Stapje voor stapje vooruit

Niet gedacht hier toch weer te kunnen schrijven binnen korte tijd. Na de afwijzing van SS Victoria hebben we een half jaar gewacht, CV wat aangepast (gedetailleerder gemaakt) en opnieuw aangevraagd. En............ vandaag kreeg ik de email binnen: SS Approved!!!!!!!! :up: :lol:
Dat had ik dus echt niet verwacht... eindelijk weer even goed nieuws.
DIAC vandaag een email gestuurd hoe ik de 175 kan omzetten in een 176 en of er dan een nieuwe aanvraag datum telt of gewoon 24 december (toen de 175 aangevraagd).
Echt zoooooo tof!!! Ticket voor Nieuw Zeeland is onderhand wel geboekt en WHV is binnen. Vertrekken 2 jan 2011. Dat gaat sowieso door. Laatste info die ik kon vinden is dat het met een SS ongeveer 15 maanden duurt. Als dat zo is, dan zou dat super zijn!
Allemaal erg spannend dus weer. Wat een achtbaan is dit toch.

maar... zo blijkt... geef niet te snel op!!!
Groetjes,

Super tof dat jullie de state sponsorship deze keer aprroved is!!! :up:
Op dit moment is er nog steeds een wachttijd van minimaal 3 jaar na indienen van je aanvraag ook met een state sponsorship. Wij zitten namelijk in dezelfde situatie. Als de minister goedkeuring geeft (mid 2010) dan zal de wachttijd veel korter zijn en we volgend jaar ons visum krijgen. Maar voor nu, staan we ook met SS nog op nummer 6 op de prioriteiten lijst! :|

Je hebt wel gelijk... Never give up!!! :smile: Betty

Super gefeliciteerd!!

Ik hoor graag hoe dat in zijn werking gaat met het visum omzetten en of de datum idd wijzigd?

Succes
afro.gif

Groeten Steven
smiley.gif

Wat lekker zeg, toch weer een stapje verder, gefeliciteerd!

Geen idee hoe het werkt, van 175 naar 176. Wij hebben ook een 175 aanvraag liggen en intussen ook state sponsorship aangevraagd. Ik dacht eigenlijk dat dit wel automatisch zou gaan omdat je je aanvraagnummer van het DIAC ook moet vermelden. Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.

Succes!
Annemarie

Wat lekker zeg, toch weer een stapje verder, gefeliciteerd!

Geen idee hoe het werkt, van 175 naar 176. Wij hebben ook een 175 aanvraag liggen en intussen ook state sponsorship aangevraagd. Ik dacht eigenlijk dat dit wel automatisch zou gaan omdat je je aanvraagnummer van het DIAC ook moet vermelden. Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk.

Succes!
Annemarie

Wij hadden een 176 aanvraag ingediend en hebben 3 maanden later een SS aangevraagd van SA. Toen hebben we dit doorgegeven aan DIAC en die hebben de 176 omgezet naar een 175. De eerste datum bleef gewoon staan als datum van visum aanvraag ingediend.

:smile: Betty

Dank jullie wel!
Het is een heel fijn gevoel dat de SS nu binnen is, gooit alleen alles wel weer helemaal om, haha. Maargoed, een visum aanvragen betekend telkens aanpassen.
Heb nog geen antwoord van DIAC omtrent het omzetten. Zal dat hier posten voor anderen die het nodig hebben op het moment dat het antwoord binnen is.
Ben heel benieuwd welke veranderingen er medio 2010 zullen komen en hoop echt dat SS weer terug gaat naar een hoger niveau in het prioriteitenlijstje. Ik hoop ook dat dit dan voor ALLE aanvragen ingaat en niet degene die vanaf dat moment ingediend worden.
Alles valt te verwachten is de afgelopen tijd al gebleken.
Het is wel bijzonder natuurlijk dat als je SS hebt je op dit moment net zolang (ongeveer) zou moeten wachten dan zonder SS.
Maargoed, let's hope for the best!

Groetjes

Vandaag heb ik antwoord gekregen:

Dear Client,

Thank you for your email in relation to your visa application under Australia's General Skilled Migration program.

It will automatically be assessed as a 176 as they are both in the same VE class of visa.
Your date of application will remain the same.

Yours sincerely,

Hmmmm, op de een of andere manier geeft mij dit niet veel vertrouwen. Ik heb het gevoel dat ik echt nog wel zelf iets moet doen. Of zou de computer het automatisch veranderen als ze het formulier van de staat krijgen?? Ben er niet gerust op maar kan toch niet nog een keer mailen lijkt me.Iemand nog tips?

Groetjes,

Nadat de assessment voor social worker positief is, morgen IELTS. Op dit moment doe ik alleen examen, na de zomer zal mijn vriend zich ook gaan opgeven. Spannend allemaal hoor!
De aanvraag voor sponsoring van victoria is ingevuld, maar nog niet verzonden. Gezien onze geplande timeline zouden we dan in de knel komen. De planning (als het allemaal lukt) is eind jan 2011 (pfff wat ver weg nog), aangezien de vader van mijn vriend vlak daarvoor 80 wordt en we dan nog in NL willen zijn.
Mocht de sponsoring voor Victoria niet lukken gaan we wellicht nog voor regional sponsored Queensland.

Groetjes, Lenneke

Mag ik vragen wat voor nederlands diploma jij hebt en was het geen probleem om de assessment voor social worker te krijgen?
Groetjes,
Angie

:up: :lol: :rolleyes: Niet verwacht hier weer binnen deze korte tijd te schrijven, ik dacht dat duurt we 3 jaar!
Maar heb vandaag een email binnen van een CASE OFFICER!!!! wooohoooooo!
Vraagt om de medische keuring en VOG. Hebben 28 dagen dus dat wordt nog even hard erachter aan!
Zoooo spannend.
Stress schiet al wel toe, gooit alles wel weer een beetje in de war aangezien we 2 januari naar NZ vertrekken. Denk niet dat we daar nu een jaar gaan blijven. Kan trouwens ook niet, we hebben een jaar om het land in te komen, maar goed....
pfoe zeg....het komt wel erg dichtbij zo....
Groetjes!

Gefeliciteerd!!
Dat betekent binnenkort een visum natuurlijk!! :up: :up: :up: :up:

Wat is de bedoeling van NZ? vakantie?

Groeten Steven

THNX!!!
De bedoeling van NZ was in eerste instantie als second best om maar vast weg te zijn en dan een WHV, beetje reizen en werken. En nu... tja.. het ticket is al gebookt en het is best lekker om toch gewoon een tijdje even niks te hoeven. We hebben het er nog niet echt over gehad omdat het allemaal weer even anders is nu. Maar ik denk dat we gewoon naar NZ gaan en dan nog steeds beetje werken en beetje rondreizen en dan als we het zat zijn besluiten over te steken. Moeten dan wel voor 16 nov in Oz zijn (denk ik, we hebben onze medische keuring staan op de 16e).

Groetjes

Je hebt gelijk, lekker genieten in NZ! Ben er ook 6 maanden geweest voor vakantie en het is echt heel mooi! En alles ligt op een redelijke afstand.
Het mooiste vind ik persoonlijk het zuidereiland!!
Maar het noorden heeft ook heel veel te bieden! Mocht je vragen hebben, hoor ik het wel!

En wat is lekkerder als je het visum al op zak hebt en daarna zo naar Oz toe oversteken!
Veel succes gewenst met jullie CO, zal wel snel verlopen!!:up:

Groeten Steven

Yeah, yeah, yeah!!!!

Hier worden wij nou blij van! Super tof, zal niet lang meer duren voor jullie die visum hebben.

NZ ook helemaal super, heb er zelf 10 jaar gewoond en echt waar, zekers de moeite waard om te zijn! Lekker genieten!

Heel veel plezier en succes met de komende spannende tijd!

Groetjes, Betty :smile:

Dank voor het meeleven!!! word nog extra vrolijk van jullie berichten!
Kijk ook erg uit naar NZ en het is idd een super vooruitzicht. Wat een luxe eigenlijk he, om dit toch allemaal zo te kunnen doen.
Jullie ook super veel succes met jullie aanvraag!!!!! :up: :up:

Wow, van harte gefeliciteerd! Geniet ervan en natuurlijk van een hele mooie tijd in NZ!

En medicals en VOG lukken vast wel snel en dan..... zien jullie heel snel 'GRANTED' in je e-mail!

Groet,
Annemarie

Wat ik me net zit af te vragen... en wie weet kan iemand hier antwoord op geven :) ....
Als je visum granted is, dan moet je paspoort naar Berlijn voor de sticker. Maar kan dit ook in NZ gedaan worden??

Ik denk dat het paspoort ook vanaf NZ opgestuurd kan worden...dat zal niet veel uitmaken.
Maar misschien kun je bij de Australische ambassade in NZ ook wel een sticker in je paspoort laten zetten. Even googlen.

Laat het even weten als je er uit bent..Misschien weer handig voor iemand anders volgende keer! :smile:

Groeten Steven

Back