Spullen

Je moet doen wat je zelf wilt. Wij zijn  super praktisch aan het werk gegaan. Hebben een lijst gemaakt van alles spullen die we HEEL graag meewilden (de moet lijst), dingen die leuk zijn om mee te nemen (de mag lijst) en een lijst met spullen die weg konden of verkocht (de weg lijst, logisch he?). Daarna hebben we opgeschreven hoeveel het heeft gekost, hoeveel we dachten er in het meest gunstige geval ervoor te kunnen krijgen en hoeveel we zouden moeten uitgeven in Australie om het te vervangen. Denk ook aan spullen die heel groot zijn (een bank is gigantisch en is dus relatief duur om mee te nemen, maar ook duur in de aanschaf...) En uiteindelijk kwam uit de berekening dat we voor het geld net zo goed de moet en mag lijst (het meeste dan) mee konden nemen. Voor ONS maakte het qua geld niet veel uit (we zouden ongeveer even duur uit zijn). Maar we zitten liever in een vreemd land in onze eigen dingen. En ik moet zeggen (nu ongeveer een maand voor aankomst) kijk ik uit naar onze vroege "kerst"  :). Ik kan niet wachten om mijn eigen potjes en glaasjes weer te zien. Maar wat ik zei: dat moet je helemaal zelf weten. Martijn hecht er veel minder aan dan ik... dus doe vooral wat je hart je ingeeft  :wink:.

Goede post Rebekka :)

Mee eens.
En de meeste immigranten die al zijn verhuisd heb ik dit horen zeggen. Het is fijn om je eigen spullen te hebben. En je hebt al genoeg andere dingen aan je hoofd, als je dan ook nog allemaal nieuwe spullen moet gaan kopen... En je kent de winkels nog niet etc etc.

Een groot punt is dat verschepen duur is. Maar, het is geen groot verschil tussen weining en veel verschepen.

Maar idd, iedereen is anders etc, en als iemand genoeg geld heeft, dan maakt het ook minder uit  :lol:

Oh dat van die winkels ben ik helemaal met je eens. Ik ken de IKEA  :-D en daar houdt het wel mee op. Ik ben blij dat we nu geen geld hoeven uit te geven aan meubels. Heel lekker om straks alles met open armen te mogen ontvangen! Kan niet wachten tot het hier is!

[quote author=jufrebekka link=topic=228.msg13424#msg13424 date=1114051783]
Je moet doen wat je zelf wilt. Wij zijn  super praktisch aan het werk gegaan. Hebben een lijst gemaakt van alles spullen die we HEEL graag meewilden (de moet lijst), dingen die leuk zijn om mee te nemen (de mag lijst) en een lijst met spullen die weg konden of verkocht (de weg lijst, logisch he?). Daarna hebben we opgeschreven hoeveel het heeft gekost, hoeveel we dachten er in het meest gunstige geval ervoor te kunnen krijgen en hoeveel we zouden moeten uitgeven in Australie om het te
etc etc...
[/quote]
Zo simpel en toch had ik er niet aan gedacht :up: :up: Ga die lijstjes ook maar maken.
Het ligt er idd aan hoeveel cash je heb dat weegt natuurlijk heel erg mee in onze beslissing. Ik zou eerlijk zeggen dat wij eigenlijk geen geld kwijt willen zijn aan een container maar ook niet aan nieuwe spullen. We hebben straks elk dubbeltje hard nodig.
frusty.gif
frusty.gif
frusty.gif

Bear: als je houten meubels hebt, dan willen ze misschien wel blijven drijven.....  :lol: :lol: :lol:

Nee zonder gekheid: je kunt er voor kiezen om geen container te doen en vervolgens in Australie alles nieuw gaan kopen....kost geld..
Je kunt er ook voor kiezen om wel een container te nemen en niks/praktisch niets nieuw te kopen in Oz....kost ook geld.
Je kunt er ook voor kiezen om geen container te nemen en in Oz niets te kopen...kost je geen geld, maar dan zul je waars. in een leeg huis op sinaasappelkistjes moeten gaan zitten.....tis jouw keuze....

Geld kosten doet het toch.....

[quote author=Maluka link=topic=228.msg13458#msg13458 date=1114076841]
Bear: als je houten meubels hebt, dan willen ze misschien wel blijven drijven.....  :lol: :lol: :lol:

Nee zonder gekheid: je kunt er voor kiezen om geen container te doen en vervolgens in Australie alles nieuw gaan kopen....kost geld..
Je kunt er ook voor kiezen om wel een container te nemen en niks/praktisch niets nieuw te kopen in Oz....kost ook geld.
Je kunt er ook voor kiezen om geen container te nemen en in Oz niets te kopen...kost je geen geld, maar dan zul je waars. in een leeg huis op sinaasappelkistjes moeten gaan zitten.....tis jouw keuze....

Geld kosten doet het toch.....
[/quote]

Dat sinaasappelkistje die blijft wel drijven dan kan ik die evt hier aanschaffen en dan naar Aus toe roeien. Dan bespaar ik nog meer kosten.......
clown.gif

Het is igg erg kl**ten dat we in deze situatie zijn beland. En dat komt allemaal door die zwakke economie hier in NL. Dan wordt het kiezen of in AUS op een kistje zitten tot dat ik een baan heb. Of aan het eind van dit jaar naar Aus om het visum te activeren om dan weer terug te komen om nog eventjes een paar jaar hard te sparen. :x :x :cry: en daar hebben we eigelijk helemaal geen zin in. Zeker niet als je het gevoel heb dat je morgen al het liefst zou willen vertrekken.

Hoi Bear,

Mijn man en ik zijn 38 en 35 (nog net) jaar oud, dus we hebben zo'n beetje 10 (snik) jaar meer gehad om spulletjes te verzamelen.  :) :) :)

Groetjes Miranda

Zwakke economie in NL? Ha ha ha! Volgens mijn gaan de meeste nog minstens 2x per jaar op vakantie. En hebben ze dvd's, ipods etc  :evil:

[quote author=Simone link=topic=228.msg13503#msg13503 date=1114089137]
Zwakke economie in NL? Ha ha ha! Volgens mijn gaan de meeste nog minstens 2x per jaar op vakantie. En hebben ze dvd's, ipods etc  :evil:
[/quote]Ha,er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat allemaal hebben en kunnen doen,maar dat geldt iig niet voor mij :-D Ik had toch zeker een ander vak moeten leren :devil: aangezien ik eind van de maand mijn broeken onderste boven laat hangen in de hoop dat er nog een paar losse eurootje's uitvallen :donttell:

[quote author=Simone link=topic=228.msg13503#msg13503 date=1114089137]
[/quote]

Nee klopt, economie is bij ons niet de reden (gelukkig misschien, maar maakt niet uit denk ik, iedereen heeft zijn eigen reden).

Groetjes Miranda :) :)

Back