jufrebekka
XPdite Hero
Je moet doen wat je zelf wilt. Wij zijn super praktisch aan het werk gegaan. Hebben een lijst gemaakt van alles spullen die we HEEL graag meewilden (de moet lijst), dingen die leuk zijn om mee te nemen (de mag lijst) en een lijst met spullen die weg konden of verkocht (de weg lijst, logisch he?). Daarna hebben we opgeschreven hoeveel het heeft gekost, hoeveel we dachten er in het meest gunstige geval ervoor te kunnen krijgen en hoeveel we zouden moeten uitgeven in Australie om het te vervangen. Denk ook aan spullen die heel groot zijn (een bank is gigantisch en is dus relatief duur om mee te nemen, maar ook duur in de aanschaf...) En uiteindelijk kwam uit de berekening dat we voor het geld net zo goed de moet en mag lijst (het meeste dan) mee konden nemen. Voor ONS maakte het qua geld niet veel uit (we zouden ongeveer even duur uit zijn). Maar we zitten liever in een vreemd land in onze eigen dingen. En ik moet zeggen (nu ongeveer een maand voor aankomst) kijk ik uit naar onze vroege "kerst" . Ik kan niet wachten om mijn eigen potjes en glaasjes weer te zien. Maar wat ik zei: dat moet je helemaal zelf weten. Martijn hecht er veel minder aan dan ik... dus doe vooral wat je hart je ingeeft :wink:.