tandpasta

Nynke

New Member
Hoi,

Weet iemand of in Sydney(of ergens anders in Australia) Parodontax of Elmex te koop is of anders soort gelijke tandpasta's?

Dank.
 
Hoi Nynke,

Wat is er er zo apart aan die twee?  Natuurlijk zijn er soortgelijke tandpasta's, maar de vraag is: willen we dit wel!

Fluoride staat erom bekend een vertragende werking op de schildklier te kunnen hebben (onder de tong is de snelst-absorberende plaats in je lijf). Daarbij zitten die spullen ook nog vol met preservatives e.d. waar je liever ook niet van weet, zoals Triclosan. Vooral voor kinderen wordt er gewaarschuwd tegen het gebruik van fluoride.


Wil je meer info over fluoride (en durf je te weten?!), kijk dan hier: http://www.fluoridealert.org/health/

Ik heb heerlijke tandpasta waar geen chemische druppel in zit; geen gif in mijn pasta! :), en gewoon schone tanden!

Cheers,

Irene
 
Ik vind deze twee tandpasta's bijzonder lekker en ze hebben een bijzonder goede uitwerking op mijn tanden en tandvlees :-D (om dan toch maar in te gaan op de vraag waarom...). Ik heb zelf een hekel aan de standaard tandpasta's met mint smaak etc (of whitening blablabla) en juist parodontax staat bekend om zijn plantaardige extracten (en zeer weinig fluoride)...maargoed......lekker interessant. Mmmmm, jij kan me dus ook niet verder helpen. Misschien wel een alternatief voor me? Thanx!
 
Ik ben ook groot fan van Paradontax en moet je helaas melden dat dat hier niet verkocht wordt. Maak die marktkoopman op de Albert Cuijp maar blij door er een tigtal te kopen. Ik weet uit ervaring dat ze er erg breed van gaan grijnzen!
Annemiek
 
Ik gebuik altijd Sensodyne (gevoelig bekkie heb ik ) en gelukkig hebben ze die hier ook.

zou zo gauw niet weten of ze de andere merken vekopen ,niet op gelet, was al blij dat ik Sesodyne gevonden heb.

gr lin
 
Ahhhhh... Parodontax!!! Was ik er net overheen dat ik nergens Parodontax kan krijgen, wordt ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt. :cry:
 
Mmmm, een parodontax fetisjisme hier? Heerlijk die vieze zoute smaak.....zooooo verslavend, ik ben nu bezig aan het laatste restje vanuit NL en ben natuurlijk van plan de tube doormidden te knippen. Zijn hier ook flessenlikkers te koop????......jammie jammie jammie  :happy: :happy:

Ik wil principieel geen doosjes producten uit NL over laten komen, maar misschien schuif ik mijn principes even in het laatje.

:wink:
 
Ik ben er ook zo een die parodontax mist. Super tandpasta is dat en een tube of 10 schaf ik toch wel aan als we straks naar Nederland gaan.  :-D :-D :-D
 
Vorige keer dat ik in Australie was heb ik al hard gezocht naar Pardodontax en nu ik lees dat het ook niet verkrijgbaar is neem ik zeker een flink aantal tubes mee :)
Toch handig om zulke dingen te weten!!

Ff  :eek:fftopic:
weten jullie of ze ook de pil (microginon) hebben in Australie??? Ik kon het namelijk niet vinden.....

Janine
 
Ja hoor microgynon hier ook te verkrijgen.

Google even op microgynon australia en je krijgt een hoop info.

Groetjes Lin
 
Over paradontax, ik heb hier een jaar geleden een of ander medisch tijdschrift gelezen op mijn werk. En daar stond een advertentie in van Paradontax. Nu hebben wij voldoende tubetjes liggen. Maar ik heb toch mijn ogen open gehouden in de supermarkten en pharmacies waar ik kom. Maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken...
 
Kijk, ik kan zonder rookworst, hagelslag geen probleem, drop....hmm wordt lastig maar is te doen..........maar als ze g%&$^$#@gloeiende ook nog geen paradontax hebben, blijf ik mooi thuis!!!!!! :-D :-D :-D
 
Was bij Kruidvat gister en weet je wat ik zag?
De Paradontax ligt achter de kassa en NIET bij de rest van de tandpastas (als Elmex en Sensodyne).!!!!!!!!!
Zou die zo vaak gestolen worden???????????  :-D :-D :-D

Henriette
 
Ja, dat is inderdaad op meerdere plekken het geval, de duurdere tandpasta's worden "bewaakt"achter de balie.
Je hebt tegenwoordig ook al tandpasta dieven (te herkennen aan hun stralend witte lach en volle jaszakken)

Waar moet dit toch heen in dit land :wink:
 
Back
Top