Studeren, maar welke studie?

plg_jong

New Member
Beste mensen.

Ik heb een probleem, ik wil graag naar australie emigreren. Maar, omdat ik vrij jong ben (20), geen echte werkervaring heb en niet genoeg geld kom ik niet echt voor een Visa in aanmerking. Wat ik nu aan het onderzoeken ben is de mogelijkheid te gaan studeren en daarna een vaste verblijfsvergunning aan te vragen. Nou heb ik in Nederland de Havo gedaan en daarna een Mbo tuinbouw. Hoe kom ik erachter welk studie level ik dan moet hebben in Australie?

m.v.g. Peter Jong
 
Ten eerste  :hi:.
Ten tweede als je de zoekfunctie gebruikt kun je al heel veel vinden over studeren. Kijk ook eens onder het kopje Temporary Visa. Daar staat ook ons verhaal over studeren in Australie. Succes  :up:
 
Volgens mij moet de HAVO wel voldoende zijn om hier in Australie naar de universiteit te gaan. Hou er wel rekening mee dat je als internationale student behoorlijk veel lesgeld betaalt, ik denk zeker $10.000 per jaar en waarschijnlijk wel (veel?) meer.
Heb je al een Working Holiday visum overwogen?
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=2163.msg21753#msg21753 date=1122335156]
Hou er wel rekening mee dat je als internationale student behoorlijk veel lesgeld betaalt, ik denk zeker $10.000 per jaar en waarschijnlijk wel (veel?) meer.
[/quote]

En daarbij komen dan nog de kosten voor je levensonderhoud. (ik betaal trouwens AUS$26.000 per jaar, als postgrad.)
 
Ik studeer ook in Australie op het moment voor een master opleiding (Melbourne), en betaal 16.400 aan studiekosten alleen per jaar. Je mag 20 uur per week werken op je visum, en dat betaald gelukkig voor m'n levensonderhoud, maar zonder lening en wat spaargeld had ik het niet gered financieel!
 
ehhh ik heb hetzelfde probleem. Hoe betalen jullie het??? Ik ben 22 en door al het in Australie verblijven ben ik nog steeds niet aan een studie begonnen. Als het hier echt te duur is kan ik niet zo lang in Aus blijven, dan moet ik echt naar huis over een jaar ofzo ander ben ik te oud er nog iets van te maken!
Ik vraag dus waarschijnlijk een verblijfsvergunning aan voor maar 1 jaar. hmmm raar.....

Trouwens TAFE is goedkoper dan UNI, misschien een idee?
 
[quote author=Anne link=topic=2163.msg21763#msg21763 date=1122342374]
Hoe betalen jullie het?
[/quote]

Ik betaal het niet zelf :-D. Ik krijg een beurs van de University of Queensland. Dat had nogal wat voeten in de aarde, daarom duurde het ook best lang voordat alles was geregeld. De univerisiteit krijgt weer geld voor mij van een groot Nederlands chemisch bedrijf, die mijn onderzoek sponsort. Dat geld van het bedrijf heb ik ook via via voor de universiteit geregeld.
Het was vooral een kwestie van de juiste mensen kennen :up:, maar daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Voor mij wordt dus die AUS$ 26.000 per jaar betaald. Daarnaast krijg ik nog geld voor levensonderhoud. Visum, ziektekostenverzekering (slechts 600 dollar per jaar, OSHC), tickets en verhuizing hebben we wel zelf betaald.
 
Trouwens TAFE is goedkoper dan UNI, misschien een idee?

TAFE is normaliter inderdaad goedkoper.....maar als International Student moet je wederom erg diep in de buidel tasten. Ook voor een "gewone"  TAFE study.

Inderdaad zoals Hans al aangeeft, waarom niet eerst een Working Holiday visum aanvragen. Makkelijker, goedkoper en je kunt eerst een beetje rondsnuffelen.

Groetjes
Syl
 
Beste mensen,

Geld is voor mij geen probleem, omdat mijn vader mij nodig heeft voor het bedrijf is hij bereid alles te sponseren. Een working holiday visa geeft geen uitzicht op een vaste verblijfsvergunning. Nou blijft mijn vraag wie kan mij vertellen wat al die school levels inhouden? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een diploma en een advanced diploma, en welke van deze twee geeft de beste aansluiting op Havo?

m.v.g. Peter Jong
 
[quote author=Anne link=topic=2163.msg21763#msg21763 date=1122342374]
Ik ben 22 en door al het in Australie verblijven ben ik nog steeds niet aan een studie begonnen. Als het hier echt te duur is kan ik niet zo lang in Aus blijven, dan moet ik echt naar huis over een jaar ofzo ander ben ik te oud er nog iets van te maken!
[/quote]

Nou té oud zal wel meevallen, althans... :wink: Ik ben vorig jaar aan een HBO voltijd studie begonnen en heb nog drie jaartjes te gaan. Ik heb op een gegeven moment besloten dat ik een nieuwe start wilde maken. Ander werk, een ander land, etc. Iets wat ik echt leuk vind om te doen!! Na een jaar kan ik zeggen dat ik tot nu toe geen spijt heb van m'n keuze. Al duurt het voor ons (ik heb nog een man en een dochter) nog een aantal jaar voordat alles zover is, de eerste stap is al gezet. Tja wat is oud :). Soms denk ik ook wel eens, waarom heb ik niet gelijk voor deze opleiding gekozen :cry:. Maar soms lopen dingen anders dan gepland.

Ik weet zeker dat je over een jaar nogsteeds niet té oud bent om er nog iets van te maken :wink:. Als ik de verschillende verhalen op het forum lees, zie ik dat er mensen van diverse leeftijden de keuze maken/ hebben gemaakt om (alsnog) hun droom te verwezelijken. :)

Succes met je keuze,  :up:

Gr. Mel :cool:
 
:up: hai peter,

ik zit nu ongeveer in hetzelfde schuitje. Heb havo en diverse mbo opleidingen gedaan, ben alleen wat ouder 33.
Via de website van http://www.idp.com/nl/ kan je veel info krijgen over studies. Ik wil ook op een studenten visa in aanmerking komen voor een permanent verblijf.
Ik vraag me alleen af of het uitmaakt als je voor een bachelor degree gaat of een TAFE om in aanmerking te komen voor een permanent verblijf. Of is het zo dat zodra je na je opleiding (welke dan ook) een baan heb je dan in aanmerking kan komen voor een permanent visa.

Als iemand hier wat vanaf weet laat het horen.
Peter succes met het vinden van een studie en verdere ontwikkelingen.

groetjes pascale
 
http://www.studiesinaustralia.com/
Op deze site valt veel informatie aan te vragen over studies, en overzichten waar deze studies gevolg kunnen worden.

http://www.wilweg.nl

Op deze site welke onderdeel van de organisatie NUFFIC is kan je ook informatie vinden over studeren in Australië (en andere landen).
 
Er is twe ekeer per jaar ofzo een beurs in Utrecht waar ook buitenlandse universiteiten staan. Zo heb ik daar een heel gesprek gehad met iemand van de University of Queensland. Die wist hoe het systeem hier werkt en kon mij dus p-cies alles vertellen wat ik wilde weten. Was erg informatief. Toch blijft het duur om in australie te studeren zonder beurs. Ook ik heb het niet gedaan omdat ik het geld gewoon niet heb.
 
Ik denk aan hetzelfde.Mijn ouders kwamen met het idee om mij een real estate cursus in Australie te laten doen en dan een baan zoeken want ik heb zelf alleen Mavo diploma en allerlei baantjes onder niveau gehad terwijl een psycholoog mij vertelde dat ik wel HBO denk niveau heb.Clair.
 
Back
Top