't winkeltje - wanneer zijn ze open?

klopt. doordeweeks zijn ze open tot 5 uur. Geen vloeibare croma, helaas, maar wel calve fritessaus (te gebruiken tot januari 2008? achja, zal wel loslopen!)
 
Ik ga er vandaag naartoe :) Heb nu een auto bij de deur, omdat ik elke dag Mark naar het station breng. Nu ik nog geen baan heb moet ik mezelf een beetje bezig houden en dit leek me een leuke bezigheid voor vandaag :)
 
Ja, niet heel veel hoor....en prima te eten, en lekker goedkoop dus.
Trouwens....er is daar wel meer over datum. Daar moet je een beetje op letten. Maar ik heb de vorige keer een poffertjes pan en mix gekocht en dat was me toch lekker! die pan is echt super, niet zo'n zware, maar poffertjes bakken dat ie doet!

Binnenkort dus even een echt portie eten......(in NL)

Henriette
 
En heb je al echt hollandse poffertjes geproefd? Ik heb 13 jaar geleden in het poffertjeshuis of Kijkduin gewerkt toen ik nog studeerde, heb daarna jaren geen poffertjes meer gegeten, hahaha.
Henriete check jij het forum ook nog ff terwijl je in Hollanda bent? Als je nog in de buurt van Den Haag bent geef dan een pm'tje dan zorgen wij voor een bakkie (geen haagse hoor :wink:).
 
Je kunt ook even gaan naar www.dutchfood.com. Hebben ze ook bijna alles, ze sturen het netjes voor je op. En vaak ook afgeprijsd als het over de datum is. Is wel makkelijk als je wat verder weg van de dutch shop woont.
Ze hebben alleen geen bevroren kroketten en/of fricandellen.
(Alhoewel ik die toch niet zo heel erg lekker vindt hier...........)
 
GEVONDEN: bij onze favoriete Asian Grocery store in Sunnybank - QLD :

veryasian_2013_34929912


Hagelslag in blik - De Smulpaapjes van Ritz  voor $3.99 - 300 gram

Groetjes
Syl :smile:
 
De tubes mayonaise die ik zag liggen waren maar een klein beetje over de datum.... Houdbaar tot april 2006 ;) Ze waren daarom ook on sale :)

M'n moeder gaat nu trouwens wat Nederlandse dingen opsturen waaronder ook kussenslopen. We hebben onze kussens meegenomen, maar kunnen hier nergens kussenslopen vinden. IKEA en Big W hebben ze in ieder geval niet. Heb zelf geen naaimachine en ben er sowieso niet handig mee... Was me trouwens nog niet eerder opgevallen, maar vruchtenthee hebben ze hier niet echt in de supermarkt... Of erg duur. Krijg nu wat thee vanuit Nederland opgestuurd.

En Syl... Enig idee waar ik een recept zou kunnen vinden om lekkere sateh te maken? In Nederland gebruikte ik altijd een sateh marinade die je aan moet lengen met ketjap en olie, maar die vind ik hier dus niet...
 
Hi Annemiek

Bij Target hebben ze vaak wel grote kussenslopen (European) en ook bij de K-Mart heb ik ze weleens vandaan. Spotlight heeft ze ook en PillowTalk. Bij de laatste hebben ze zeker maar wel een beetje prijzig. Oh, en vruchten thee (sinaasappel) heb ik zelfs ook nog een keertje bij de IKEA weten weg te slepen.  :up:

Over de Sateh, gewoon lots of ketjap manis, ui, lots of knoflook, oil, beetje sambal en dan vlees/kip voor enige tijd (at least overnight) laten marineren. Heb het een beetje gehad na ruim 3000 sateetjes rijgen  :smile:.

Groetjes
Syl
 
Als ik vroeg om European kussenslopen kreeg ik kussenslopen van 50x50 cm. Dat waren blijkbaar European kussenslopen... Ik moet alleen de kussenslopen die we opgestuurd krijgen even opmeten en dan weet ik de maat. Dan kan ik inderdaad wel een keer kijken bij Kmart en Target.

Ketjap Manis, olie, sambal en knoflook... Moet lukken denk ik ;) Dank je!
 
Hoi! Weet iemand wat de openingstijden van het winkeltje zijn? Doordeweeks tot 17.00 uur las ik, en op zaterdag? En bijna iedere dag open? Wanneer niet? Zo jammer als we voor niets komen...

Vast bedankt! :up:
 
[quote author=robijntje link=topic=8986.msg124643#msg124643 date=1220434521]
Hoi! Weet iemand wat de openingstijden van het winkeltje zijn? Doordeweeks tot 17.00 uur las ik, en op zaterdag? En bijna iedere dag open? Wanneer niet? Zo jammer als we voor niets komen...

Vast bedankt! :up:
[/quote]

Sorry for the late reply - Ja, ze zijn tenminste tot 5uur open op weekdagen, en een beetje vroeger op Zaterdag. Op Zondag zijn ze dicht - dat weet ik zeker want ik kwam daar vorige zondag vrolijk aanzetten en ze waren gesloten.

Dus ik ga morgen ochtend maar weer voor een broodje mystery meat kroket, en om voorraad van drop, hagelslag en muisjes in te slaan.
 
bedoel je het winkeltje in Guidlford? Ik ben daar laatst nog op een zondag geweest, gewoon open hoor... enkel op maandag zijn ze gesloten zover als ik weet...
Shop 5,
121 James St
GUILDFORD WA 6055 PHONE 0862781888
http://www.thedutchshop.com.au/wherearewe.htm

NOW OPEN ON SUNDAYS FROM 10am - 4pm staat er op hun pagina.... :shock:

grs
Hummer
 
Zit er ook zoiets in omgeving Adelaide???
Je kan hier wel veel kopen bij de supermarkt (drop,hagelslag,speculaas etc) maar kroketten klinken ook lekker!!!!!

Groetjes
Ineke
 
[quote author=hummer link=topic=8986.msg128825#msg128825 date=1228521316]
bedoel je het winkeltje in Guidlford? Ik ben daar laatst nog op een zondag geweest, gewoon open hoor... enkel op maandag zijn ze gesloten zover als ik weet...
Shop 5,
121 James St
GUILDFORD WA 6055 PHONE 0862781888
http://www.thedutchshop.com.au/wherearewe.htm

NOW OPEN ON SUNDAYS FROM 10am - 4pm staat er op hun pagina.... :shock:

grs
Hummer
[/quote]

Nee, dit is de nederlandse zaak in Brisbane.
 
Hi, zag net dat er fricandellen te koop zijn in Brissie. Ben zeer geinterreseerd. Ik was al van plan om ze zelf te maken. Het is mogelijk, maar het is uitzoeken wat het juiste recept is. Voor iedereen die een "probeer-recept- wil hebben, geef maar een gil. Kroketten zijn geen probleem, praktisch elk nederlands kookboek  heeft wel een goed recept en zoveel werk is het niet, een beetje experimenteren en je hebt ze net zo lekker als in nederland. Hetzelfde geldt voor sate en sambal.
Voor iedereen die -hoop ik- over een maand of 4/5 richting Mackay (Queensland) is,  mag ze komen proeven.
De meeste nederlanders die daar zijn, weten de smaak van fricandellen niet, omdat ze al zo lang terug naar Australia zijn gegaan. Maar er is ook niks mis met een Pie with peas and blacksause (love it)

Groetjes  Johan   
 
Hoi!! Nou, ik ben eindelijk naar de Dutch Shop geweest in Smithfield NSW en heb twee dozen kroketten , frikandellen, bitterballen, beschuit, brinta, paprika chips, ontbijtkoek, leidse kaas, gevulde speculaas en nog veel meer gekocht!!!!!  Heerlijk!!

Ik heb ook een zoute haring met uitjes  :happy: een heerlijke kop koffie en een broodje kroket gegeten  :wow3: en dat was me toch lekker!! Ben niet eens misselijk geworden :grin:

Wat ik ook erg leuk vond is dat iedereen die daar loopt of zit, iets met Nederland heeft of uit Nederland komt. Ik sprak mensen die al 50 jaar hier wonen maar nog steeds hun nederlandse spulletjes daar in het winkeltje halen en lekker genieten van een broodje kroket met een Nederlandse smartlap op de achtergrond. En hun kinderen ook, die nemen dat dan weer over. Echt heel leuk vond ik het er.

Dag!!
 
[quote author=robijntje link=topic=8986.msg128868#msg128868 date=1228658080]
Hoi!! Nou, ik ben eindelijk naar de Dutch Shop geweest in Smithfield NSW en heb twee dozen kroketten , frikandellen, bitterballen, beschuit, brinta, paprika chips, ontbijtkoek, leidse kaas, gevulde speculaas en nog veel meer gekocht!!!!!  Heerlijk!!

Ik heb ook een zoute haring met uitjes  :happy: een heerlijke kop koffie en een broodje kroket gegeten  :wow3: en dat was me toch lekker!! Ben niet eens misselijk geworden :grin:

Wat ik ook erg leuk vond is dat iedereen die daar loopt of zit, iets met Nederland heeft of uit Nederland komt. Ik sprak mensen die al 50 jaar hier wonen maar nog steeds hun nederlandse spulletjes daar in het winkeltje halen en lekker genieten van een broodje kroket met een Nederlandse smartlap op de achtergrond. En hun kinderen ook, die nemen dat dan weer over. Echt heel leuk vond ik het er.

Dag!!
[/quote]
En als je een dag eerder was geweest (zaterdag 6/12), was je Sinterklaas tegen het lijf gelopen.
 
Back
Top