Stapje voor stapje vooruit

hmva79

Member
Nadat de assessment voor social worker positief is, morgen IELTS. Op dit moment doe ik alleen examen, na de zomer zal mijn vriend zich ook gaan opgeven. Spannend allemaal hoor!
De aanvraag voor sponsoring van victoria is ingevuld, maar nog niet verzonden. Gezien onze geplande timeline zouden we dan in de knel komen. De planning (als het allemaal lukt) is eind jan 2011 (pfff wat ver weg nog), aangezien de vader van mijn vriend vlak daarvoor 80 wordt en we dan nog in NL willen zijn.
Mocht de sponsoring voor Victoria niet lukken gaan we wellicht nog voor regional sponsored Queensland.

Groetjes, Lenneke

Yes, de uitslag is binnen: reading: 8.5, listening: 8.5, writing: 7.5, speaking: 8.5
Nou, das een mooie score waar ik blij mee ben.
Alleen...........ze hebben mijn paspoortnummer verkeerd!! Er mist 1 cijfer. Kan ik daar weer achteraan.
Iemand ervaring hiermee? Kan ik gewoon bellen of moet er weer een brief uit?
Groetjes

Hey gefeliciteerd. Zeer mooie cijfers!
Ik zou even bellen, dan hoor je wel hoe je dit op kan lossen. Succes ermee!

Gefeliciteerd met je mooie cijfers  :up: .  Zal wel goed komen met het paspoortnummer. 
Succes met de volgende stappen!

Wow, een heel dikke proficiat!
Zo'n mooie cijfers. Hoop dat ik die ook kan behalen in september. :grin:
Succes met de rest van de plannen. :wink:

oei oei oei, spannend, heb net op verzenden gedrukt voor mijn aanvraag sponsorship van Victoria! en nu maar weer wachten...
En ik ben al zo'n ongeduldig type hahahhaa :evil:

Kan me voorstellen dat het moment van op die entertoets drukken zo'n  :happy: :w00t: moment moet zijn geweest!  :grin:

Zo, maar weer eens een update. Een tijd geleden kreeg ik onderstaand mailtje:

Thank you for your application for nomination under the 176 - Sponsored visa scheme.

The Victorian Government is currently finalising procedures in obtaining industry feedback for the occupation of 2511-11  Social Worker, and unfortunately this may mean a delay in providing you with the outcome of your sponsorship application.

We apologise for this delay and will have a decision for you as soon as possible.

Kind Regards,

Skilled and Business Migration Program

Ik heb toen een mailtje terug gestuurd met de vraag hoe lang de delay gaat duren en dat kunnen ze dus niet zeggen. Gezien het feit dat er nu weer van alles aan het veranderen is (en ik vannacht een nare droom had dat mijn aanvraag was afgewezen) begin ik nu toch redelijk de stress te voelen. Ik zou eventueel ook al een regional sponsored aanvraag kunnen doen voor Queensland maar in hoeverre zou dit mijn aanvraag voor Victoria in gevaar brengen? Ik wil ook eigenlijk niet regionaal en niet naar Queensland maar beter iets dan niets. Het nadeel is ook dat het een visum voor 3 jaar is en dan moet je weer dingen aanvragen.
Pffffff. Ik weet het zo ook even niet meer. En eigenlijk snap ik ook niet precies wat ze nou bedoelen met dat mailtje? Ik heb mijn aanvraag gedaan toen sociaal worker op hun lijst stond, dus daar horen ze dan toch vanuit te gaan?
Groetjes

Pfff, na ongeveer 5 maanden wachten, zit er nu weer een beetje schot in de zaak mbt de sponsoraanvraag VIC. Ze hebben vandaag gevraagd om mijn IELTS result. Die meteen gemaild en nu dus maar weer wachten. Hopelijk gaat het nu niet lang meer duren....
Dan kan de 176 aanvraag zo snel mogelijk de deur uit en dan maar weer wachten he! Wij hebben besloten ook maar een WHV voor NZ aan te vragen en ik vetrek begin januari 2011 en mijn vriend eind jan 2011. Zijn vader wordt 80 en daar wil hij natuurlijk bij zijn. Helaas moet ik dan al in NZ zitten, aangezien ik voor mijn 31e het visum aan moet vragen en dan een jaar heb om erheen te gaan. En dat is dus ongeveer een week voor zijn verjaardag. Vervelend.....maar het is niet anders helaas. En dan maar hopen dat als we daar zitten het visum erdoor komt! (of nog harder hopen dat DIAC snel weer wat positieve veranderingen doorvoert!).
Groetjes

Je hebt er goed overnagedacht. Klinkt goed die planning. Wel jammer van die verjaardag, maar ja.Het lijkt me erger dat je alleen moet vliegen, maar dan kom je wel op een hele mooi plek terecht!
Succes met wachten :up:

Nou....mijn SS Victoria is afgewezen........Ze zeggen dat mijn evaring niet past binnen wat ze nodig hebben en ik snap er dus helemaal NIKS van. Ze hebben een tekort in de kinderbescherming en dit is een gebied waar ik ervaring in heb.
Ben echt even uit het veld geslagen hierdoor. Heb ze een email gestuurd met mijn verbazing hierover en of er een mogelijkheid is om ertegen in verweer te gaan.
Het lijkt er echt op dat de grenzen aan alle kanten langzaamaan steeds meer aan het sluiten zijn.
Ik ga dus ook niet het 175 visum eruit doen. Ons plan was om voor iig twee jaar te gaan en dan verder te kijken en om dan pas ergens in 2013 een visum te krijgen dat is te laat. Tja....wat nu? :cry:
Een regionaal sponsorship kan ook weer een half jaar duren voordat er een antwoord is. Misschien dan toch maar een visum voor NZ?
pffff..... :? :cry:

Wat balen... Het is gewoon zo balen dat het allemaal zolang duurt met en normale 175 aanvraag dat ik me kan voorstellen dat mensen dan naar andere opties gaan kijken!
Heel veel succes met het uitzoeken van de mogelijkheden. Zelf heb ik al eens gekeken naar de mogelijkheden van een NZ visum, echter kon ik er niet helemaal wijs uit (net als in het begin met australie). Good luck!

Da's inderdaad wel echt balen. Zeker omdat een gewoon visum zo lang duurt nu.

Is het eigenlijk niet mogelijk om op 2 paarden tegelijk te wedden? Ik bedoel, gaan voor een regional in Australië èn het visum in NZ. Ik neem aan dat een visum voor NZ toch ook niet op 1,2,3 in orde is, toch? Enfin, ik weet niet of dat mag natuurlijk. Is maar een ideetje. :smile:

Da's inderdaad wel echt balen. Zeker omdat een gewoon visum zo lang duurt nu.

Is het eigenlijk niet mogelijk om op 2 paarden tegelijk te wedden? Ik bedoel, gaan voor een regional in Australië èn het visum in NZ. Ik neem aan dat een visum voor NZ toch ook niet op 1,2,3 in orde is, toch? Enfin, ik weet niet of dat mag natuurlijk. Is maar een ideetje.
smiley.gif

Ik wed me suf op twee paarden! Wel is een vraag bij het indienen bij Aus of je ergens anders een aanvraag hebt gedaan. Wat voor gevolg daaraan zit weet ik niet, maar gelukkig kon ik nee zeggen omdat de aanvraag NZ nog niet liep. Nu wel, maar daarbij vroegen ze zoiets niet.
De reden voor ons was ook om te voorkomen dat als Aus nee zegt je een nieuw traject in moet van 1 a 2 jaar.

Financieel gezien is het wedden op twee paarden helaas geen optie.
Ik merk dat ik het ook allemaal beu ben. We gaan nu gewoon toch voor Oz een 175 aanvragen en dan maar zien wanneer het visum ooit rondkomt en hoe het leven er dan voor staat.
Voor nu gaan we een WHV aanvragen voor NZ en dan jan 2011 er iig voor een jaartje tussenuit. Ik ga nu maar eerst proberen om dit een plekje te geven en gewoon heel hard duimen dat ze toch weer iets veranderen en we alsnog binnen een jaar of twee het 175 binnenkrijgen. :?

Zo, weer even een kleine update. Ik heb gemerkt dat ik steeds minder actief mee lees op het forum. Ik heb mijn rust nu getracht te vinden in te denken dat het gaat zoals het gaat en ik kan er nu niks aan veranderen. 24 december is de 175 aanvraag de deur ("mailbox") uitgegaan en zo goed als alles is nu geupload, alleen nog 1 form en dan is het rond. Vandaag heb ik mijn WHV visum accoord voor nz gekregen en mijn vriend gaat die eerdaags ook aanvragen en dan vertrekken we jan 2011 die kant op en dan is het maar gewoon daar gaan genieten en ondertussen afwachten hoe de zaken in Oz zullen gaan lopen. Stiekem hoop ik dat ze toch weer wat zaakjes (positief) zullen veranderen en zo niet, dan zullen we zien hoe ons leven eruit ziet als het visum ooit rondkomt en wat we dan gaan doen. Ik wil namelijk graag door met mijn leven en deze niet telkens on hold zetten ivm mijn droom en toch weer een teleurstelling moeten verwerken.
Voor nu verheugen wij ons ontzettend op een jaar NZ en daarna nog een stukje door Oz reizen. Ook een prachtige kans natuurlijk.
Ik denk niet dat ik nog veel actief zal zijn hier, dus wens iedereen onwijs veel succes met de aanvraag en dat 2010 maar een mooi visum jaar mag worden!!!!

Groetjes, Lenneke

Vandaag heb ik mijn WHV visum accoord voor nz gekregen en mijn vriend gaat die eerdaags ook aanvragen en dan vertrekken we jan 2011 die kant op en dan is het maar gewoon daar gaan genieten en ondertussen afwachten hoe de zaken in Oz zullen gaan lopen.

Niet om vervelend te zijn, maar je weet dat je na toekenning van je WHV precies 1 jaar hebt om het land binnen te komen???

Yup dat weet ik. Moet voor 06-01-2011 binnen zijn dus vertrek iets van 2 januari.
Thnx voor het meedenken! :)

Back