strafblad

ynyx

New Member
Hallo,

momenteel zit mijn vriend nog gedetineerd. Wanneer hij weer vrij is wil hij echter graag weer naar australie, niet meer om te wonen, maar als bezoeker en wil dan een visum voor langere tijd.
Wat denken jullie ; zou hij daar kans op maken ?

Anne-Marie
 
Ik heb er echt geen idee van hoe dat gaat, maar het lijkt me niet erg makkelijk... Sucses ermee!
 
Volgens mij kunnen ze hem als tourist niet weigeren, het zou even anders als jullie daar wilden wonen. Maar niets in onmogelijk. Het beste is dat je even contact neemt met de Australische ambassade in Den Haag.

Gr

Citavm
 
Misschien heeft het er ook wel mee te maken waarvoor hij in de bak zit... Ik noem maar een zijstraat hoor... Als je iemand vermoord zou hebben zijn je kansen volgens mij aanzienlijk kleiner dan wanneer je voor euh... diefstal in de bak zit...
 
Ik mag toch aannemen dat wanneer je vrij komt je ook weer vrij man of vrouw bent ?
Op het moment dat ze je weigeren is het volgens mij zelfs strafbaar. Je bent namelijk na het uitzitten van je straf volledig gerehabiliteerd, althans door zou zo moeten zijn.
 
[quote author=Bacchus link=topic=1205.msg10102#msg10102 date=1109774107]
Ik mag toch aannemen dat wanneer je vrij komt je ook weer vrij man of vrouw bent ?
Op het moment dat ze je weigeren is het volgens mij zelfs strafbaar. Je bent namelijk na het uitzitten van je straf volledig gerehabiliteerd, althans door zou zo moeten zijn.
[/quote]

Tenzij er een voorwaardelijke straf aan vast zit..
 
Volgens mij ligt het er inderdaad aan wat je precies gedaan hebt waardoor je in de bak kwam. Als je meer wilt dan een vakantie zul je bij je visum aanvraag een onderzoek krijgen want alle abnormaalheden worden grondig onderzocht voordat ze je een visum geven en dat soort informatie moet je altijd melden.
Maar voor een WHV of vakantie zou het bij klein misdrijf uiteindelijk geen probleem moeten zijn.
 
Back
Top