Sydney - Het ligt aan je zelf, denk ik.

Hoi Peter,

Heb het grotendeel van mijn leven in Bezuidenhout gewoond. Het laastse jaar in Voorburg en tijdens mijn studententijd in het Zeeheldenkwartier. Wat wel leuke buurten zijn hoor daar niet van. Mis het eerlijk gezegd soms ook wel. Maar dat is meer de familie en de vrienden die daarbij horen......
Mijn vriend is Engels en werkt als consultant over de hele wereld, daarom zijn we nu ook hier beland voor een paar jaar.
Ypenburg he? Sorry maar dat associeer ik niet echt met gezelligheid. Maar ben er eigenlijk alleen nog maar doorheen gereden dus kan er niet echt een oordeel over geven. Heb je daar altijd gewoond?

Wanneer zijn jullie van plan hier naar toe te komen? Las dat jullie 5? katten hadden! Dus een beetje ruimte heb je dan wel nodig!

Groetjes Lotty
 
Bezuidenhout ken ik niet zo goed, eerlijk gezegd. Zeeheldenkwartier uiteraard wel. Ik (Angelique en partner van Peter) heb een paar jaar in de Anna Palownastraat gewoond en verder ook nog een poosje aan de Soestdijksekade (Zuiderpark). Eigenlijk wonen we pas sinds vorig jaar Mei in Ypenburg. Het is inderdaad ook niet echt gezellig, maar als ik heel eerlijk ben, heb ik nog nooit in een gezellige buurt gewoond.  :-o  Zelfs niet in Delft waar ik ook nog een poosje hebt gewoond. Ypenburg is in ieder geval (nog) netjes en schoon en het ligt centraal en is goed te bereiken (zowel Ov als auto). Bovendien wonen we dicherbij Delft en Nootdorp dan bij Den Haag. We moesten weg uit de Soestdijksekade want dat was een ramphuis en een rampbuurt. Dan is ons huidige huis prima  :-D
Wij plannen om over ongeveer 2 jaar richting Oz te gaan. We willen ons huis namelijk niet met al te veel verlies verkopen en aangezien we hier pas een klein jaar wonen... :-( Bovendien willen we die periode gebruiken om een berg geld bij elkaar te sparen en Peter zal nog een aantal diploma's moeten halen. Als hij namelijk die diploma's heeft, wordt de visum aanvraag wat eenvoudiger want dan hoeft hij de tests van het ACS niet te doen....

Hoe zijn jullie in Sydney terecht gekomen??
Kun je argumenten geven waarom wij voor Sydney zouden moeten kiezen in plaats van bijvoorbeeld Brisbane?
 
Hallo Baz en Anneke,

Appartementen zijn er redelijk wat beschikbaar in en om Sydney. Prijzen varieren, maar voor een 2 bedroom betaal je rond de $400, afhankelijk waar het is. Goede locaties: in de stad, als je continue in de drukte wilt zitten, anders: St. Leonards, Chatswood. Dit zijn suburbs met eigen treinstation en het duurt ongeveer 15-20 minuten om in het centrum van de stad te zijn (langzame trein ;)). Het zijn stations waar elke trein stopt. Da's ook belangrijk anders moet je telkens een half uur of langer wachten......vooral in de weekenden.  Verder heb je daar ook veel winkels en bedrijven (als werken belangrijk voor je is) en veel van de appartementen zijn in moderne nieuwe complexen met gyms, spa's, zwembad etc.

happy hunting
   
 
Angelique en Peter,

Jeetje over twee jaar pas! Je kan je in ieder geval goed voorbereiden. Wij moesten binnen een week een beslissing nemen.  Mijn vriend is hier Juni gekomen om te werken. Ik volgde in augustus, omdat ik een opzegtermijn had met m'n werk, het huis moest opzeggen en alles moest verhuizen en opslaan (wij hebben niks meegenomen naar Australie). We blijven hier waarschijnlijk voor twee jaar, het ligt aan het werk van mijn vriend aangezien we sponsered visas hebben via zijn werk. Mijn vriend wil wel hier wonen maar ik weet het eerlijk gezegd nog niet helemaal.......maar wie weet...inmiddels hebben we wel leuke mensen ontmoet en een leuk apartement. Nu nog een baan voor mij, heb pas vorige week mijn visum gehad dus ben nu aan het solliciteren.
Als ik vragen mag wat voor werk jullie nu doen? Omdat je diploma's erbij moet halen?
Maar de Anna Palownastraat! Dat is toch wel een van de leukste straten van Den Haag! Maar voor de rest is Sydney 10x zo leuk als Den Haag, als het niet meer is. Zoals ik al eerder aangaf weet ik niet hoe Brisbane is, maar Sydney is om de volgende redenen super:
- de ferry als openbaar vervoer!!
- uitgaansleven
- prachtige stranden
- mooi weer (nu 30 graden)
- leuke parken
- verschillende nationaliteiten die hier wonen (+ de daarbij horende restaurants)
- leuke festivals, etc. etc.
Op mijn site kan je wat foto's zien: www.lottyonline.nl van het leven hier.

Wens jullie in ieder geval heel veel succes met alle procedures en het halen van de benodigde diploma's!!

Gr. Lotty
 
[quote author=Angelique en Peter link=topic=121.msg8362#msg8362 date=1107422468]
Eigenlijk wonen we pas sinds vorig jaar Mei in Ypenburg. Het is inderdaad ook niet echt gezellig, maar als ik heel eerlijk ben, heb ik nog nooit in een gezellige buurt gewoond.  :-o  Zelfs niet in Delft waar ik ook nog een poosje hebt gewoond. Ypenburg is in ieder geval (nog) netjes en schoon en het ligt centraal en is goed te bereiken (zowel Ov als auto). Bovendien wonen we dicherbij Delft en Nootdorp dan bij Den Haag. Kun je argumenten geven waarom wij voor Sydney zouden moeten kiezen in plaats van bijvoorbeeld Brisbane?


[/quote]

Jeetje het moet niet toevalliger worden: wij wonen ook in Ypenburg(elijk) en gaan richting Brisbane. Wij zijn zelf nog nooit in Australië geweest maar van de verhalen die ik hoor is Brisbane een gemoedelijk geheel. Gezellig centrum. Je hebt niet het gevoel dat je in een miljoenenstad rondloopt. Maar ja ik ben geen expert! Ben er (zoals ik al zei) nog nooit geweest!  :-D
 
Jufrebekka
Tjeempie das idd wel erg toevallig?? Wat is die wereld toch weer klein  :applaus:
In welk deel van Ypenburg (staat jullie huis inmiddels te koop?) :-D
Jullie gaan erg binnenkort naar Brisbane toch? Welke suburb hebben jullie uitgekozen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Zeker omdat jullie er (zoals wij) nog nooit zijn geweest. Vond jullie omgeving het ook zo raar dat je gaat emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest? Hoe vaak ik dat wel niet heb moeten uitleggen :dizzy:
Wat heeft bij jullie de doorslag gegeven om naar Brisbane te gaan?
Gossie, wat een hoop vragen weer... :?
 
HOI,
we wonen wel allemaal in de buurt grappig  :lol:

ik woon in denhaag vlak bij kijkduin, maar mijn ouders wonen in ypenburg. j.riemsdijklaan dus ik kom er wel regelmatig :lol:

maar we hopen over 1 1/2 jaarl in aussie te zitten ,we beginnen net met ons door de papier massa heen te werken ,
en het kopieeren en vertalen kan beginnen .

groetjes diana en yannis
 
Hoi Angelique, wij hebben geen koophuis dus het staat niet te koop. We wonen in de vogeltjesbuurt (zoals ik het zelf altijd maar noem), waar ze nu het nieuwe winkelcentrum aan het bouwen zijn... Ons huis is een huurhuis... dus dat gaat gewoon weer in het krantje.

Wij gaan 6 maart al naar brisbane. En hebben nog geen idee waar we gaan wonen. De eerste periode zullen we in tijdelijke opvang zitten. En dan gaan we op ons gemak eens kijken waar het leuk is. Ik zal het bij onze laatste stand van zaken posten zodra ik wat weet.

Omdat Martijn voor drie jaar gaat studeren is het voor onze omgeving misschien wat makkelijker om te begrijpen. Maar idd snappen sommigen er helemaal niets van. Het is ook best een grote stap (gelukkig besef ik dat niet al te vaak  :wink:).  En omdat Martijn gaat studeren aan de universiteit is het ook niet een keuze geweest waar we naar toe gaan. Het kwam op onze weg, en ja wie durft er dan "Nee" te zeggen??? We waren in eerste instantie van plan om richting Denemarken te gaan. Maar de kans dat je na Denemarken in Australië terecht komt is minder groot dan dat je na Australië naar Denemarken gaat...

Waarom hebben jullie gekozen om naar Australië te gaan?
 
Wat grappig. Wij wonen nl. ook in de buurt van het nieuwe centrum (een kleine 5 minuutjes fietsen). Rijswijkse Landingslaan, zegt je misschien iets?

WOW, 6 maart das minder dan een maand nog   :cheer:
Wat bedoel je precies met tijdelijke opvang?  :? Hebben jullie familie of vrienden / kennissen waar je kunt blijven...

Martijn gaat studeren aan de universiteit van Brisbane, neem ik aan? Wat gaat ie studeren? Overigens idd wel een heel gaaf aanbod als je de mogelijkheid krijgt om 3 jaar in Australie te studeren.. :-D

Onze keuze voor Australie was eigenlijk een kwestie van wegstrepen... Wij wilden in ieder geval uit Europa en dan heb je de keuze voor Australie, VS, Canada, Azie en Afrika. Afrika lijkt me erg gaaf maar ja, probeer daar maar eens een baan te krijgen :laugh:. VS viel voor mij onmiddelijk af want ik heb daar een poosje gewerkt en dat was geen goede ervaring. Azie viel vrij snel af omdat je dan eigenlijk verplicht wordt in in een van de grote steden te wonen en aangezien wij geen stadsmensen zijn...
Dus toen nog canada en australie.  :thinking:. peter wilde graag naar canada omdat hij daar al een keer geweest was. Echter, het klimaat daar vonden we beide wel een beetje aan de koude kant. Toen we wat mees te weten kwamen over Australie was de keuze snel gemaakt. Lekker klimaat, ruimte, natuur en vooral uniekheid (98% van de plant- en diersoorten is inheems).

Diana, welke kant gaan jullie op?
 
Wow, Lotty wat een prachige foto's. Ik vind het sowieso erg leuk om dit soort albums te zien. Voor mijn gevoel stukken representatiever dan de reisgidsen e.d. Maar ja, sydney ziet er inderdaad ook erg gaaf uit...

Hmm, wat gaat het worden Sydney of Brisbane???   :thinking:    Wordt er niet makkelijker op.. Nou ja, misschien eerst  maar eens zorgen dat we de visa's hebben en dan pad kijken waar we terecht komen..

Peter gaat het visum aanvragen en hij is IT professional. In de huidige situatie zou hij de RPL moeten doen (Recognition of Prior Learning ) om in aanmerking te kunnen komen voor de 60 punten van zijn beroep. Als hij zijn MCSE diploma haalt, hoeft hij dit niet te doen en wordt het proces iets makkelijker. Bovendien vergroot hij uiteraard zijn job-kansen met dit diploma. Als je een HBO opleiding volledig in het nederlands heeft gedaan, krijg je daar 5 punten voor en samen met de rest, zouden we dan precies op de benodige 120 punten komen. Peter moet nog ongeveer een half jaar om de opleiding af te maken (is begonnen, was bijna klaar, niet afgemaakt, lang verhaal :p).

Vandaar....
 
Hihi Rijswijkse Landingslaan... daar moet ik over anderhalf uur bij de tandarts zijn  :-D. Dus dat zegt mij zeker wel wat. Ik heb ook genoeg kinderen van school daar wonen. Stond dat nieuwe gebouw er niet, dan kon ik praktisch naar je zwaaien!

Martijn gaat promoveren aan de universiteit. Dus hij is drie jaar onder de pannen. De prof in Brisbane heeft aangeboden dat we bij hem kunnen logeren. Maar dat weten we nog niet zeker. We kunnen vanuit de universiteit ook tijdelijke woonruimte krijgen. Allebei wel een goede optie.
 
Hahahaha. Peter gaat ook naar die praktijk. Geef jij toevallig les op het basisschooltje aan de Plesmanlaan (tramhalte en naast de C1000)? Daar kom ik iedere dag langs als ik tram 15 van en naar mijn werk pak.

Goh, jullie hebben het idd goed geregeld. Alhoewel ik me zou afvragen of ik zo lang bij iemand anders kan wonen (wij wonen al jaren in onze eigen huizen en ik moet er niet aan denken om weer huisgenoten gedurende langere tijd)...

Succes bij de tandarts  :p
 
We willen heel graag richting brisbane ,maar het ligt natuurlijk aan die rottige 120 punten zoals wij het berekenen komen we daar aan maar ik zit een beetje met werk ervaring aan tonen de laatste 12 mnd (kapster) ik heb niet fulltime gewerkt  minder dan 20 uur dus dat wordt lastig om die 15 punten exstra op te eisen die wel wel nodig hebben ,lukt dat echt niet gaan we voor een ander visum en dan wordt het Adelaid ,voor de eerst twee jaar en daarna zien we wel dan zijn we vrij om te gaan waar we willen .het is nog een hele  puzzel om het allemaal uit te zoeken ,Maar inderdaad ook nog even de tijd om wat te sparen .


de rijswijkse landings laan is om de hoek bij mijn moedertje grappig he zo een klein wereltje  :lol:

groetjes diana
 
De tandarts was een makkie, want ik heb gezegd dat ik niets geks gedaan wilde hebben (in Australië is het een stuk goedkoper!).  Alleen een controle en wat tandsteen laten verwijderen. Heel ontspannen allemaal...

Ik gaf geen les bij de vlieger (zo heet die school waar de tram langs rijdt) maar op de Christoffel (bij de C1000 de tram oversteken en het witte bruggetje over). 

Ik vind het niet erg om een tijdje ergens in huis te wonen. Zeker niet in Australië. Het is allemaal zo gemoedelijk! Het komt allemaal wel goed!
 
Back
Top