temporaryvisa na studentevisa en dan?

utrechtt

New Member
hallo,

Ik ben van plan om te gaan studeren in Australie, om nog wat bij te leren maar vooral om een perminent visa te bemachtigen. ik wil graag na mijn studie een jaartje gaan rondtrekken door Australie om te kijken waar ik graag zou willen wonen. maar mijn vraag is of dit wel mogelijk is? moet ik eerst 1 of meer jaren een vaste baan hebben of kan ik gewoon als ik het Temporary visa heb rond trekken en werken waar ik wil? zijn er nog andere eisen waaraan je moet voldoen.

is er iemand die ervaring heeft met het verkrijgen van een perminent visa na een studie?

Groet,

Bas
 
Hey,

Het handigst voor jou is denk ik om na je studie een WHV (Working Holiday visum) te nemen. Dan mag je een jaar rondreizen en werken, en als je in dat jaar minimaal 3 maanden in de Harvast werkt kan je nog een jaartje blijven. Dat is echt voor reizen en werken.
En anders kijken of je een Buisnessvisum/skilledvisa kan krijgen. Voor info over die visa kan je op de Search button klikken of ff naar  www.immi.gov.au

Waar ga je studeren en wat?

Groetjes Ivette
 
Als je in Aus gestudeerd hebt is het iets makkelijker om een permanent skilled visa te krijgen omdat je aan minder strenge voorwaarden aan werkervaring hoeft te voldoen, maar je moet dat visum dan wel binnen een half jaar na afstuderen aanvragen, dacht ik, dus niet eerst een jaar rondtrekken en dan pas aanvragen! Dat aanvragen van een skilled overseas student visa kun je gewoon in Australie doen, je hoeft het land niet uit en krijgt volgens mij voor de wachtperiode een bridging visa, en dus zou je geen WHV hoeven aanvragen. Zoek op www.immi.gov.au naar Booklet 6 / Skilled visa voor meer info.
 
het skilled overseas student visum krijg je pas na 2 jaar studeren en 900 uur werkervaring. En studeren als overseas student is erg prijzig. Je bent dan na die 2 jaar wel zeker van je PR (als ze de regels niet opeens aanpassen).

Tenzij je een opleiding weet te vinden die na een jaar al een Trade oplevert met 900 werkervaring. Daar zijn wij nu mee bezig, maar weten nog niet of het werkelijk zo goed loopt. Bovendien krijgen we geen bridiging visum tussen het aflopen van de studie en de periode van assessment en Skilled aanvraag (wordt dan dus een gewone Skilled Independent aanvraag).
 
Hoi Elle,

Waarom komen jullie niet in aanmerking voor een bridging visum?
Omdat je niet de studie van 2 jaar doet?
 
ja, mijn man doet koksopleiding en dan is het mogelijk om na een jaar je trade te krijgen met 900 uur werkervaring (voor, tijdens of na de opleiding). Maar de tijd dat je je assessment moet afwachten en de tijd die de volgende aanvraag voor een visum duurt moet je dus zien te overbruggen (wordt bij ons waarschijnlijk sponsorship via werkgever van mijn man) of een STNI in Tasmanië, maar dat moeten we nog uitzoeken.
 
Interessant!Ik doe ook koksopleiding maar hier in NL,ik neem aan dat jouw man het in Australie doet?
Zoja,waar??
Ik wil ook koksopleiding doen in Australie(Hospitality Management=2jaar) in Melbourne,met dat diploma is het mogelijk om sponsorship te krijgen maar het is voor mij nieuw dat het ook na 1 jaar kan.
Ik ben zeer benieuwd hoe het bij jullie verder zal gaan!!In elk geval veel succes toegewenst!
 
Claire, als je 2 jaar zou gaan studeren en zorgt dat je 900 uur werkt hoef je helemaal geen sponsorship te hebben dan heb je gewoon rechtstreeks recht op je PR. Wij kunnen het niet betalen om 2 jaar naar school te gaan hier (vrij prijzige hobby), dus doen wij het op deze manier. Een opleiding staat naar mijn idee volledig los van het wel of niet kunnen krijgen van een sponsorship (mijn man heeft toevallig net een baan met sponsorship aangeboden gekregen in Perth, dat komt niet zo goed uit, dus hij gaat er niet mee door, maar hij heeft zelfs zijn Certificate II nog geen eens). Ik weet natuurlijk niet over wat voor sponsorship jij het hebt.
Voor Certificate III had mijn man trouwens ook geen IELTS test hoeven doen, hij heeft via IDP een testje gedaan dat ze hadden opgestuurd, stelde niet veel voor. Op basis daarvan is hij aangenomen op de school (Fremantle).

Wil er nog iets aan toevoegen, het is gewoon echt waar dat alles veel en veel makkelijker loopt als je hier zit. Van een afstand in Nederland lijkt alles zo ingewikkeld. Tuurlijk we nemen op een aantal fronten een aantal risico's (op zich niet al te schokkend, in het aller ergste geval kunnen we nog wel onze laatste spaarcenten in een 2de jaar opleiding stoppen zodat we hoe dan ook onze PR krijgen), maar ik kan alleen maar zeggen... als je wilt en kunt... kom gewoon.
Als je vragen hebt dan hoop ik dat ik je ergens mee op weg kan helpen.
 
Hoi Elle,

Bedankt voor de info!Dit werpt een heel ander licht op de zaak...Jullie zitten nu dus in Freemantle?
Studeren is idd ontzettend duur maar die school in Melbourne kunnen wij wel betalen,een 2-jarige opleiding met daarna diploma.Op de site van die school stond dat je dan sponsorship kon krijgen van de staat Victoria,vandaar.
Wij willen sowieso komen,als die school me toelaat(ik voldoe wel aan de eisen,zal wel goed komen),onze planning is om aug.2008 Down Under te gaan.
Doet jouw man een TAFE opleiding?
 
Back
Top