Steden in Oz

Welke stad heeft jou voorkeur

  • Melbourne

    Votes: 38 31.1%
  • Sydney

    Votes: 22 18.0%
  • Perth

    Votes: 36 29.5%
  • Adelaide

    Votes: 25 20.5%
  • Brisbane

    Votes: 41 33.6%

  • Total voters
    122
Melbourne zou op de plaats van Brisbane moeten liggen!
Heb je de perfecte stad in het lekkere warme Queensland...........

Henriette
 
[quote author=Annemiek link=topic=1322.msg11078#msg11078 date=1110797149]
Bij ons is het ook Brisbane, maar of we daar ook echt terecht gaan komen weten we nog niet. Het doel is om, na aankomst, eerst een maand of 1.5 a 2 rond te gaan trekken. Mochten we onderweg nou DE perfecte plek voor ons tegenkomen, dan wordt dat het.
[/quote]

hmmm... grappig :) Vorig jaar hadden we nog het idee om 1.5 a 2 maanden rond te gaan trekken en nu hebben we het al over 3 a 4 maanden ;)

Nog steeds een lekker Brisbane gevoel, maar mochten we tijdens onze rondreis een mooiere plek vinden, dan kan het ook maar zo zijn dat we daarheen verhuizen. Zo lang het er maar warm is ;)
 
Hai,

Voor ons is het een beetje dubbel, eerst is het melbourne, kennen we de meeste mensen ( S.E. Suburbs) maar ons doel is toch voor een aantal jaar naar Brisbane te gaan. Dit is dus ons alternatief.
Niets staat echter vast voor de 2 de plek aangezien we daar gaan wonen waar we de beste werk kansen hebben en waar wij ons het gelukkigst(?) voelen.  :up:

Ben in alle steden behalve Darwin geweest (ook in Hobart) maar we voelen ons toch zeer aangetrokken tot Melbourne & Brisbane.  :up:

Gr.Koen
 
Leuk deze vragen, maar ik ben in al deze steden nog niet geweest en mijn vriendin in Sydney,  en in Melbourne dus hoe weet ik nu wat voor ons de beste locatie voor vestigen en werk is?

groeten

Nan en Alexandro
 
Ik ben nou zo benieuwd naar het waarom?

Waarom brisbane, Alleen vanwege de temperatuur?
Waarom melbourne?
Waarom Perth?

greets

Alexandro
 
Elke stad heeft echt zijn eigen prachtige kenmerken!
Ik zou dus werkelijk in elke van deze steden goed kunnen aarden..........
Komt gewoon neer op persoonlijke ervaringen van het moment...

En.....hoe langer je ergens hebt doorgebracht op deze wereld, hoe meer je vanzelf deze plek leert kennen, en ervan gaat houden!

Ik zou zeggen: rondreisje Australie boeken voor de vakantie! (stedentripje  :wink:  :)

Henriette
 
Naar Australie willen we toch wel. We willen sowieso warmte en niet te druk. Grote(re) stad en liefst richting de kust. Dan kom je toch snel uit in Brisbane, maar zoals ik al zei kan het best een andere plaats worden. Als het maar richting de kust is en warm ;)
 
Ken alleen Sydney/Melbourne/Brisbane en Brisbane heeft absoluut de voorkeur. My opinion: Sydney/Melbourne zijn meer de echt grote steden met als 'nadeel' dat je wat meer in de anonimiteit leeft, mensen wat afstandelijker zijn. Brisbane is meer het grote dorp waar je sneller een praatje hebt in het cafe of in een winkel. Voordeel van Sydney/Melbourne is dat er wat meer te beleven is op het gebied van cultuur enzo.

Ik vergelijk het altijd als volgt: hier in Oz vliegen we regelmatig naar Sydney of Melbourne (afgelopen weekend nog geweest) omdat we het geweldige steden vinden maar liever in Brisbane wonen omdat de standard of living hoger is (vinden wij!). Meer huis/omgeving voor je dollars. Zelfde als in NL; we kwamen graag in de 'grote' steden maar zouden er niet willen wonen.

Dus misschien kun je het zo stellen dat als je in NL/B liever in een grote stad woont, je dat hier ook wilt. Misschien beetje kort door de bocht omdat je in elke stad wel weer suburbs hebt met kenmerken van elke andere stad. Lastig hoor. Eigenlijk zou je in elke stad een jaartje moeten wonen om voor jezelf uit te maken welke het beste bij je past  :-D
 
Perth en Adelaide zijn voor mij de absolute toppers. Maar ja, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb alle hoofdsteden bezocht maar Perth en Adelaide spreken mij het meest aan. Sydney, Melbourne en Brisbane zijn fantastisch hoor, maar persoonlijk vind ik ze te groot en te druk. Perth en Adelaide zijn meer mijn smaak; alles wat je van een stad verwacht, relaxed, en een klimaat wat me prima bevalt. Hobart en Darwin zijn me te klein en Canberra, tja, dat is de enige stad waar ik niet zou willen wonen, hoewel het beslist geen onaantrekkelijke stad is.
 
[quote author=Eerainuh]
Om de een of andere reden is het ALTIJD drammen bij het boarden[/quote]

@ Ireen - Wij vliegen morgen voor het eerst JetStar naar Launceston (heerlijk een week naar Tasmanie, vrienden van ons gaan trouwen, wel een tikje koud vergeleken bij Brisbane trouwens!). Veruit de goodkoopste en ook een directe vlucht. Maar ja, ik verwacht inderdaad geen geweldige service... Maar misschien kan ik de zwangere buik in de strijd gooien voor een goed plekje! :think:  

En even terug on-topic... net als Henriette kan ik denk ik overal wel aarden. Vond Sydney prima om te wonen en nu Brisbane ook. Natuurlijk zijn er verschillen maar ieder plekje heeft zijn voor-en nadelen. Maar ik ben altijd makkelijk geweest wat dat betreft hoor, vond Nederland ook prima! Zolang ik een dak boven m'n hoofd heb, wat persoonlijke spulletjes en wat 'loved ones' om me heen is het al snel goed :)

Over Tasmanie gesproken, daar heb ik trouwens wel een ernstig zwak voor. Dit wordt mijn 4e bezoek in 4 jaar en ik zou er prima kunnen wonen. Prachtig!

groetjes,
Trude
 
Dit topic gaat over Steden in OZ en niet over de beste of goedkoopste aanbieder van binnenlandse vluchten in Australie! Dus vanaf nu graag weer ontopic :wink:
 
zie dat perth en melbourne wat inlopen op Brisbane!

Kom op mensen stemmem met zijn allen!

Greets,

nan en Alex
 
Alle oftopic posts over goedkoop vliegen binnen Australie zijn uit dit topic gehaald en gemerged (samen gevoegd) met het al lopende topic

Goedkopen binnenlandse vluchten in OZ 
  Hier kan verder geproken worden over goedkoop vliegen binnen Australie

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4315.msg43701#msg43701
 
hey,

wij zijn van plan om naar geraldton aan de west kust te gaan.
deze stad ligt ca. 450 km ten noorden van perth.

een heerlijke stad wat van oudsher is opgebouwd van landbouw en visserij
en niet echt veel inwoners heeft, ca. 20.000
 
beste mensen als het ook om gezellige stad gaat is Melbourne echt Top!


Groetjes,


En Sander Bedankt voor je info!
 
Back
Top