Tasmania!!!!!!!

Hoi Marcel,

Ik weet precies hoe je voelt, 18 maart is mijn laatste werkdag!  Alleen wij doen er langer over voordat wij vertrekken.

Succes nog met alles regelen!

Groetjes,
Susan

@ Marcel

Ik wilde altijd al naar Tasmanie (of Nieuw Zeeland), maar dat vond (dacht ze) vrouwlief te koud/nat. Afgelopen winter (onze dan) waren wij ter orientatie in Vic. Een van de gebieden waar wij van dachten te kunnen aarden was de Yarra Valley (was toen erg groen). Ik hoef natuurlijk niet veel meer te zeggen. Ik denk dat wij een van de laatsten geweest zijn die Marysville nog hebben gezien. Verder waren wij in het gebied bij Rutherglen (behoorlijk heet in de zomer) en daar spraken wij een Nederlander die ging verhuizen naar Tasmanie. Hij vertelde over het klimaat dat vergelijkbaar is met dat van Zuid-Frankrijk. Toen een paar zaken uitgezocht. De neerslag (Hobart 500 mm, Launceston 600 mm, Amsterdam 750 mm) valt heel erg mee op grote delen van Tasmanie evenals de temperatuur. Dit (en natuurlijk die prachtige natuur en de ruimte en de rust etc) hebben mijn vriendin genoeg overtuigd. Wij orienteren ons nu op de Tammar Valley net ten noorden van Launceston. Groet, Frank

Tasmanië is zelfs erg droog (tenminste bepaalde gebieden).
Het is echt prachtig, ik heb er vorig jaar voor mijn studie een aantal maanden gezeten. (In sandy bay, Hobart, maar wel heel tassie bekeken in alle vrije weekenden). Als je er kunt wonen, echt doen, het is echt fantastisch. Naar mijn mening is het het mooiste stukje Australië. Wie weet ga ik zelf ook wel weer die kant uit later, want ik word alweer blij als ik aan Tassie denk. :grin:

Zo het werken zit erop...... :lol:

Alles is geregelt, dus we kunnen nu 10 dagen genieten van rust.
En dan kunnen we weer vol aan de bak om dingen te regelen.

Maar dan zijn we lekker in Tas, eindelijk.

Cheers

Lekker dat je weet dat alles nu in NL geregeld is.. kun je in ieder geval rustig van iedereen afscheid nemen zonder al te veel stress. Veel succes straks in Tassie en met het organiseren van alles ;)

Hoi Marcel
ja ja spannend
met welke airline gaan jullie?
nou tot ziens op de Salamanca markt haha

succes
groet

Jaap            jaapdunselman@alice.nl

[quote author=os link=topic=8182.msg134960#msg134960 date=1237755040]
Hoi Marcel
ja ja spannend
met welke airline gaan jullie?
nou tot ziens op de Salamanca markt haha

succes
groet

Jaap             jaapdunselman@alice.nl
[/quote]

We vliegen met Malaysia!

Vandaag een zware dag.... :|
Vanmiddag hebben we een kleine afscheids feestje, nou ja feestje.... :cry:

We zullen het moeilijk gaan krijgen vanmiddag, maar het is niet anders.

Cheers

Veel plezier en succes met het afscheid nemen. Afscheid nemen is natuurlijk nooit leuk, maar bedenk je maar dat je naar 't lekkere Australie toegaat.. het zal niet al het verdriet wegnemen, maar wel veel. En hopelijk komen veel vanjullie familie/vrienden jullie in Oz bezoeken (en wie weet willen ze dan ook wel blijven  :wink:) Think positive!

Hoi Marcel,

Ik hoop dat jullie het niet te zwaar gehad hebben vanmiddag (we zijn ook begonnen met afscheids'feestjes').  Het is inderdaad een dubbel gevoel, blij dat je weggaat, maar tegelijkertijd verdriet omdat je mensen achterlaat.

Dus zoals Ali zegt think positive!  Jullie zijn er bijna.....

Groetjes,
Susan

Hi,

We zijn nu 6 dagen in Hobart en het bevalt goed.

Volgende week vrijdag krijgen we de sleutels van ons huurhuis en onze eigen auto.
Best wel snel gegaan allemaal.
En nu nog een baan.

Maar we gaan vanaf volgende week vrijdag eerst 2 weken het eiland rond rijden.

En als het goed, komen we terug en dan is onze container er.
Zo niet dan moeten we gaan kamperen in ons huis.

We hebben een huis gehuurt in Blackmans Bay, met hele mooie uitzichten.

Cheer vanuit Hobart

[quote author=marcel1970 link=topic=8182.msg136412#msg136412 date=1239269849]
We hebben een huis gehuurt in Blackmans Bay
[/quote]

Dat klinkt heeel exotisch!!

Veel plezier met de rondreis en succes

Goed om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn en dat het goed gaat met alles regelen.

Geniet lekker van jullie rondreis  :drive:, en alvast veel succes  :up: toegewenst als jullie banen gaan zoeken.

Hey super te horen dat jullie huis en auto al zo snel geregeld hebben.. en dat huis klinkt idd erg exotisch!! Nu nog werk.. maar geniet ze eerst even van het eiland he!! Alleen Queenstown kun je met een gerust hart overslaan! Have fun!

Back