Tasmania!!!!!!!

Ghe, ghe, ghe.... als ik de naam Tasmania zie staan moet ik altijd denken aan de film "Young Einstein" met de acteur Yahoo Serious. Geweldige film! Jammer dat ze die niet 4x per jaar blijven herhalen op de tv.  :p

Sorry was even  :eek:fftopic:

He Marcel,

Gefeliciteerd inderdaad met jullie huis en auto! Leuk om jullie hier te zien en nog erg bedankt voor de lekkere dropjes :up: die mis ik hier toch wel....!
Wij zitten hier (Hobart-Bellerive)inmiddels 5 maandjes en na wat ups en downs beginnen we wat te wennen. Het is hier in ieder geval zo mooi dat ik me al zorgen maak nooit meer te kunnen wennen in Nl. mochten we weer terug gaan. Wat een natuur hee, super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als die barbie er ooit komt, sluiten wij ons graag aan :wink:

Gr. Aloeette

Hoi Marcel,

Veel succes in Tasmanie. Ook heel veel plezier tijdens jullie rondreis in Tasmanie. Wij zijn 4 jaar geleden ook het eiland rondgereden tijdens een vakantie in Australie. We hebben een nachtje in Hobart gezeten en 4 nachten in Strahan, aan de westkant. Op het eiland hebben we de oude gevangenis in Port Arthur bezocht en ook het Tasmanian Devilpark. Het is in elk geval een hele mooie natuur.

groetjes heidi

[quote author=anna77 link=topic=8182.msg136778#msg136778 date=1239795892]
Als die barbie er ooit komt, sluiten wij ons graag aan :wink:
[/quote]

Barbie? Wanneer, hoe laat? :wink:

Zonder gekheid, volgens mij wonen hier in Tassie nu een redelijk aantal XPdite-ers en zou een barbie zo gek nog niet zijn...

Niet te snel hoor.
Als het goed is komen wij er ook snel aan.
Als ze maar een beetje doorwerken bij de DIAC. :wink:
Blackmans Bay is absoluut geen verkeerde plek om te wonen, leuk strandje.
Wij hebben vrienden een klein stukje verderop in Tinderbox. (is trouwens een leuke duikstek met grote zeepaarden).

Cheers,

Axel

He Marcel,

Welkom in Blackmans Bay, Tasmania!
Heel toevallig hebben wij net twee weken geleden een gezin ontmoet die hier een aantal jaar geleden is aangekomen.
Vanmiddag ging ik even bij hun langs en wat denk je, blijken jullie net van hun een auto te hebben overgenomen en hier bij ons nog praktisch op de hoek te wonen.
Als je een bakkie wilt komen doen of een borrel of een barbie of je ei kwijt wilt alles goed yell out! Stuur maar een pmtje
Wat een klein wereldje he?
Ook wij hebben onze ups en downs gehad, maar beginnen nu (eindelijk na bijna twee jaar) echt thuis te raken.

Zo langzamerhand komen er toch wel veel xpditers naar Tasmania.

Groetjes, Mariette

G'day,

Hier ben ik weer.
Donderdag zijn eindelijk onze spullen aangekomen, en dan bedoel ik door de verhuizers bezorgd.
Er zijn wel wat dingen beschadigd, maar wat wil je na 6 weken op zee en 5 maanden in opslag.
Verder niets vochtig of zelfs de kleren ruiken nog fris.

We zijn alleen al 2 dagen bezig om alles in elkaar aan het zetten.
Dat zou het verhuis bedrijf ook moeten doen, maar ze hebben nog steeds niemand gestuurd die het wel kan.
Gister waren er weer mensen, daar heb ik samen 1 kast mee in elkaar gezet.
Voor de rest heb ik het zelf gedaan met Joyce.

Wel vreemd hoor, want we hebben er wel voor betaald.
En Crown heeft ook vaker gewerkt met Grace.

Er gaat dus binnenkort een mailtje/telefoonte richting Crown, dat ik toch wel wat van onze centen wil terug zien.

Hier hebben we niet voor betaald.

Sinds donderdag hebben we ook internet, heerlijk wat zijn we toch verpest.
Je bent bijna hulpeloos zonder internet.

In de tussen tijd zijn we erg geholpen door de mensen waar we de auto van gekocht hebben, Ruud en Ellie.
We hebben veel spullen van hun kunnen lenen toen we aan het camperen waren in ons huis.

Aloetten heeft ons ook flink geholpen, zij heeft de eerste dag een overleving pakketje gebracht zodat we niet gelijk naar de supermarkt hoefden.
En sinds die tijd zien we haar geregeld, en spelen onze dochters Isa en Isabel veel samen.

Volgende week zondag gaan we weer naar Ruud en Ellie en dan zien we ook Mariette (Kallie) en haar man.

Erg leuk allemaal.

Nou dat was het even voor nu.

Cheers

Goed om te horen dat alles bijna heel is aangekomen  :up:
Geniet van je spullen en succes met de volgende stappen  :smile:

Klinkt allemaal goed.

Berg je maar, want 29 juli  :plane: wij naar OZ en na een paar dagen ontspannen komen wij ook naar Tas.

Axel

Hoi Marcel.
zo he he het is toch voor elkaar, jullie zijn en nu zo,n 4 weken!
in Melbourne moest je zeker over stappen naar Hobart
heb je al koffie gedronken op de Salamanca markt?
verder veel succes verder
ik heb trouwens voor october geboekt!

groetjes
Jaap            Jaapdunselman@alice.nl

He Marcel en Joyce,

Dus jullie hebben jullie spullen binnen, en....... past het er allemaal in?
Of moet je zoals ik ook van andere hoor en bij ons ook het geval was een hele boel in de shed laten staan tot je meer plek hebt.
Er zijn nog legio dozen die we hebben uitgepakt en weer ingepakt, geswapt en weer terug gezet, dus we zijn eigenlijk nog steeds een beetje aan het kamperen.
Maar heerlijk dat jullie je spullen weer hebben.
Hoe is het met Joyce haar sollicitatie gegaan? Heeft ze al bericht gehad.
Niet aan jezelf gaan twijfelen als ze nog niets heeft gehoord, het duurt hier wel even. En de beste manier om hier een baan te vergaren is ...netwerken...!
Het gaat er niet om wat je kan maar wie je kent. Dus veel er op uit en zo veel mogelijk mensen leren kennen.

Mariette

Hi Mariëtte,

Eigenlijk moet ik zeggen dat alles past.
In Nederland woonde we ook niet zo groot.
Het enige wat in de shed staat zijn de baby spullen van Isa, voor wie weet ooit een tweede kabouter.

We hebben wel alleen wat problemen met Crown, de verhuizers.
Zij zouden hier ook alles weer in elkaar zetten en inpakken.
Nou dat is natuurlijk niet gedaan door Grace.
Wel steeds mensen langs sturen, maar niets kunnen doen.

Dus heb ik maar bijna alles zelf in elkaar gezet.

Als het aan Crown en Grace had gelegen dan hadden we nu pas een carpenter gekregen om de kasten en bedden in elkaar te zetten.
Ja, wij gaan een week in de dozen en onderdelen van de kasten/bedden zitten.
Nee dus.

Dus ik ben nu aan het mailen met Crown over hoe en wat.

Ach we zien wel weer.

We zien jullie in ieder geval zondag bij Ruud en Ellie.

Cheers

Ha allebei,

Ik ben even nieuwsgierig of het jullie gelukt is om een (leuke) baan te vinden. Dus laat wat weten :)

Gr
Wendy

Hi Wendy,

Joyce is nu bezig met een studie, voor het Australische HR gebeuren.
Inmiddels is ze ook zwanger van onze tweede kindje.
Maar heeft nog steeds geen baan.
Ze zoekt nog wel.

Ik ben sinds 2 weken aan de slag als subcontactor, installeren van satelliet tv.
Dus is ben een soletrader (zelfstandige), erg leuk werk.

Het ziet er dus goed uit voor ons, eindelijk na 5 maanden komt er wat geld binnen.

En omdat ik zelfstandige ben, kunnen we nu na een jaar onze permanenten visum gaan aanvragen.
Als ik dit blijf doen natuurlijk, maar dat zit wel goed.

Cheer Marcel

Ha,

Goed om te horen dat je wat heb gevonden.

Ik was nieuwsgierig omdat ik zelf ook in het HR gebied werk. Met wat voor studie is Joyce bezig? Is het zonder de studie erg moeilijk om een HR functie te vinden?

Hi,

Ze volgd een cursus bij de AHRI.
Het is een cursus over "Foundations of HR".
Het is inderdaad erg moeilijk om een baan te vinden in HR hier.
Ze hechten heel veel waarde aan Australische werkervaring.

Joyce heeft inmidels een stuk of 20 sollicitatie gedaan, en is 2x op gesprek uitgenodigd.

Woon jij nu al in Tasmanie, of wil je hier heen komen?
Als je dan in HR aan het werk wil, zal het net zo moeilijk worden.

Maar niet alleen in de HR hoor.
Het is nu sowieso moeilijk om een baan te vinden.

Cheers

O ja, en nog gefeliciteerd met de zwangerschap!  :baby: :cake2:

Ik was er al bang voor dat het minder rooskleurig zo zijn dan ik hoopte. We zijn er een klein beetje over aan het nadenken om naar SA te gaan. Op de vacature sites zijn nog wel wat HR functies te vinden, dus hoopte (tegen beter weten in) dat het dan wel zou lukken met werk.
Maar inderdaad zat er in mijn achterhoofd een stemmetje dat zei dat het in Australie anders is geregeld met wetgeving/cultuur e.d., en dat je daar eerst bekend meet moest raken. Dus vreesde eigenlijk al dat het niet zo makkelijk zou zijn als ik hoopte.

Op wat voor functies heeft ze gesolliciteerd? Ook op 'lagere' functies, bijvoorbeeld alleen administratief?

Had ze een assessment gedaan? Denk je dat een assessment voor mij zin heeft om te doen? Ik hoef het niet te doen voor het visum, ik zou op mijn vriend zijn ervaring Australie binnen komen. Maar als het wel zou helpen bij het solliciteren, kan het alleen maar handig zijn om te doen.

Ze heeft op allerlei banen gesolliciteerd, maar het wil maar niet lukken.
Vandaag is ze voor een tweede gesprek voor Office Manager.
Wel geen HR, maar dat komt dan wel. Als ze aangenomen wordt, wat ons niet echt lijkt, want ze is op de helft van de zwangerschap, en je gaat het nu toch echt zien.

Ik zou zeker een assesment doen, zeker nu je nog in NL bent.
Dan scheelt weer tijd, voorals je in Oz aankomt.

Wij wilde 2 jaargeleden eigenlijk naar SA gaan, maar net toen we de aanvraag wilde doen werd HR officer van de Skilled list gehaald.
Dus toen hebben we gekozen voor Tassie, wat ons zeker niet tegen valt.
Ik moet zeggen dat het, het mooiste stukje van Oz is, wel koud...... :lol:

Suc6.

Cheers

Back