prijs nemen: rond de 4000 euro.

[/quote]

4000euro  :-o :-o ik denk dat je dan een heel eind gaat komen. Je houd zeker nog over als je van alles goedkopen nobody merken neemt.
[sub]Misschien ben je in de war met AUD of guldens :?[/sub] :-x

Laatst nog een nieuwe koelkast gehaald was voor 200 eurie klaar. Wasmachines zijn tegenwoordig ook die prijs. Gasfornuis zit rondt de 400 en dan heb je redelijk lux.... En dan nog te bedenken dat de spullen die je nu heb al meestal versleten/ veroudert zijn. Net als bij ons zou het geen overbodige luxe zijn om eens wat nieuwe inboedel aan te schaffen. Na twee verhuizingen hier in NL heeft het een en ander al wat littekens opgelopen  :)   

Nou voor 4000 eries neem ik mijn spulletjes wel mee hoor. Met de prijzen van een beetje leuke surroundsystems, computers, duikspullen, en wat meubels ga je daar al snel flink overheen, tenminste wij dan toch.

Groetjes Miranda :-D

[quote author=tum link=topic=228.msg13372#msg13372 date=1113994673]
Nou voor 4000 eries neem ik mijn spulletjes wel mee hoor. Met de prijzen van een beetje leuke surroundsystems, computers, duikspullen, en wat meubels ga je daar al snel flink overheen, tenminste wij dan toch.

Groetjes Miranda :-D
[/quote]

duikspullen, computers, surround......  :lol: kan me daar wel wat bij voorstellen. Het blijft toch een persoonlijke situatie. Als je ons bekijkt met al die oude sloeber zooi. Het geen wat een beetje nieuw is hebben we uh uh .....  gekregen .....:-x :-x Daar zal ik nog geen 10 eurie voor over hebben  en wat de computer betreft als we weg gaan is ie al weer 3 jaar oud dus dan zijn we al weer toe aan een nieuwe state of the art compu. 

[quote author=Bear link=topic=228.msg13368#msg13368 date=1113993161]

[/quote]

4000euro  :-o :-o ik denk dat je dan een heel eind gaat komen. Je houd zeker nog over als je van alles goedkopen nobody merken neemt.

Laatst nog een nieuwe koelkast gehaald was voor 200 eurie klaar. Wasmachines zijn tegenwoordig ook die prijs. Gasfornuis zit rondt de 400 en dan heb je redelijk lux.... En dan nog te bedenken dat de spullen die je nu heb al meestal versleten/ veroudert zijn. Net als bij ons zou het geen overbodige luxe zijn om eens wat nieuwe inboedel aan te schaffen. Na twee verhuizingen hier in NL heeft het een en ander al wat littekens opgelopen  :)   
[/quote]
Wij hebben ook veel gekregen/goedkoop gekocht.
Maar het gaat er niet om hoe veel het nu waard is. Het gaat erom wat je moet betalen in Oz om het allemaal weer opnieuw te kopen.

4000 was trouwens de hoogste prijs... Wij hebben 2700 euro betaald.

1000 euro is dus al die dingen die jij noemt (wie weet is het meer in dollars, heb ik geen zin om op te zoeken... Vaak is wel, je zult ze snel nodig hebben als je hier bent, en dan heb je niet tijd op om aanbiedingen te wachten, of goed rondkijken voor de goedkoopste plek...).
En trouwens, die koelkast die je net nieuw hebt gekocht, hoeveel zal je er nu voor terug krijgen als je hem verkoopt?

Dan heb je:
magnetron (als je die hebt)
droger (als je die hebt/wilt)
tv
video
dvd
computer
audio systeem

Keuken spullen (broodroster, mixer etc etc)

Bankstel
Stoelen
Koffie tafel

eettafel
stoelen

bureau  voor computer

bed
bedtafeltjes
kast(en)

En je hebt al zoveel opstart kosten(even opzoeken wat ik eerder ergens geschreven heb..... ah hier:
aansluitingskosten(telefoon, elektra, bond voor huur) etc, auto, nieuwe fietsen, een paar nieuwe spullen voor huis, fans, nieuwe lampje daar, nieuwe stekkers,  nieuwe gordijnen daar(sommige die er hangen zijn gewoon TE lelijk!!), koelbox, plantjes voor huis en tuin, tuinspullen(we hadden in NL een flat), kast voor bijkeuken(er zijn helemaal geen inbouwkasten) etc etc

:D

[quote author=Simone link=topic=228.msg13389#msg13389 date=1114002391]
[quote author=Bear link=topic=228.msg13368#msg13368 date=1113993161]

[/quote]

[/quote]
Wij hebben ook veel gekregen/goedkoop gekocht.
Maar het gaat er niet om hoe veel het nu waard is. Het gaat erom wat je moet betalen in Oz om het allemaal weer opnieuw te kopen.

4000 was trouwens de hoogste prijs... Wij hebben 2700 euro betaald.

1000 euro is dus al die dingen die jij noemt (wie weet is het meer in dollars, heb ik geen zin om op te zoeken... Vaak is wel, je zult ze snel nodig hebben als je hier bent, en dan heb je niet tijd op om aanbiedingen te wachten, of goed rondkijken voor de goedkoopste plek...).
En trouwens, die koelkast die je net nieuw hebt gekocht, hoeveel zal je er nu voor terug krijgen als je hem verkoopt?

Dan heb je:
magnetron (als je die hebt)
droger (als je die hebt/wilt)
tv
..... etc etc
[/quote]

Als je zo opnoemt is het idd heel veel :lol: Maar ook zeker meer als de helft is overbodige luxe. Koelkast/ bed/ wasmachine/ bestek/ pannen/ gasfornuis.. dat is toch echt wel het enigste wat je nodig hebt [sub]ben vast iets vergeten[/sub] Vooral als je van plan ben om de eerste maanden een ingerichte huur huis/app te wonen....
Dus ik blijf er bij dat voor een twee persoon huishouden die net in hun starters periode zitten het erg zonden is om meer dan 2000 eurie uit te geven aan ouwe rotzooi terwijl je met dat zelfde geld al aardig opweg bent om nieuwe spullen te kopen. En wat die koelkast betreft als ik die tweedehans verkoop krijg ik er niet veel meer voor terug. Maar ik kan het compeseren met anderen spullen waarvoor ik niks heb betaald. WEn daarmee heb ik van de week al een begin gemaakt ik heb mijn zolder opgeruimd met die opbrengst kan ik al een enkeltje AUS kopen dus wat dat betreft gaat het al de goeie kant op :wink:

Sorry,  ik weet het af en toe ben ik een irritant jochie die geregeld denkt dat ie alles beter weet. Maar ik blijf toch lekker bij mijn standpunt
angry-smiley-019.gif
:-D :up:

he he, ik ook hoor! :evil:

Ach, iedere situatie is anders... En hou gewoon niet van geld verspillen :p En we hebben ook niet veel om uit geven(vooral niet als we snel een huis willen kopen!)
En we hebben de eerste twee weken bij een vriendin gelogeerd, en toen kwam onze container en konden we direct in een gewoon huurhuis.
:)

Back