Terugreisticket verplicht???

jankelchtermans

New Member
Hello!!

Ik had een vraagje, weet er iemand of je verpicht bent om een terugvliegticket te hebben bij aankomst in Australië? Omdat ik nog niet zeker ben van mijn exacte terugreisdatum.  Ik vertrek met  een work holliday permit. Ik las ook dat je een bankafschrift nodig had dat je kan aantonen dat je voldoende geld op je rekening hebt staan om je terugreis te financieren. Dus, is het nodig? Dat ticket? Ik had er graag wat zekerheid over gehad.
Iemand die er meer van weet???

greetz
 
Destijds had ik voor mijn WHV een one-way ticket.
Hoe het zit met je bankrekening dat weet ik even niet.

:up:
 
Officieel beide verplicht (of alleen veeeeeeeeeeeeel geld zodat ze zeker weten dat je een ticket kunt kopen als het zover is). Ze hebben mij er echter NOOIT naar gevraagd (6x in en uit Oz).
Overigens is een doorreis ticket ook OK, bijvoorbeeld naar Nieuw Zeeland. Overigens is het best wel handig om een jaarticket te kopen, want dat is goedkoper dan 2x enkel. Terugreis datum kan je gratis veranderen. Ik zou wel alvast IETS erin zetten, want ik heb al een paar keer meegemaakt dat uiteindelijk nauwelijks nog plek was op gewenste terugreis datum.
Ook moet je inderdaad een x bedrag aan geld op je rekening kunnen laten zien. Bij een elektronische visumtoekenning zouden ze dit kunnen vragen op het moment dat je je sticker in je paspoort gaat halen bij de immigratiedienst in de stad van aankomst. Ook dit is bij mij niet gebeurd. Ik had voor de zekerheid wel een afschrift van de bank bij me (recent). Als je er niet genoeg op hebt staan willen misschien je ouders of iemand anders voor twee dagen of zo er wat opstorten, wat je dan vrijwel direct weer terugstort. Heb je toch een bewijs.

Veel plezier in Australie!
 
Hi,

een retourtje is niet verplicht maar je moet evt. aan kunnen tonen dat je genoeg geld hebt voor de terugreis (b.v. met een bankafschrift). Onze zoon heeft ook een
WHV maar hij heeft bij aankomst aan de grens (afgelopen januari) niks hoeven te bewijzen en hij had gewoon een enkele reis. Maar volgens mij kan het best wel gebeuren dat ze naar je financiele situatie vragen dus ik persoonlijk zou zoiets van een bewijs (bankafschrift)  bij me hebben denk ik.
 
Oh oh wilde maar dat wij dit hadden geweten... (Oef goeie woordkeus... :lol:)
Maar ben het wel met Leena eens... je weet maar nooit... kan beter het zekere voor het onzekere nemen!

(Leuk dat je weer eens online bent :wink:)
 
[quote author=jankelchtermans link=topic=4067.msg50031#msg50031 date=1141237907]
Hello!!
Ik had een vraagje, weet er iemand of je verpicht bent om een terugvliegticket te hebben bij aankomst in Australië? Omdat ik nog niet zeker ben van mijn exacte terugreisdatum. [/quote]


Volgens mij wel.
Sterker nog , er zijn landen die je de toegang (mogen) weigeren als je geen retour-ticket hebt.

En al was het niet veplicht, dan nog is het geen slecht idee , het is vaak goedkoper om een retour te kopen en je kan de datum altijd veranderen,
en als je met spoed naar huis moet (iemand ziek thuis )
heb je meteen een ticket.

Enne , stel je eens voor je hebt jouw financien verkeerd ingeschat ,
dan kun je geen ticket kopen ? , en dan ?


groetjes Johan
 
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je wel terug wilt...../gaat......

Ik kom als toerist op een enkele reis aan.....hmmmm en geen centen........hmmmmmmmm, zouden ze nog weleens kunnen vragen hoe of wat. Maar de papieren van de aanvraag mee he?....zal wel goed komen......
Maar voor een WHV of gewone vakantie zou ik ook altijd een retour hebben of een RTW ticket of zo....Je wilt toch een keer terug?

Henriette
 
Stop de papieren van je aanvraag in je handbagage, want daar zullen ze dan zeker om vragen. Sander heeft bij aankomst ook bijna 2 uur bij de (toennog) DIMIA gezeten, en heeft aardig zitten zweten daar. We wisten toen nog helemaal niet of het eigenlijk wel goed was wat we deden.
Maar zodra de papieren op tafel kwamen en ze alles in de computer konden nakijken, kreeg hij een hand toegestoken en werd hij welkom geheten in AUstralië.

Groetjes Lin
 
Hopen dat dat allemaal nog mee mag in de handbagage he?

Moet dat toch eens even nazoeken bij Singapore Airlines....

Henriette
 
Hey,

hmmm... ik moet toch nog even een vraag stellen op dit punt.
Australie veranderd zo nu en dan zijn regels en het topic is alweer wat ouder.

Mag ik op een enkeltje met een WHV gaan, of moet ik een retour hebben?(Ik wil 2 WHV's achter elkaar plakken dus wil ik daarom een enkeltje kopen.)

Op immigov staat het volgende:

"You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD$5,000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.
You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia
."

Hieruit begrijp ik dat ik of een ticket moet hebben of genoeg geld? Toch?
En jullie hebben het over "veel geld" en "genoeg geld".  Aan hoeveel zitten
jullie dan te denken dat Australie van je wil zien?

Wat denken jullie? Ik weet dat ze het liefst een retourticket willen maar tja.....

groetjes van Lenka
 
Hee, no worries hoor Lenka! Genoeg geld voor de terugreis is ook prima (dus ongeveer 1200 AUD daarvoor is echt wel genoeg, of minder zelfs want het geld voor een ticket naar NZ is ook prima, is immers onward). Maar er wordt echt niet naar gevraagd.

Ik heb ook niks geen papieren hoeven laten zien en ben nog nooit zo gemakkelijk binnen gekomen!!!!! Ik had eerlijk aangestreept dat ik kwam om permanent te vestigen , maar toch op een toeristenvisum. Ik hoefde niet eens uit te praten om dat toe te lichten en ik werd al welkom geheten! Dus niets van die toestanden die Sander heeft meegemaakt.......This was the way to go, zeiden ze.... haha misschien zijn ze op de hoogte van Dima delays.

En omdat je een tweede WHV kunt aanvragen is het return ticket natuurlijk sowieso onzin, want die zijn maar een jaar geldig!

groeten uit Brisbane
Henriette
 
hey Henriette,  :)
HEEL erg bedankt!!! Dat stelt mij echt gerust.  :up:

Ikzelf dacht al dat het wel oke zou zijn, maar toen ik Kilroy ergens voor belde zeiden ze dat ik op een WHV
en een enkeltje Australie hoogstwaarschijnlijk niet inkom.
En toen ik vertelde wat er op immi.gov staat vond die man dat heel raar. ("Weet je het echt zeker? Nou als je dat denkt...")

Daarom dacht ik om het te checken  bij de Australische ambassade in Berlijn, of om naar Australie zelf bellen.
Maar jou zo te horen hoeft dat dus niet?

Groetjes van Lenka
 
Hey mensen!   :)

Ik heb het even "officieel" nagevraagd bij eVisa WHM Helpdesk en dit is het antwoord dat zij mij vandaag toezonden;


SUFFICIENT FUNDS:

Applicants for an electronic working holiday visa are required to declare in their application sufficient funds for a return or onward fare to their intended overseas destination on leaving Australia.  Applicants are also required to declare sufficient funds for personal support for the purposes of a working holiday.  This would normally be around A$5000, which is in addition to funds for a return airfare.  For local currency requirements, please contact your nearest financial institution for current exchange rates.

The visa requirement for an applicant to satisfy sufficient funds for an onward fare to their intended overseas destination on leaving Australia and for the initial stage of their working holiday is assessed by a client declaration for applications lodged via the Department's website.  Therefore, applicants applying over the Internet for an electronic working holiday visa are not required to submit any additional documents, including evidence of sufficient funds, as part of their application or on arrival in Australia.  Applicants are also not required to purchase an onward fare to their intended overseas destination.     

If a client intentionally or unintentionally provides incorrect information as part of their application, there may be grounds for cancellation of the applicant's visa.   

We hope you enjoy your stay in Australia.

Kind regards

eVisa WHM Helpdesk
Department of Immigration and Multicultural Affairs
 
Back
Top