Subclass 309 Pamandgeorge

@ Nicole
bedankt, het was een formaliteit, maar toch. Ik heb m'n visum
Ik kan me voorstellen dat je blij ben weer in Mackay te zijn en qua temperatuur is het bijna altijd beter dan Nederland. Het is de hitte af en toe waar je tegen moet kunnen, wat dat betreft ben je op een goede tijd aangekomen om te aclamatiseren.
Nog geen nieuwe ontwikkelingen met de verkoop van m'n huis, but I keep my fingers crossed.
Ook als m'n woning nog niet verkocht is, was ik van plan om rond augustus op vakantie naar Australia te komen om m'n visum te valideren, maar laten we hopen dat dat niet nodig is.
Hebben jullie al woonruimte gevonden? Ik hoorde van Pamela deze week, dat er een unit te huur was vlak naast haar. Weet alleen niet of je de hond daar mag houden. Dat kan soms lastig zijn. Mijn hond gaat wel mee, maar Pam is eigenaar van de woning, dus dan is het iets gemakkelijker.
Is leuk te horen dat je weer online ben, heel veel nieuws op het forum, ook een stel dat er over dacht naar Mackay te komen, nog een paar nederlanders kunnen er nog wel bij.
w'll keep in touch.

groetjes  Johan

Wordt weer tijd voor een update.
Misschien dat ik het al ergens in een andere topic gemeld heb, maar m'n huis is sinds vorige week maandag officieel verkocht. Officieus ging ik er al een paar weken vanuit dat het verkocht was - de koper wachtte nog op een vaste aanstelling voor de hypotheek-.
Ze willen er wel per 1 augustus in, no worries, ik wil zo snel mogelijk weg.
2 maanden opzegtermijn op m'n werk, dus dat betekent dat ik een maandje bij m'n zusters ga logeren. Elk 2 weken, zijn ze me net zat. :grin:
Verhuizers (De Haan) komen 29 juli, dus ben druk bezig om alles te pakken, wat heeft een mens een rotzooi, de kringloop winkel is er blij mee.
Had in eerste instantie geschat ongeveer 40 dozen, plus wat groot spul (fietsen, eettafel, stoelen en een kast) mee te nemen, wordt toch wel iets meer, mede ook omdat verschillende mensen op het forum dat aanraden, het zijn toch dingen die al het grootste deel van mijn leven in m'n bezit zijn met een verhaal erachter, voor mezelf dan.
Toen afgelopen donderdag de hond.
Dacht na de 150 dagen van de vaccinatie dat er een tweede bloedtest nodig was, waarom anders 150 dagen wachten? Bleek niet nodig te zijn volgens haar, maar we kwamen er toen achter, dat de eerste vaccinatie iets meer dan een jaar oud was, de bloedtest niet, maar dat was nog maar twee weken geldig.
Ze ging even bellen met iemand die beter op de hoogte was en kwam terug met het antwoord, dat de hond opnieuw gevaccineerd moest worden, wat betekende dat ik weer 150 dagen moest wachten.
Een behoorlijke domper dus, geen huis en m'n baan opgezegd.
Ik heb haar toen gevraagd om evengoed de bloedtest te doen en op te sturen naar het lab.
Diezelfde avond in een mail naar IQAS de situatie uitgelegd en gevraagd waar die 12 maanden periode nu voor was, de vaccinatie of de bloedtest - op de website is het niet echt duidelijk-.
Gelukkig de volgende dag al een mailtje terug, om het bloed opnieuw te testen en dat op te sturen voor de import vergunning.
Dat was een pak van m'n hart.
Zo gauw als de datum voor de hond bekend is om hem over te vliegen, kan ik ook boeken voor mezelf. De eerste week mag je er toch niet bij, dus dan hoeven we maar twee weken in Sydney te blijven.
Ik hoop nog steeds dat het begin september wordt dat ik die kant op ga.

groetjes  Johan   

Hoi Johan,

het is niet 150 dagen maar 180 dagen voor de rabies test dat bepaald de Quarantine periode.
Daarnaast mag je er de eerste week niet bij in Sydney, vanaf dan dus wel.

Als je met de hond wilt wandelen, maak dan (bij voorkeur nu al) afspraken met Eastern creek over wanneer en hoelaat anders zijn de veldjes waarop je mag wandelen en spelen met ze al besproken.

Als het je  niet lukt kan je altijd nog gebruik maken van www.DogWalks.com.au zij hebben goede contacten.
Kijk even op de website, er staan diverse smaken op die je kunt doen, je kunt Karen ook een email sturen met wat je wel en niet wilt, bij haar kan alles en tegen weinig geld.

Als je meer wilt weten stuur je maar een mailtje  :dog:

Veel succes !
Johan

Hi Ingriddh,
ik weet van de 180 dagen, de laatste 30 dagen zijn in de quarantine.
Was idd van plan om Dogwalks te bellen zodra ik een datum weet, reacties/ervaringen van forumleden zijn zeer positief. Blijf zelf wel in sydney, maar een beetje extra wandelen voor de hond is altijd goed.

groetjes  Johan

Goed om te horen dat het huis wel inderdaad verkocht is, een grote zorg minder.

Hopelijk  :up: heb je snel de vergunning voor je hond zodat je zsm die kant op kunt gaan. 

In de tussentijd veel succes met inpakken/opruimen en geniet van de laatste weken in Nederland.

Vanmorgen de bloedtest van de hond terug gekregen, Te laag, een tittre van 0.33 (moet 0.5 zijn).
Dat was even balen, want dat betekent: Opnieuw vaccineren, 30 dagen wachten voor de bloedtest en weer 150 dagen wachten voor de import vergunning aangevraagd kan worden.
Ondertussen m'n huis verkocht en baan opgezegd.
Dus Mack gaat een half jaartje bij m'n zusje logeren en die gaan hem dan opsturen, het kan gewoon niet anders, kan moeilijk een half jaar op de hond gaan wachten, tot ie eindelijk mee kan.
Zal zorgen voor een stappenplan voor m'n zus, zodat die ook weet wat er gebeuren moet.
Alles ging zo lekker snel de laatste tijd, er moest wel iets fout gaan.
Druk bezig het huis leeg te halen en alles in dozen aan het doen, zit al tegen de 50 dozen aan. En de kringloop winkel is erg blij met me.
Voordeel wel is dat ik vanavond een ticket voor mezelf kan gaan boeken en rechtstreeks naar Mackay kan vliegen, ga in januarie wel een tijdje naat Sydney om Mack op te halen.

Dat was dus het laatste nieuws voorlopig, waarschijnlijk morgen nog met de vertrekdatum.

groetjes  Johan (Pamandgeorge)

Veel succes met het boeken van je vlucht... Jammer dat de hond niet gelijk mee kan, maar gelukkig kan deze wel een tijdje bij je zus logeren. Als je eenmaal daar bent vliegt dat half jaar voorbij!
Succes met alles en geniet er vooral van :up:

Sjips! Je was er al bang voor vertelde je vorige week dinsdag. Dit is ook mijn grote angst, dat de procedure met de hond niet goed zal gaan.

Kan alleen niet goed uit jouw informatie halen waar nu precies de kink in de kabel is gekomen. Ik hoor van iedereen als je het stappenplan volgt dan zou het goed moeten komen, maar dat is nu dus niet? Gelukkig kan de hond bij je zus verblijven en wilt zij deze stappen allemaal doorlopen.

Succes!
Groetjes,
Kathren

Het probleem was, dat de eerste bloedtest bijna verlopen was, is maximaal een jaar geldig.
Dus gewoon een nieuwe laten doen, maar het aantal antistoffen in z'n bloed was niet hoog genoeg na een jaar.
Normaal is een vaccinatie in Europa voldoende voor 3 jaar, alleen voor emigratie naar Australia mag het niet ouder zijn dan 1 jaar.
Omdat ik m'n huis nog niet verkocht had, duurde het iets langer dan ik gehoopt had.
In feite heb je maar een tijdspanne van een half jaar. Na de vaccinatie, minimaal 180 dagen, maar maximaal een jaar. Het is dus goed daar rekening mee te houden met de planning.
Verwacht volgende keer geen problemen, omdat Mack 150 dagen na de volgende bloedtest gewoon richting Oz kan gaan, hoeveel antistoffen er dan nog in z'n bloed zitten maakt niet meer uit, wordt toch niet gemeten.   
Moet hem alleen een half jaartje missen nu en hij komt dan net in het heetste gedeelte van het jaar binnen, dus hij zal niet echt rond gaan hollen, niet lang in ieder geval.
Reserveer wel een plekje dicht bij de airco voor hem.

groetjes  Johan  (Pamandgeorge)

Johan,

is denk ik even belangrijk dat je goed leest en een schema maakt, want je haalt een aantal dingen door elkaar.
De 180 dagen is de maximale tijd vanaf de bloedtest tot eind quarantine.

Dus, als je morgen de test doet dan kan je hond na het verkrijgen van de uitslag gelijk naar AU, maar dan moet ze vanaf die datum maximaal 180 dagen in quarantine. Elke dag later naar AU is dus korter in quarantine.

Daarnaast kan je, zodra je de uitslag van de RNATT hebt en de certificering door de VWA gelijk de import vergunning aanvragen, die is 9 maanden geldig.

Ik weet niet wie het transport van je hond naar AU regelt maar als het VCK is dan kunnen zij ook de verder afhandeling voor je regelen, zoals 4 dagen test, VWA, etc.

Houd daarnaast ook even de AQIS website in de gaten, ze willen af en toe wel eens wat veranderen in de regels, dan voorkom je dat het nog een keer mis gaat.

Groeten en succes,
Johan

Hi Naamgenoot,
Het schema (stappenplan) was ook geen probleem, De uitslag van de RNATT was niet goed.
Had 2 weken terug een mail gestuurd naar AQIS en die gaven het advies om opnieuw de bloedtest te doen omdat de vorige bijna verlopen was, alleen jammer dat de waarden te laag waren. Iets waar ik nooit geen rekening mee gehouden had , juist omdat de waarden de eerste keer zo hoog waren (Tittre 7.92).

Vlucht geboekt
7 september is de grote dag, zat nog even te denken aan 11 september, grote kans dat het dan rustiger is, maar toch maar niet.
Ook een tijdje rond zitten zoeken, maar Singapore Airlines is de goedkoopste en de snelste, alleen jammer dat ik niet meteen door kan vliegen naar Mackay, moet een nachtje in Brissie blijven.
Als ik trouwens een vlucht zoek van Amsterdam naar Mackay, schrik je van de prijzen.
Boek een vlucht naar een internationale luchthaven bij bijv. Singapore airlines, maar boek de binnenlandse vlucht bij bijv. Virgin of Jetstar. Scheelt honderden euro/dollars.

groetjes  Johan  (Pamandgeorge)

Yippee, vluchten geboekt  :up:  Nu kan je echt gaan aftellen.  Geniet van de laatste weken in Nederland!

Hi Kathren,
zit nu de laatste uurtjes op m'n werk.
Om 11.00 het officieele afscheid geweest. Maar ik realiseer het waarschijnlijk nog niet.
Misschien straks als ik de poort uitrij.
Ik reageer meestal tamelijk rustig op dit soort dingen, dus het zal wel loslopen.

groetjes  Johan

Ben het tegenovergestelde... zal waarschijnlijk nog wel een keer omkijken als ik wegrij en dan ineens heel hard "Byeeeeee, see ya" roepen! Ik sta 20 meter verderop al aan de stoplichten dus mensen zullen me wel weer voor gek verklaren, but who gives a....!

Hi allemaal,
morgen de grote dag, dan vlieg ik richting Oz.
12 uur naar Singapore, 3 uur wachten en dan nog 8 uur naar Brisbane.
Overnachten in Brisbane, waar Pamela waarschijnlijk staat te wachten, ze vroeg het vluchtschema om te weten waar ik in de lucht zit, yeh right.
Koffer is gepakt, maar 18 kg, dus dat viel mee. Het meeste zit in de container, die op 5 oktober weer voor de deur staat, dus dat wordt een vroege kerst.
Vanmiddag komen nog wet mensen langs om gedag te zeggen, een rustig avondje er van maken en dan morgen op voor de big day.
Zal in Mackay zeker het forum blijven volgen, kan ik misschien tips of antwoorden geven.

Voorlopig tot ziens, iedereen heel veel succes met het verkrijgen van een visum en vooral bedankt voor de adviezen die ik hier heb kunnen vinden en gekregen heb.

Back