Subclass 309 Pamandgeorge

Pamandgeorge

Active Member
Ook mijn stand van zaken maar eens doorgeven.
Vanaf eind september 2008 formulieren etc. aan het verzamelen, omdat m’n Australische vriendin Pamela –na 19 maanden Nederland- te veel last van heimwee had. Begrijpelijk, de taal is lastig en ik moet toegeven, het bevalt me prima hier, maar Australië is een veel mooier land om te wonen.
Alles heeft z’n ups en downs, maar na bijna 50 jaar UP gewoond te hebben, gaan we het nog een keer DOWN proberen.
Begin januari m’n medicals gedaan, opgestuurd naar Berlijn, gebeld en gemailed en maar wachten. Dat duurde me toch te lang, dus vandaag weer gebeld, hele verhaal opnieuw verteld met de belofte dat ik binnen een paar dagen bericht zou krijgen. Waarschijnlijk volgende week weer bellen.
Op de website van Berlijn staat dat je vanwege de wachtlijst beter na 16.00 kan bellen, deed dat dus vorige keer en stond ongeveer 50 minuten op hold. Vanmiddag om 13.30 gebeld en binnen 10 minuten had ik iemand aan de lijn.
Ik heb nog geen case-officier, hopelijk volgende week. Vroeg nog wel om een indicatie over hoelang zo’n uitnodiging voor een gesprek kan duren, als een case-officier toegewezen was en het antwoord was, dat dat aan mij lag. How about tomorrow! Hij kon er wel om lachen. 
Alleen m’n huis nog verkopen, dat kan nog wel eens de bottleneck worden. Zit wel in de lagere prijsklasse, maar voor starters is het zeer lastig om een hypotheek los te krijgen van de bank.. Wacht nu nog op antwoord van een kijker van afgelopen zaterdag. Als ie ook maar een klein beetje redelijk bod doet is het weg. Verdienen doe ik er toch wel aan, kocht het in 1995.
En Pamela heeft haar eigen huis  in Mackay Queensland, dus no worries daar.

Groetjes  Johan  (alias Pamandgeorge)

Hi Johan.
Balen zeg, dat dat allemaal zo lang duurt!
Hoop voor je dat je snel met je vriendin terug kunt naar Down Under.

heey johan!
hopelijk gaat het bij jou sneller dan! blijven bellen als je nog niks gehoord hebt begin volgende week hoor! volgens mij zijn ze in berlijn niet zo snel...
hopelijk ben je je huis snel kwijt....
toi toi toi! ik zal duimen...

groetjes nicole

Vanmiddag Berlijn weer gebeld, niets.
Vorige week werd me verteld, dat ik binnen een paar dagen bericht zou krijgen en dat het redelijk rustig was met de aanvragen. Vandaag is het hooidruk en kan het wel een paar weken duren, voordat er gereageerd wordt. Net wie je aan de lijn krijg, denk ik.
We bellen gewoon na een weekje weer.
Geen nieuws op het huizen front. Straks een paar winkels in de buurt langs om een kaartje op te hangen met een fotootje, prijs en tel. nr. van het huis. Veel mensen houden dit in de gaten en alle beetjes helpen.

groetjes  Johan   

Hi allemaal,
net terug uit Berlijn, ruim 7 uur in de trein en het ziet er goed uit, alleen nog geen sticker in mijn paspoort.
Pamela had in haar sponsorship form (40SP) 2 pagina's niet gedateerd, dus die net doorgezonden naar Australia en als die volledig terug zijn, mag ik ze doormailen naar de berlijnse ambassade. De case officer heeft m'n paspoort daar gehouden, dus het ziet er uit als een formaliteit.
Dan denk je alles voor elkaar te hebben. Niet getreurd, duurt alleen iets langer.
Moet aanstaande zondag nog even aankijken, maar ik denk dat ik naar de emigratie beurs ga.
Iedereen die daar naar toe gaat, misschien tot ziens.

groetjes  Johan 

heey johan! klinkt wel goed! als ze je paspoort daar gehouden hebben zal het idd wel een formaliteit zijn! wel jammer dat je er nu nog even op moet wachten! maar komt helemaal goed denk ik! ik zal voor je duimen :D

hoe zit het met je huis? al nieuws over de verkoop? en heb je al enig idee wanneer je wil gaan?

groetjes nicole

Hee Johan,
als je naar de emigratiebeurs komt moet je ook even het topic lezen. We hebben met een aantal xpditers op een bepaalde tijd op een bepaalde plek afgesproken. Leuk om elkaar keer te ontmoeten.
Groetjes

@ Gwen, ik lees bijna elke dag de recente berichten, in ieder geval de meest interessante -die van die luiers sla ik over, draag ik al jaren niet meer-, dus ik was op de hoogte van het onderonsje van Xpdite leden.
Lijkt me heel gezellig met gelijkgestemde personen, dat is ook de reden dat ik heen wil gaan. Qua officiele informatie heb ik er niet veel te zoeken.
Draag wel een Queensland "State of Origin" rugbyshirt om de NSW-ers te stangen.

groetjes  Johan

@ Nicole,
nog een maandje en je zit er. Geniet er nog maar even van ons kouwe landje, qua temperatuur en regen kom je op een betere tijd in australie dan de laatste maanden.
Geen nieuws voor het huis, dus ik zit hier nog even vast, maar vertel ze in Mackay maar dat ik er aan kom.

groetjes  Johan

Hee Johan.
Leuk dat je ook komt!
Hihi dat shirt komt wel goed.. Makkelijk herkenbaar in ieder geval dan  :wink:
Stond jouw naam ook al bij het lijstje dat we in dat topic hadden gemaakt met alle namen van iedereen die komt, en de nickname..

Nog niet gedaan, omdat het nog niet zeker is of ik wel kan komen. M'n zusje komt dit een weekendje  over
-woont in Amsterdam, dus zeker 50 km hier vandaan- en meestal wordt het dan laat, ze is net zo'n nachtuil als ik, maar ik ga het zeker proberen.

groetjes  Johan  (a.k.a.  Pamandgeorge)

Weer maar eens een update van de situatie.
De getekende en gedateerde formulieren naar Berlijn gestuurd, plus wat extra informatie waar om gevraagd werd en net een mailtje terug gekregen dat m'n case officer "out of office" is tot en met 4 april.
Nog even wachten dus, nou ja, het huis is toch nog niet verkocht.
Wel dit weekend weer een kijker gehad, ze deden gelukkig een bod via de makelaar, want als dat persoonlijk hadden gedaan, had ik niet voor de consequenties ingestaan.
Wat een asbakken bestaan er toch. Ben al weer wat rustiger en wachten de volgende "geduldig" af.

groetjes  Johan

heey johan!
nog even spannend dan! maar zal wel goed komen toch! ik hoop dat je geluk hebt met je huis....je zult nu wel snel willen gaan! nou....ik zal voor je duimen!!
ik ben ondertussen al druk bezig met de laatste voorbereidingen en de eerste afscheiden... erg druk en dubbel! maar misschien kunnen we binnenkort een keertje in mackay samen gaan bbqen ofzo :D

succes met alles!!
groetjes nicole

Nog 2 weekjes, ik zou zo mee willen.
Dacht dat ik ons adres al in een pm gestuurd had. Nog maar eens.
Als je het forum blijf lezen, weet je wanneer ik aankom, geef dan maar een belletje.
Goede reis en geniet de laatste weken nog maar.

groetjes  Johan

Laatste update:

VISA GRANTED

net een email van Berlijn gehad, dat het gisteren opgestuurd is. wist wel dat het goed zat, maar toch.
Nu nog m'n huis verkopen en dan gaan met die banaan.
In ieder geval een zorg minder en meteen Pamela gebeld, dat het binnen is. Ik hoorde haar juichen en ik denk de rest van Queensland ook.
I'm a happy chappy at the moment.

groetjes  Johan

Congrats!! En heel veel succes met de verkoop van je huis! Hoop dat je snel iemand hebt gevonden!

heey johan!
gefeliciteerd met je visum! echt superfijn dat het gelukt is! inmiddels nog nieuws over je huis? ben een tijdje niet online geweest...maar inmiddels hier internet dus ben weer bereikbaar :)
inmiddels dus weer terug in mackay, tis nog heerlijk weer hier op het moment, maar t gaat wel kouder worden....ach, je hoort mij niet klagen, ik ben al lang blij dat ik hier ben! heel veel succes met je huis en hou ons op de hoogte!

groetjes nicole

Back