Studeren in Sydney aan JMC Academy Sydney

TravelGirl

Active Member
Lieve mensen,

Een vriendin van mij gaat misschien in Januari naar Sydney om daar voor aan paar maanden te studeren. Nu vroeg ze mij waar ze het beste accommodatie kon regelen, ergens waar het niet al te duur is. Ik had al aangeraden om een beetje buiten de stad te gaan en niet in de stad, omdat dat vaak heel duur is.

Iemand die toevallig goede sites weet of ideeën van welke buurt er goed is? Het moet wel een goede verbinding hebben met het OV omdat ze naar school gaat. En ook wilt uitgaan en dat soort dingen.
 
Ik kaap @TravelGirl 's draadje...

Ben al een tijdje aan het googlen en krijg nu vierkante ogen, dus bedacht me om het in de groep te gooien. Ik ga in September voor een dikke week naar Sydney. Paspoort verlengen in combinatie met een kata (judo) seminar. Voor het bijwonen van het laatste zoek ik accommodatie, maar ik weet de bus/treinverbindingen niet zo goed. Ik wil nl best wat verder weg zitten, zolang ik maar een goede OV verbinding heb, waarbij ik niet teveel moet overstappen.

Ik zal een lang verhaal simpel proberen te houden :)
Het Judo NSW Training Center zit in Olympic Park. Een 10 minuten lopen van de halte voor de veerboot. Ik heb voorlopig een kamer geregeld bij de YHA The Rocks, omdat ik dan op loopafstand van de Quay ben en ik dan niet hoef over te stappen e.d. Reistijd zou dan op een dik half uur veerboot + looptijd zitten.
Andere optie is de YHA Central (vlakbij het centraal station), maar dan moet ik per trein naar Burwood Station en dan overstappen op de bus (525/526), uitstappen bij Avenue of Africa en nog een stukje lopen. Heeft iemand enig idee hoeveel tijd dat ongeveer in beslag neemt?

Heeft iemand suggesties voor andere accommodatie in de buurt van Olympic Park met een busverbinding naar Holker Street? Er zit genoeg 'in de buurt', maar ik heb geen flauw benul qua afstanden en busverbindingen daar. Accommodatie 'op' Olympic Park zit voor die dagen al vol. Uiteraard speelt budget ook een rol, hoewel de YHA er ook intikt bij het boeken van een Eigen kamer. Heb niet zoveel zin in een slaapzaal :)

Dank voor het meedenken :)
 
Hi Beepmeep
Heb je al de ov app TripView gedownload? Dat maakt het zoeken naar OV een stuk simpeler dan googlen. En misschien heeft @Katjavdlockant wel tips of een kamer vrij :) Onze logeerkamer is bezet vanaf 6/9 anders was je van harte welkom geweest, hoewel dat nuet echt handig is qua reisafstand. Maar misschien wel ff afspreken met wat Sydney siders voor een borrel/hapje eten?
 
Dankje @Red dust. De organisatie heeft net wat andere opties op hun Facebook gezet qua stations waar de 525 en 526 ook langs gaan. Ik kijk nog even verder, want iets dichterbij zou fijn zijn.
Ik zal tzt een gil geven qua afspreken voor een hapje/drankje voor Xpditers in Sydney en/of Blue Mountains waar ik ook absoluut een paar dagen naar toe wil.
 
Airbnb? Gebruik ik continue en over de hele wereld. Beter betaalbaar dan hotels etc. en je kan precies kiezen wat je wil; kamer, appartement, huis etc. Reviews zorgen ervoor dat er vrij goede controle is. Nooit een negatieve ervaring gehad.

Als je dat niet eerder hebt gebruikt, heb ik een link die je $55 korting geeft op je eerste boeking.
 
Airbnb? Gebruik ik continue en over de hele wereld. Beter betaalbaar dan hotels etc. en je kan precies kiezen wat je wil; kamer, appartement, huis etc. Reviews zorgen ervoor dat er vrij goede controle is. Nooit een negatieve ervaring gehad.

Als je dat niet eerder hebt gebruikt, heb ik een link die je $55 korting geeft op je eerste boeking.

Los van het uitpluizen waar je wilt zitten is AirBnB ook onze go-to.
 
AirBnB had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Ik pluis even verder. Hoop uiterlijk eind deze week te horen of er evt nog een paar meegaan van mijn judoclub, want dat zou eea ook kunnen beinvloeden.
 


OFX
Back
Top