Steden in Oz

Welke stad heeft jou voorkeur

  • Melbourne

    Votes: 38 31.1%
  • Sydney

    Votes: 22 18.0%
  • Perth

    Votes: 36 29.5%
  • Adelaide

    Votes: 25 20.5%
  • Brisbane

    Votes: 41 33.6%

  • Total voters
    122
Jammer dat Cairns er niet bij staat!! Dan Maar Adelaide.

Rene

P.s. Kan Hobart en Cairns er niet bij gezet worden??
 
Perth is absolutely beautifull! Nice city nice people and also important nice WEATHER!

greets folks


Dude :cool:
 
leuk zo'n poll, ook hoe het zich ontwikkeld. Perth is nu 2e en loopt iets in op Brisbane dat was een paar dagen geleden nog anders toen was Melbourne 2e!

blijven stemmen mensen!


Alex
 
Als ik ga...ga ik voor brisbane.
Ten eerste omdat mijn meisje daar woont :lol:
alle andere punten moet ik schuldig blijven omdat ik er nog niet geweest ben  :cry:
Ik weet dat het in de zomer vreselijk HOT and Humid kan zijn.
He , dan loop ik een stukje langzamer.
De winter lijkt me helemaal geweldig, Net de nederlandse zomers WHAHHAHAHAA

Vooralsnog geen ervaring, maar wat niet is kan nog komen.
 
Ik zou heel graag weer terug naar Perth gaan! Heb alle steden bezocht tijdens m'n rondreis, maar Perth is mijn favoriet. Maar dit is dat ook de enige stad waar ik 3 maanden gewoond heb, ipv 3 dagen rondgekeken, dus dat kan een vertekend beeld geven. Maar de stad vond ik heerlijk, relaxed, goede sfeer. Ik woonde tussen het CBD en Fremantle, in Claremont aan de Swan River. Aan de enige kant van de straat de Swan River, aan de andere kant het stationnetje naar het CBD of Fremantle, beide snel en makkelijke te bereiken. Perfect dus  :).
 
Hallo mensen

Ben twee weken in sydney op vakantie geweest en ben daar spontaan verliefd op geworden.
Ongelooflijk wat is dat een mooie stad zeg.
Kan niet wachten om daar te wonen dus..................

groeten marcel
 
Melbourne........ ook doordat ik die stad het beste ken maar ook het "gevoel" wat ik daar krijg is gewoon goed. Perth vond ik trouwens ook super.... groot maar net een dorp. De rest van de steden ben ik ook geweest maar niet lang genoeg om een goed oordeel te geven.
 
okee ook al ben ik er zelf nooit geweest maar na tig boeken te hebben gelezen zou mij voorkeur denk ik uitgaan naar adelaide
 
Ik woon in Perth, maar vind het hier nog een beetje te frisjes. Zou graag in Brissie wonen. Alleen heb nu hier vrienden en family wonen. Vond Darwin ook fijn.
Syney is te groot,
Adelaide te koud en kil.
Melbourne is ok
Canberra nooit geweest, hoeft ook niet,
Alice te weinig te doen, te veel te drinken,
Tassie niet geweest
Darwin is fijn voor een visit, maar wonen??
 
Melbourne heeft alles, super klimaat : je kan ook nog weleens een trui gebruiken in de winter, en heerlijke zomers. De huizen vinden wij ook mooier vooral die Victoriaanse exemplaren. Ook heb ik gezien dat de huizen in Melbourne en Sydney een wat grotere woonkamer hebben, ja is me echt opgevallen, in Perth en b.v. Brisbane is het allemaal zo hokkerig ingedeeld, heb al zoveel real estate sites bekeken, en omdat wij eerst in Geraldton onze voorkeur had toen Perth, Mandurah, vervolgens Brisbane en jawel we eindigen (hopelijk) in Melbourne.

Ik heb zelf 5 maanden in Sydney gewoond (backpacker tijd) op de Maclaystreet, en ja dat was ook een Parel :wink:, maar Sydney is natuurlijk niet al te ver weg van Melbourne.

Ook vind ik het leuk dat Tasmanie niet al te ver weg is, daar heb je ook van die super geweldige huizen. Maar er wonen nee, dan zou ik echt een eiland gevoel krijgen.

In Geraldton woont mijn zus met haar man en kinderen, een stad die mij net even te weinig te bieden heeft, Perth viel me op dat er qua banen aanbod veel minder is dan in Melbourne en Sydney.

MELBOURNE IS THE PLACE TO BE. :up:
 
Hm moet toch even reageren op de huizen hier in Brisbane... :wink:

Er zijn genoeg huizen te huur en te koop met 'open plan living'. Dat is niet hokkerig en beetje "hollands" met de open keuken! :up:

Groetjes Lin
 
Ja, same here... vanuit Perth. De hokkerige huizen zijn de oudere huizen, huizen die in de laatste jaren (5 - 10) gebouwd zijn, zijn heeeeel wat ruimer en meer open-plan living. Natuurlijk is het ene open-plan ook nog opener dan het andere ;-).

Banenaanbod is prima in Perth. Dat er minder worden aangeboden dan in Melbourne en Sydney zal zeker zo zijn, maar er zijn ook veel minder mensen hier die werk zoeken .. En als je baan in de oil&mining industrie thuis hoort (of kan horen) zit je hier op rozen!! (Buiten alle andere veel gevraagde beroepen zoals verpleging, kapsters, bouw, etc......)
Perthpete
 
Zelf nog nooit geweest maar mijn voorkeur zou uitgaan naar brisbane en perth op de 2e plaats!
 
Back
Top