Temporary Visa Options

Annah

New Member
Hai hai,
Ik ben uitgenodigd om te solliciteren naar een tijdelijke functie in Canberra. Mijn droombaan! (Ook al is het maar tijdelijk.) Zo’n leuke functie en organisatie (onderwijs). Probleem is alleen het visum. Mijn WHV heb ik in 2011 al verbruikt en helaas niet verlengd. Ik denk niet dat de werkgever mee wil werken aan een 457 (duurt ook te lang volgens mij, functie is per midden augustus) nu het maar om een vervanging van iemand voor een half jaar gaat. Is er echt geen ander tijdelijk visum waarmee je kan werken?
Zou het zo jammer vinden als het hierop stuk loopt. Zeker als beide partijen geinteresseerd zijn. Hoop dat iemand advies heeft. Ik wil heel graag die baan!
Lees verder op het forum dat mensen het hebben van een Australische partner vaak als enige optie zien. Nou heb ik een Australische vriend die nog maar een jaar in Australie zit en daarna naar Europa gaat voor werk (vandaar dat een tijdelijk verblijf daar voor mij voldoende is), maar hoe zou dit mij kunnen helpen? Het heeft toch pas status als je meer dan een jaar hebt samengewoond? Dat hebben we niet, hebben elkaar pas onlangs tijdens een (lange) vakantie daar ontmoet.
 
Je Australische vriend hoeft niet in Australie te wonen om voor een de factor partner visum in aanmerking te komen.
(1) Wat wel van belang is dat je kan aantonen dat je minimaal 1 jaar een relatie hebt, met de nodige bewijsstukken.
(2) Eenmaal een visum zal je wel naar Australie moeten en dan in de eerste vijf jaar in minimaal twee jaar er moeten wonen en werken. Volgens mij hoef je dan niet samen te wonen met je partner.
 
Is het een idee om een emigratiebureau te bellen? Misschien kunnen zij helpen, omdat je over een zéér korte termijn praat namelijk. Succes!
 
Back
Top