Stava Kazz

Dan open je half slaperig je mail.....zie je een mail van AASW IQA, nog nooit zo snel rechtop in bef gezeten. Snel op openen gedrukt en gewacht tot het mailtje binnen is ( slecht bereik aan mijn kant van het bed). Vol spanning lees ik de mail......en lees: de wachttijd is opgelopen tot 20 weken en mogelijk meer.......

Emigreren is echt een lesje in geduld
 
Oke, hier een update. Ondertussen heb ik de goedkeuring binnen van het AASW, ondanks sommige horrorverhalen ging het bij mij makkelijk. En ik had nog wel een paar bijzonderheden zoals 3 jarig SPH ipv MWD maar met goede uitleg geen probleem.

Ik heb nog geen EOI ingediend omdat er eerst wat medische dingen verholpen moeten worden ( en dan alle verklaringen daarvan zien te vertalen) hopelijk volgend jaar mijn EOI indienen.

Ondertussen gewoon verder met lijstjes maken, documenten verzamelen en hard sparen
 
Zo...........ik dacht dat ik maar even een update moest geven voordat ik iedereens zijn stava lees en erop reageer.

Het is een tijd geleden dat ik hier was en dat ik bezig was met mijn emigratie.
Ondertussen meerdere operaties gehad maar nu weer up and running en vol bezig met de emigratie.

Gister mijn EOI ingediend en nu elke dag aan het kijken of er al een reactie is (dit klinkt velen vast bekend in de oren)
Alleen heb ik 65 punten en nu ben ik bang dat ik niet uitgenodigd word.

Weet iemand misschien of mijn gedachten kloppend zijn?
Anders moet ik misschien maar de Ielts general gaan doen om zo 10 extra punten te krijgen.
 
Hoi! Sinds oktober 2017 geen uitnodigingen meer voor 65 punten, maar dat zou wel eens kunnen gaan veranderen nu. Moeilijk te voorspellen natuurlijk. Vorig jaar in september waren de laatste met 65 punten binnen, dus ik vermoed ook dat er vele wachtenden voor ons zijn ;). Mijn man gaat inderdaad ook proberen nog 10 punten extra te scoren met een taaltest, en twijfelt om over te stappen op PTE (deed IELTS academic met 7 op writing, rest 8,5). IELTS general zou een alternatief kunnen zijn, dus er is nog wat twijfel. Maar ik zou die extra taaltest zeker overwegen als dat nog tot de mogelijkheden behoort!
 
Ik heb mij inderdaad ingeschreven voor de IElTS test general. Alles voor de extra punten.

Heb nu alweer frustraties over het onderdeel schrijven van de test.

Laten we hopen dat er een invite ligt voor oktober, maar anders ga ik gewoon weer de test maken
 
Good luck! bij ons heeft het ebook Ace the Ielts erg geholpen om de score mbt. het schrijven te verbeteren.
Daar staan allerlei voorbeelden in zoals het gebruik van koppelwoorden in de essay, voorbeelden van de verschillende typen brieven die je moet schrijven (handig om de opbouw uit het hoofd te leren).
 
Thank voor de tip, ga eens kijken naar het e book. Alle hulp is tenslotte welkom
 
IELTS Liz blijft ook een goeie bron denk ik -- zij heeft ook betalende lessen voor schrijven, die vaak in de aanbieding staan (50% korting). Kan misschien ook nog interessant zijn om mee te pikken?
 
  • Posted on: 25/07/2018 at 00:01

    SkillSelect invitation rounds for Skilled - Independent (subclass 189) and Skilled - Regional Provisional (subclass 489) will occur once each month, on the 11th day of each month, effective 11 August 2018. There is no change to the overall number of invitations provided each month.


    Zal het in mijn agenda zetten, moet zeggen ze geven wel duidelijke informatie op hun website. Kan Nederland nog wat van leren.
 
  • Posted on: 25/07/2018 at 00:01

    SkillSelect invitation rounds for Skilled - Independent (subclass 189) and Skilled - Regional Provisional (subclass 489) will occur once each month, on the 11th day of each month, effective 11 August 2018. There is no change to the overall number of invitations provided each month.


    Zal het in mijn agenda zetten, moet zeggen ze geven wel duidelijke informatie op hun website. Kan Nederland nog wat van leren.
En,... wat gehoord?
 
Nope, vanochtend gekeken en helaas geen uitnodiging. Wel op zijn Australisch onderhoud plegen aan de website op de 11e 😂

Ik richt mij op de IELTS in oktober en hoop dan op 75 punten uit te komen
 
Ik schreef al eerder, alles voor de punten. Heb nu ook maar een EOI voor de 190 ingevuld, sponsoring vanuit NSW. Heb natuurlijk liever een 189, maar wat is 2 jaar wonen in NSW nu eigenlijk? En eerlijk is eerlijk, daar was ik waarschijnlijk toch wel ( in eerste instantie) belandt.

Dus hopelijk 70 punten tzt door de sponsoring en als ik in oktober de IELTS haal 10 extra punten.

Duurt ff maar kon dr vanzelf
 
Ik schreef al eerder, alles voor de punten. Heb nu ook maar een EOI voor de 190 ingevuld, sponsoring vanuit NSW. Heb natuurlijk liever een 189, maar wat is 2 jaar wonen in NSW nu eigenlijk? En eerlijk is eerlijk, daar was ik waarschijnlijk toch wel ( in eerste instantie) belandt.

Dus hopelijk 70 punten tzt door de sponsoring en als ik in oktober de IELTS haal 10 extra punten.

Duurt ff maar kon dr vanzelf

Goed dat je een EOI hebt ingediend voor het 190 visa. Hopelijk krijg je snel bericht van NSW.
Succes ermee! Aanhouder wint!
 
Nou de IELTS is gewoon kut😡😡😡 allemaal 9 behalve dat verrotte schrijven natuurlijk weer.
Nu maar eens verdiepen in de PTE, zit over 3 weken toch in australie dus kan hem net zo goed daar halen........

Ooit ga ik die extra punten krijgen!
 
Miss Bang wordt mijn voorbeeld 😂

Toevallig nog leer/tekstmateriaal liggen?

Ze heeft de tests op de site van Pearson gebruikt, volgens mij kun je daar ook materiaal kopen als je nog iets specifiek nodig hebt.

Note: de PTE test examens zijn moeilijker dan de echte examens volgens de Missus.
 


OFX
Back
Top