Steden in Oz

Welke stad heeft jou voorkeur

  • Melbourne

    Votes: 38 31.1%
  • Sydney

    Votes: 22 18.0%
  • Perth

    Votes: 36 29.5%
  • Adelaide

    Votes: 25 20.5%
  • Brisbane

    Votes: 41 33.6%

  • Total voters
    122

Wilbert67

Active Member
Als navolging op het programma 'my restaurant rules'leek het mij wel leuk eens uit te zoeken hoe populair de steden in Oz bij de Nederslanders zijn?
Dus geef je stem, waar zou jij willen wonen?
 
Mijn voorkeur is Melbourne, maar dat is iets bevooroordeeld omdat het de stad is waar ik het meest vanaf weet en waar ik ook familie in de buurt heb zitten.
Brisbane lijkt me dan wel een leuk alternatief omdat het weer er nog wat beter is.
 
Perth ook voor mij, maar dat is ook bevooroordeeld.

Maar als ik echt naar klimaat enz ga kijken, komt Perth ook wel bovenaan.
Sydney is het andere beste klimaat, maar te groot voor mij.
Melbourne ook groot, en kouder en natter.
Brisbane iets te warm en humid.
Adelaide is ook wel wat, maar kan wel heel heet en droog zijn ook, weet niet precies het verschil met Perth.
Canberra veel te koud enz :D
Tasmanie wel mooi, maar koud en te klein, te geisoleerd denk ik
Darwin veel te heet en humid ook wel.

Ach, het is geen makkelijke keuze als je ze allemaal niet echt kent, of er geen familie of vrienden hebt!
 
Tja Melbourne natuurlijk. Heb mn hart aan die stad verloren. Al lijkt het al weer een eeuwigheid geleden dat ik daar woonde. Al moet ik eerlijk zeggen dat Sydney me ook zuper leek, maar ben e rmaar een paar dagen geweest dus is een beetje moeilijk te zeggen.
 
hallo wilbert,

onze voorkeur gaat uit naar tumbi umbi 50 km van sydney.
wij zijn 5 weken in oz geweest begonnen in darwin daar vandaan naarcairns toen met een camper naar bribane en weer gevlogen naar sydney.
sydney is dan een wereldstad maar wij vonden het toch zo niet aan voelen.
Maarmoet zeggen dat waar we geweest zijn het overal goed voelde.
maar omdat we daar familie hebben zitten en mijn man met z'n broer gaat werken is de bedoeling dat we daar heen gaan

groetjes linda
 
Het liefst Brisbane, maar waarschijnlijk gaan we richting Melbourne. We kunnen daar waarschijnlijk goedkoop wonen en werk krijgen. Maar zodra we daar een poosje wonen wil ik toch proberen richting Brisbane te gaan..

Grtz Tanne :freezing:
 
Voor mij Perth, ook al ben ik er nog nooit geweest.  Ik denk dat het weer mij goed zal bevallen.  Brisbane ook een leuke stad maar een beetje te humid.  Adelaide weer is te veranderlijk. 
 
Ik zie dat brisbane ver voorop blijft liggen, is dat nou vanwege de stad of vanwege het weer??????? :-o
 
Ik denk dat het toeval is. Een beetje
Het is niet zo'n grote groep die heeft gestemd, dus of het representatief is....?

Op british expats zijn er al vaak polls gehouden en meestal liggen Perth en Brisbane aan top, ongeveer gelijk.
Maar wie weet, misschien houden Nederlanders toch meer van Brisbane.


He, ik vind net dit:
http://www.immi.gov.au/statistics/stat_info/comm_summ/textversion/netherlands.htm

The latest Census in 2001 recorded 83,250 Netherlands-born persons in Australia, a decrease of 5 per cent from the 1996 Census. The 2001 distribution by State and Territory showed Victoria had the largest number with 24,280 followed by New South Wales (20,290), Queensland (15,290) and Western Australia (10,470).

Maar ook:
The median age of the Netherlands-born in 2001 was 57.4 years compared with 46.0 years for all overseas-born and 35.6 years for the total Australian population


Dus... statistieken zeggen veel, maar het kan van alles betekenen...  :-D


Dit is ook interessant:
http://www.immi.gov.au/statistics/stat_info/oad/totalmovs/totmov.htm
 
Bij ons is het ook Brisbane, maar of we daar ook echt terecht gaan komen weten we nog niet. Het doel is om, na aankomst, eerst een maand of 1.5 a 2 rond te gaan trekken. Mochten we onderweg nou DE perfecte plek voor ons tegenkomen, dan wordt dat het.
 
Sydney had in eerste instantie ook mijn voorkeur, vooral omdat ik daar nog kennissen heb zitten, maar een van hen wees me op het feit dat veel mensen die van origine in Sydney wonen, nu gaan verhuizen i.v.m. de drukte. Je schijnt daar nl. nogal veel in de file te staan....ik heb het toen ook al wel gemerkt toen ik nog in Parramatta woonde. Dat heeft ons eigenlijk doen besluiten om richting het noorden te gaan.....
 
Voor ons is het Brisbane. En dan in een van de suburbs starten en dan zien we wel weer verder! Mijn kennis van Australie gaat ook niet verder dan Brisbane dus wie weet hoeveel mooie steden/plaatsjes we nog gaan tegenkomen!!
 
Back
Top