[quote author=Bear link=topic=228.msg13368#msg13368 date=1113993161]
[quote author=Simone link=topic=228.msg13366#msg13366 date=1113991238]
[quote author=MarcoG link=topic=228.msg13356#msg13356 date=1113983826]
Wat zijn de kosten tegenwoordig nog voor koelkast, gasfornuis, wasmachine....om van de audio/video apparatuur [/quote]
Tel de prijzen van die dingen allemaal bij elkaar op... En ook je bedden, kasten, tafels etc.
En nu, wat is de prijs van een container, zullen we eens de duurste prijs nemen: rond de 4000 euro.
Mmm, ik weet wel wat veeeeeel goedkoper is!!!!!!
:wink:
[/quote]
4000euro :-o :-o ik denk dat je dan een heel eind gaat komen. Je houd zeker nog over als je van alles goedkopen nobody merken neemt.
[sub]Misschien ben je in de war met AUD of guldens :?[/sub] :-x
Laatst nog een nieuwe koelkast gehaald was voor 200 eurie klaar. Wasmachines zijn tegenwoordig ook die prijs. Gasfornuis zit rondt de 400 en dan heb je redelijk lux.... En dan nog te bedenken dat de spullen die je nu heb al meestal versleten/ veroudert zijn. Net als bij ons zou het geen overbodige luxe zijn om eens wat nieuwe inboedel aan te schaffen. Na twee verhuizingen hier in NL heeft het een en ander al wat littekens opgelopen
[/quote]
Wij hebben ook veel gekregen/goedkoop gekocht.
Maar het gaat er niet om hoe veel het nu waard is. Het gaat erom wat je moet betalen in Oz om het allemaal weer opnieuw te kopen.
4000 was trouwens de hoogste prijs... Wij hebben 2700 euro betaald.
1000 euro is dus al die dingen die jij noemt (wie weet is het meer in dollars, heb ik geen zin om op te zoeken... Vaak is wel, je zult ze snel nodig hebben als je hier bent, en dan heb je niet tijd op om aanbiedingen te wachten, of goed rondkijken voor de goedkoopste plek...).
En trouwens, die koelkast die je net nieuw hebt gekocht, hoeveel zal je er nu voor terug krijgen als je hem verkoopt?
Dan heb je:
magnetron (als je die hebt)
droger (als je die hebt/wilt)
tv
video
dvd
computer
audio systeem
Keuken spullen (broodroster, mixer etc etc)
Bankstel
Stoelen
Koffie tafel
eettafel
stoelen
bureau voor computer
bed
bedtafeltjes
kast(en)
En je hebt al zoveel opstart kosten(even opzoeken wat ik eerder ergens geschreven heb..... ah hier:
aansluitingskosten(telefoon, elektra, bond voor huur) etc, auto, nieuwe fietsen, een paar nieuwe spullen voor huis, fans, nieuwe lampje daar, nieuwe stekkers, nieuwe gordijnen daar(sommige die er hangen zijn gewoon TE lelijk!!), koelbox, plantjes voor huis en tuin, tuinspullen(we hadden in NL een flat), kast voor bijkeuken(er zijn helemaal geen inbouwkasten) etc etc