Ten aanzien van visa wijzigingen per 1 september

Wilbert67

Active Member
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma.
Wij zijn zo goed als klaar met onze aanvraag voor een skilled independent 136, nog een paar kleinigheden en hij kan weg.
Nu kan het zijn dat we 1 september net wel/niet gaan halen.
Wat als we 1-7 niet halen, moet ik dan alles opnieuw gaan invullen? heeft het consequenties voor je punten? en hoe heet het dan eigenlijk?
Halen we het net wel, is het dan voldoende als hij op 31 augustus maar bij de DIAC op de mat ligt?

Begin nu een beetje zenuwachtig te worden :lol:

Groetjes Wilbert
 
Beste Wilbert,


Als de aanvraag uiterlijk 31 augustus bij het ASPC is ontvangen dan val je nog onder de huidige regeling. Voor wat betreft het versturen (als je dit aangetekend of per koerier doet) dan hebben wij qua snelheid van afleveren de beste ervaringen met TPG Post en Fedex, waarbij Fedex de snelste is.

Als jouw aanvraag op 1 september of later wordt ontvangen dan is het een "invalid application" omdat vanaf die datum een nieuw formulier (1276) gebruikt moet gaan worden. Je krijgt de aanvraag dan weer teruggestuurd en moet hem dan (met nieuw formulier) weer opnieuw indienen. Dit nieuwe formulier is overigens pas vanaf 1 september beschikbaar.

Ik zou dus maar opschieten als ik jou was  :grin:


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Wilbert,

Kan je niet zorgen dat de application daar al naartoe gaat
en dat je evt. 'kleinigheden' nastuurt? Ligt eraan wat het
is natuurlijk. Anders is het wat Rob zegt: opschieten  :grin:

groetjes Miranda
 
De "kleinigheid" is met name paspoortkopien van nieuw bestelde paspoorten en 2 documenten die nog gecertificeerd moeten worden.
Ik vind het op zich geen ramp om na 1 september een ander formulier in te vullen, zolang het voor onze punten maar geen gevolgen heeft en dat we plotseling nog andere documenten moeten gaan toevoegen
 
Hoi Wilbert,

Ik zat ook al te puzzelen. Het kan zijn dat je extra punten krijgt als je tot na  1 sept  wacht. Ik weet niet of je ze al kent, misschien heb je hier iets aan?

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/qa.htm

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/_pdf/GSMchange_points-test.pdf
 
Zeker weten doe ik het niet maar is de ielts test niet iets wat gewijzigd is?
Van een 5 naar een 6 of zo

Verder het enige advies breng hem zelf weg en koppel er een vakantie aan vast

Groetjes kees
 
Hoi Wilbert,


Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar als jij de hoofdaanvrager bent dan krijg jij (afgaande op wat ik onderaan jouw berichten zie staan) 25 punten voor jouw uitslag van de IELTS-test omdat jij op alle onderdelen minimaal een 7 hebt gescoord.

Misschien is het voor jou dus voordeliger om te wachten tot na 31 augustus (maar nogmaals: ik ken jouw situatie verder niet).


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Helaas net andersom!

Margo is aanvrager, heeft gemiddeld wel een 7, maar er zit een 6,5 bij, dus maar 15 ipv nu 20 punten als ik het goed begrepen heb? :|
 
Hoi,

Hebben die wijzigingen in punten voor je IELTS vanaf september betrekking op een general of academic?
Ik neem aan dat je voor een academic IELTS toch meer punten krijgt dan voor een general omdat deze toch moeilijker is??!

En zijn deze nieuwe vereisten voor IELTS alleen voor de hoofdaanvrager of ook voor de meeliftende partner?

Alvast bedankt,
Teekay
 
zover ik heb begrepen is general of acadamic alleen afhankelijk van welke assessment je moet doen.
Voor je visum aanvraag maakt het niet uit,dus een 7 voor general is evenveel waard als een 7 voor acadamic.
Graag correctie als dit niet klopt!!!
 
Helemaal correct een 7 blijft een 7 general of academic. Dus als je een general nodig hebt zou ik deze zeker gaan maken en niet de academic versie.

Er is 1 voordeel vanaf 1 september is de IELTS 2 jaar geldig!

Voor meer info kijk eens op
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/index.htm
 
Beste Teekay,


Voor de puntentelling maakt het geen verschil of je een 'General' of 'Academic' IELTS hebt gedaan.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
:dunno: ik weet niet beter dan dat de general maar 1 jaar geldig is!

Op de site van de DIAC staat vermeld dat de regels omtrend de geldigheid van de IELTS veranderen vanaf 1 september 2007 is deze 2 jaar geldig.
 
op het uitslagformulier staat vermeld dat de test na 2 jaar opnieuw gedaan moet worden, dan is ie toch 2 jaar geldig?? en mijn man is er heilig van overtuigd dat bij de begeleidende brief vermeld stond dat het 2 jaar geldig is (die brief hebben we niet bewaard). Misschien heeft de DIAC een andere eis. Maar als ik het goed lees heb jij pas geleden de test gedaan, dus moet je die brief maar in de gaten houden.
 
Nee ik ga de test aanstaande donderdag pas doen. Reden waarom nu pas omdat deze tot voor kort voor de DIAC slechts 1 jaar geldig was zie link
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/_pdf/GSMchange_english.pdf
 
Back
Top