Terug van weg geweest

hanshertsens

XPdite Sponsor
Hallo iedereen, zoals de titel het zegt was ik een hele tijd terug reeds member van XPdite. Deze site heeft me enorm geholpen indertijd , en heb er zelfs goede vrienden aan over gehouden, waar ik op de dag van vandaag nog steeds mee in contact ben.
Ook heb ik zeven jaar in Australia gewoond en ben dr omstandigheden terug in Belgie geraakt. Nu ben ik op zoek nr een thread of mensen die een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Geleefd in Australia , maar toch terug gekomen naar Belgie of Nederland om een of andere reden. Graag had ik geweten hoe dat ging? Persoonlijk vind ik de aanpassing terug nr Europeese maatstaven vrij moeilijk. Moeilijker dan mn aanpassing aan de Australische leefwijze indertijd .
 
Hoi Hans, ik kan je niet helpen met je vraag, maar in ieder geval welkom terug op het forum! :up:
 
Hoi Hans

Leuk om wat van je te horen en jammer dat je weer in Belgie bent. Via Koen had ik zoiets al begrepen aantal jaren terug.
Laatste keer dat we wat biertjes achter overgeslagen hebben, was op een van de Xpdite meetings 11 of 12 jaar terug. Tijd gaat snel.
Ik hoop dat het verder goed met je gaat en ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om je weer aan te passen want je leeft in wezen in twee werelden.

Cheers
Sander
 
Bedankt Lost, en hallooo Sander. Pfff 12 jaar geleden sinds dat biertje. Hoe gaat het met jullie? Gelukkig ben ik Australiër en een vliegtuig ticket is nooit ver weg. Na twee jaar hier in Belgie geploeterd te hebben , begint de outback me terug te roepen :).
 
  • Like
Reactions: M5
Welkom (terug)

Er zijn her en der wat draadjes van mensen die terug zijn gegaan. Maar over het algemeen komen ze hier dan niet meer (begrijpelijk, geen oordeel)
Al is het zeker interessant om te horen hoe het hen vergaat.

De lastavaza van Mountains (linkje: #247) biedt nog een update, die van Katrijn (linkje: #123) en er is nog een andere draadje (de ene wil terug, de ander niet heette het of zo, kan het zo snel niet vinden...)

Succes met je gevoel!
 
  • Like
Reactions: M5
Welkom! Er staan inderdaad wat draadjes over terugkeerders.
Is er een mogelijkheid dat je weer naar Oz komt denk je?
 
En deze:
#1
deze:
#1

Maar het topic over de een terug de ander niet kan ik nergens meer vinden. Gedelete wellicht @M5? Was wel een mooi topic.
 
En deze:
#1
deze:
#1

Maar het topic over de een terug de ander niet kan ik nergens meer vinden. Gedelete wellicht @M5? Was wel een mooi topic.
Bedoel je het topic van Jerden? Het topic bestaat nog gewoon, alleen weet ik niet hoe je het moet linken. Misschien kun je zoeken op de naam?
 
Hè bedankt allemaal. Ik ga zeker de linken eens bekijken. @katjavdi , Eens van Australia geproefd te hebben , is er altijd dat gevoel denk ik. Een geluk dat ik indertijd niet getwijfeld heb om de Australische nationaliteit aan te vragen. En over terug gaan gesproken, ik ben momenteel in gesprek met mn oude werk in Alice . En de kans zit er goed in dat ik binnen enkele maanden terug in Alice zit, in mn geliefde outback. Er is echter steeds dat gevoel van familie achter te laten, zeker nu mn zusje een kleintje heeft en ik tot godfather ben benoemd :). Dus niet een al te gemakkelijke situatie kwestie van gevoel.
 
Inderdaad een mooi topic. Gelukkig dat we zelf niet die situatie zitten, maar ik kan me voorstellen wat voor impact het heeft op de emoties van beiden en op het gezinsleven. Ik vind het altijd erg dapper als mensen het delen als het allemaal minder goed gaat dan verwacht. Het is erg waardevol voor anderen, mensen die de grote stap nog moeten zetten of voor degenen die in een zelfde situatie zitten.
 
@hanshertsens waar een wil is, is een weg. En die kun je op veel manieren interpreteren. Op de eerste stap die je jaren geleden hebt gezet om hier te komen en zelfs Australiër te worden, maar ook op je familie, die ook al is het ver weg en kost het geld, jou natuurlijk op kunnen komen zoeken. Bedenk wel, home is where the heart is. Het is jouw leven, jouw beslissing.
En een mooie afsluiter.....Life brings us to unexpected places, love brings us home.
 
Jerden heeft/had ook een public blog waaruit blijkt dat het terug in Belgie ook even wennen is.

De beslissing om terug te gaan blijft moeilijk, lijkt me en dan eenmaal terug kan ik me voorstellen dat de ruimte en het Aussie klimaat (zoveel licht!) blijven trekken. Persoonlijk hoop ik nooit in die tussenwereld terecht te komen.

En Alice Springs... Je houdt wel van lekker centraal wonen, Hans :D
 
@Beebmeep , Dat was indertijd , ruim negen jaar terug , ons idee, ik en mn vrouw , om van daaruit Australia te verkennen en een plaats te vinden in Australia om te settelen. Op bepaald moment vond mn vrouw, niet lang na de emigratie, het niet beter om dit te doen met een echte Aussie, en ben ik in Alice gebleven. In de volgende jaren heb ik dan Australia ,zonder mn ex om de begrijpelijke reden, verder verkend . Ik ken de outback bijna als mn broekzak, dankzij de locals en de vele campingtrips. Ook dankzij mn werk ben ik op plaatsen geweest , waar zelfs true Aussies nog nooit van gehoord hebben. Twee jaar heb ik elke morgend het ontwaken van de rock meegemaakt. En dankzij de centrale ligging van Alice, was Darwin niet ver weg, evenals Adelaide, Melbourne, Sydney, Townsville, Brisbane, Canberra en zelfs de mijnen van Whyalla. Met enige spijt moet ik wel zeggen dat ik nooit de westkust heb kunnen verkennen. Maybe one day .
En zoals ze zeggen.
There is no place like Alice :)
 
Bedankt Lost, en hallooo Sander. Pfff 12 jaar geleden sinds dat biertje. Hoe gaat het met jullie? Gelukkig ben ik Australiër en een vliegtuig ticket is nooit ver weg. Na twee jaar hier in Belgie geploeterd te hebben , begint de outback me terug te roepen :).

Hey Hans, ik stuur je vanavond of morgen ff een PM:up:
 
mind you, Alice is wel veranderd hoor, het was voorheen altijd het uitgangspunt voor Uluru, maar sinds dat men bij de grote rode rots een vliegveld heeft neergeploft, is het er voor Alice niet beter op geworden. Dat heb ik ondervonden afgelopen jaar, toen wij daar waren. Veel leegstand, veel problemen met drugs en alcohol. Ik vond het erg jammer, het was de 3e keer voor mij dat ik er was. Ik hoop dat het weer wat beter gaat worden daar in de toekomst. Het is toch een speciale plek. Ik ben benieuwd wat voor werk je doet @hanshertsens
 
@Katjavdl , :) Heb Alice nooit anders geweten. Maar wat alice zo verslavend maakt is, denk ik, de gateway. Op 5 min ,ongeacht welke kant je rijdt , ben je bush. De uitgestrekte natuur, vol mogelijkheden en vooral vrijheid, complete natuurlijke vrijheid. Jij en jezelf voor alles zelf verantwoordelijk, geen regeltjes die gedicteerd zijn door de enkelen. Je draagt je eigen verantwoordelijkheid van je eigen beslissing, en je kan ze niet ontvluchten, zoals vele het doen, vooral hier in Europa. De verantwoording nemen hier in Europa betekent je ontslag indienen en op terras een pintje gaan drinken ipv het probleem op te lossen, mr nu wijd ik uit, dat is totaal een andere topic , we gaan hier niet aan politiek doen :)
Toen ik in Alice zat, werkte ik voor een constructie/metaal en las bedrijf. Ik zat in het bushteam zoals we zeggen. Dit was een groepje van all-tradees die bush werden gestuurd . Dit kon gaan van enkele dagen of zelfs meer dan een maand. Afhankelijk hoe groot de job was. We werden naar aboriginal communities gestuurd, evenals kings canyon, ayers rock , tenant creek, plaatsen in heel central Australia. De job zelf, dit kon zijn van het werken aan power water stations, het optrekken van power water stations, generators, huizen optrekken, kunstzinnige installaties opbouwen, enz. Elke bushtrip was een beetje een avontuur op zich. Dit is zo een beetje in een notendop , een beschrijving van het werk dat ik deed toen ik in Alice was.
 
Back
Top