Tattoo

Gwen

XPdite Sponsor
Hee Iedereen!
Ik wil al een lange tijd een tattoo, die wel echt iets voor mij betekend. Vorige maand was ik met mijn vader op de tatoeage beurs in Breda. Erg leuk om al die mooie dingen te zien! En het heeft me aan het denken gezet wat ik zelf nu precies zou willen.
Ik ben toen op een idee gekomen wat mij erg mooi leek, en ik een vriend van mij, die goed kan tekenen, het met stift op mij laten tekenen om te kijken hoe het er uit zou zien.
Ik ben er helemaal weg van! En als mijn stage goed bevalt, ga ik hem daarna laten zetten. (Of misschien wel mijn laatste week in Australië zelf).
Ik heb er expres een foto van gemaakt, zodat ik er nu nog een jaartje naar kan kijken, en als ik hem dan nog steeds geweldig vind, dan is het in ieder geval goed overdacht!
Maar goed, ik ben dus zooo enthousiast er over dat ik hem even met jullie wil delen!

Aanschouw:
DSC00148.jpg
 
Hmm al 19 keer bekeken, maar nog geen reacties.. dat voorspelt niks goeds  :-(
 
Ik vind 'm wel mooi hoor, maar tattoo's zijn zo persoonlijk... daar kan een ander je eigenlijk niks over wijsmaken. Da's echt 100% jouw keuze :) Ik vind het wel een top idee dat je er nog even mee wacht! Als ie erop staat zit je er voorlopig aan vast... eraf laseren is nog pijnlijker dan het zetten zelf. Al denk ik dat je met zo'n tattoo moeilijk te mist in kunt gaan hoor, hij is heel subtiel. Als je nou Mt Uluru op je rug zou laten zetten, mwah... hihi!

Gaat het je eerste tattoo worden?
 
Jeej een reactie  :happysun: Haha

Jup het wordt mijn eerste ja! Ik wil zowieso eerst in Australië geweest zijn voordat ik hem laat zetten.. dus ik heb nog een vol jaar om tegen de foto aan te kijken. Daarna weet ik in ieder geval zeker dat het echt is wat ik wil.
Ik vind hem zelf ook wel elegant, en op een niet zo'n zichtbare plek. Dat lijkt me niet echt subtiel als maatschappelijk werker. Ik heb persoonlijk geen problemen met tatoeages, maar in het vinden van een baan, kan het je nog wel eens tegen werken.
Klopt zeker dat het persoonlijk is, maar vind het toch leuk om wat reacties op te krijgen. Ook van mensen die hem niet mooi vinden, en waarom niet. Wie weet komen ze nog met leuke ideeen  :wink:
 
Hoi Gwen,

het lettertype en de kleur vind ik heel mooi, maar ik zou er niet snel voor kiezen om de naam van een land te tatoeren....maar dat is mijn persoonlijke mening.
Maar jij moet doen wat je hart je ingeeft!

Marja
 
Bedankt voor je reactie Marja!
Ik wil graag een tatoeage van mijn passie, en mijn enigste passie is Australië .. Maar daarom ga ik er wel eerst naar toe, voordat ik hem uberhaupt laat zetten  :wink: :up:
 
Verstandig! Alhoewel ik zeker weet dat je een geweldige tijd tegemoet gaat  :up: en ik denk dat ie bij terugkomst in NL op je voet staat getattoeerd.  :grin:  Aan je instelling ligt het in ieder geval niet!

Ik vind het overigesn een mooie tattoo en ook op een plaats waar,, wat jij ook al zegt, je het ook kunt verbergen als je moet (maar in oz loopt iedereen op thongs..  :lol:)
 
[quote author=alieNL link=topic=10124.msg140598#msg140598 date=1245177140]
(maar in oz loopt iedereen op thongs..  :lol:)
[/quote]
Hihi ik zelf waarschijnlijk ook. Ben echt een slipper mens. Maar dan kan ik iig dichte schoenen aantrekken als ik ga solliciteren, en in mijn proefperiode ook nog, en daarna op slippers op het werk verschijnen  :grin:
 
Ja, de plek vind ik ook heel subtiel, vrij makkelijk te verbergen als je dat wilt!
Lijkt mij wel een pijnlijk klusje...maar alles voor het goede doel he!
 
Precies, zeker met het oog op jobs is dat een superplek. En als je 'm na een jaar nog steeds graag wilt, dan zit het wel goed hoor  :up:
 
Ik vind hem ook wel erg leuk. Heel mooi lettertype ook. De plaats zal inderdaad wel pijnlijk gaan zijn, denk ik maar de moeite waard.
Een Canadees meisje dat ik op een trip daar heb leren kennen, had in Australië een tattoo op de wreef van haar voet laten zetten.
Een Aboriginal had, naar aanleiding van het feit dat onze Aarde een 'beetje' verwaarloosd wordt, volgende uitspraak gedaan: This Earth we walk on is all we have. Het had haar zo aangesproken dat ze besloot de tekst op haar voet te vereeuwigen en er een kleine typische Aboriginal tekening van een schildpadje bij te zetten. Ik vond hem prachtig!
Maar het is in alle geval goed dat je er even over zal nadenken want een tattoo wrijf je er niet zo maar vanaf, he. :wink:
Als hij er ooit eens komt op te staan, show je hem maar, he. :p
 
Mooie letters, ik zou zelf nog iets van een klein teken erbij doen of zelfs alleen teken wat doet denken aan Australie, iets suggestiefs dus.

ik vind de plek mooi, heel verstandig zoals je het aanpakt, eerst tekenen en kijken kijken , heb ik ook gedaan, ik heb zelf drie tattoos.
en het blijft trekken, dat geloof je niet als je nog niks hebt, en ik al helemaal niet, maar ik heb er toch drie.

Ik vind het een sexy plekje en nu wil ik ook weer , je word bedankt. :lol:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10124.msg140615#msg140615 date=1245182509]
Ik vind het een sexy plekje en nu wil ik ook weer , je word bedankt. :lol:
[/quote]

Haha Lizzy toch! Jij maakt mij altijd zo aan het lachen he!  :grin:
Ik geloof zeker, dat als je er eenmaal 1 hebt, je er meer wil.

Ik zit inderdaad de hele tijd al te denken of ik er misschien iets bij zou doen.. maar ik zou nu nog niet weten wat. Misschien dat ik inspiratie op doe tijdens mijn reis...


[quote author=Anneke79 link=topic=10124.msg140609#msg140609 date=1245180672]
De plaats zal inderdaad wel pijnlijk gaan zijn, denk ik maar de moeite waard.
[/quote]

Dat denk ik ook wel ja, maar goed, elke tatoeage doet zeer, dus dan maar even iets meer bikkelen he. Het is geen tatoeage van een halve meter  :lol:.

Dat brengt me weer bij iets anders: Hoe zit het met tatoeages laten zetten in OZ? Hoe zijn de hygiene voorschriften, en heeft iemand daar toevallig een tatoeage laten zetten? En zijn er verschillen met Nederland?
En, wat denken jullie dat deze tatoeage ongeveer zal kosten? Ik heb er niet zoveel verstand van (mensen die al tatoeages hebben wss meer), maar ik denk zo tussen de 60 en 100 euro ofzo??
 
Hi Gwen,
mooie tattoo, misschien een kleine koala erbij of een aboriginal tekening.
Je heb een tijdje om er over na te denken.
Maar pas op, het is verslavend, wil zelf ook weer een nieuwe, weet alleen nog niet precies wat.
Wat hygiene betreft, check de tattoowinkel  eerst goed, ga naar hun website, of loop gewoon eens binnen om wat plaatjes te bekijken.
In Nederland worden ze gecontroleerd, weet niet hoe dat in Oz is, maar het barst van de mensen met tattoo's daar, let op strakke lijnen bij tattoo's die er al een tijdje opzitten en vraag waar ze 'm hebben laten zetten.

groetjes  Johan 
 
Ja goede tip Johan.
Dat lijkt me waar dan ook een dilemma.. Bij welke shop je laat zetten.. Wie het goed kan..
Inderdaad bij mensen kijken en vragen..

Nog iemand antwoord op mijn vragen:
[quote author=Gwen link=topic=10124.msg140618#msg140618 date=1245184966]
Dat brengt me weer bij iets anders: Hoe zit het met tatoeages laten zetten in OZ? Hoe zijn de hygiene voorschriften, en heeft iemand daar toevallig een tatoeage laten zetten? En zijn er verschillen met Nederland?
En, wat denken jullie dat deze tatoeage ongeveer zal kosten? Ik heb er niet zoveel verstand van (mensen die al tatoeages hebben wss meer), maar ik denk zo tussen de 60 en 100 euro ofzo??
[/quote]
 
Ik weet niet of je deze website al hebt gevonden maar na wat snuffelen kwam ik 'em tegen: http://www.tattoosdownunder.com.au/2004update/tduframeset.html (verwijst wel veel naar hun eigen magazine maar ja)

Ik vind 'em wel tof hoor.  :smile:
 
Ziet er leuk uit hoor, en ik ben het ook eens met Lizzy :) :).
Als je na je 'proefperiode' het nog steeds een goed plan vindt, gewoon doen. Wel ook even goed nadenken of je het geen probleem vind zo'n tattoo nog steeds te hebben wanneer je (ik weet het het duurt nog effe voor je, maar toch) straks 70 bent of zo ....

Denk er ook over na dat als je een tattoo hebt je (lees ik tenminste elders op het forum) je ook extra medisch onderzoek moet laten doen. Dus misschien een plan om het pas te doen als je straks een PR hebt..

Over een extraatje erbij: ik zou zeggen zet er dan een (ook klein) zuiderkruis bij (je weet wel, die 5 sterren die typerend zijn voor AU). En misschien op je andere voet Nederland (of Netherlands) voor de balns zeg maar :) :)
 
Hoi Gwen,

Eerst naar Australië gaan, en dan 's zien of je de naam nog graag op je lichaam hebt. Ik vind het zelf een mooie plek en mooi geschreven, maar zou je 'Nederland' op je voet zetten? Neeee, hoor ik je roepen - denk ik, maar als je hier een tijd woont heb je goed kans dat je net zo tegen Australië aankijkt als je nu in NL doet; een heel stuk nuchterder. Kijk, liefde, of eerlijkheid of humor zijn ook dingen waar we passioneel over kunnen zijn, maar die dingen beschrijven je passie, dat is het verschil. Ik zou eerder iets tatoeëren dat dat doet; dat Australië voor mij beschrijft, omdat die eigenschap of dat gevoel zo belangrijk voor me is.

My two cents ;-)
 
Back
Top