Annelies en Thijs naar Australië

Ah die!

(Nog steeds geen clue, denk niet dat we die hebben in ACT?)

Haha je hebt het wel in ACT, het zit overal. Maar ik denk dat jij net als ik die winkels strak voorbij liep. Alles is roze, veel zoete geur zooi in de lucht. Ik had het ook nog nooit gezien, maar nu zij er werkt zie ik de winkels ineens overal.

Edit. En m'n insurer is AAMI
 
Haha je hebt het wel in ACT, het zit overal. Maar ik denk dat jij net als ik die winkels strak voorbij liep. Alles is roze, veel zoete geur zooi in de lucht. Ik had het ook nog nooit gezien, maar nu zij er werkt zie ik de winkels ineens overal.

Edit. En m'n insurer is AAMI

Roze... klinkt echt als Annelies :p
 
Heerlijk die lange verhalen (en leuk geschreven)! Ik hou wel van de nuance en die uitgebreide verhalen vermijden de absolute clichés en laten zien hoe het kan zijn. Ik had er veel aan voor we vertrokken en ook nu is het goed om de paralellen (ouders, toekomst, PR/visa,...) en de verschillen (werk, zo-lang-kunnen-blijven-als-je-wil,...) te zien nu we er eenmaal zijn.
 
Ik weet het, ik weet het. Canberra is niet de hipste plek ter wereld ;)

Maar deze dig richting Melbourne is grappig :D En aangezien we niet een Melbourne draadje hebben. Maar wel hippe Melbournians dan maar even hier:

 
Ik weet het, ik weet het. Canberra is niet de hipste plek ter wereld ;)

Maar deze dig richting Melbourne is grappig :D En aangezien we niet een Melbourne draadje hebben. Maar wel hippe Melbournians dan maar even hier:


Hahahah hier komt nog wel een reactie op door de coole melbourians😂😂😂
 
Zijn wij de coole en hippe Melbournians? Whoop whoop. Ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat ik nog nooit cool of hip verklaard ben ;)

De trams zijn overigens wel echt gratis in de CBD, de rest is redelijk accuraat, haha.
Wij moeten altijd lachen om de eerste 10 seconden van deze aflevering van The Circle:
Dit is Annelies ;)
 
Zijn wij de coole en hippe Melbournians? Whoop whoop. Ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat ik nog nooit cool of hip verklaard ben ;)

hahaha, Annelies is zo hip dat ze het compenseert voor je ;)

The Circle. Black on black in Noosa: Melbournian! :D
 
NbNYpFq.jpg


Herinneren jullie deze nog? Ik moest de nodige pagina's terug om die post weer op te duikelen. Het voelt aan de ene kant als niet heel lang geleden en aan de andere kant als een ver verleden. Waarom ik deze post vandaag weer naar boven haal? Omdat het vandaag onze twee-jarige Australaversary is!
Twee jaar geleden stapten wij met een stapel koffer en enkel een Airbnb adres van het vliegtuig in een klam Melbourne. Stonden we met knikkende knietjes in de rij bij de douane en vroegen we ons, door de ruit van de taxi naar buiten loerend, af of we wel de goeie beslissing gemaakt hadden. Pas een paar dagen later durfden we aan elkaar toe te geven dat we allebei wel even kort wat twijfels hadden toen we door een donker Melbourne naar ons eerste huis in Australia reden.

In die tijd is er een hoop gebeurd en tegelijkertijd ook weer heel weinig. We zijn Australisch geworden. We hebben uitgevonden dat we Woolies mensen zijn. Wat onze favoriete plekken zijn als we de stad uit gaan. We hebben vrienden, werk en hobby's. Annelies is inmiddels aan haar tweede baan bezig en we hebben zojuist voor een derde jaar bijgetekend voor ons huis. We hadden grote ambities om een lijst te maken met de dingen die we ontdekt hebben in twee jaar, maar het is er bij ingeschoten. Misschien ook wel weer typisch Australisch. She'll be right.

Het voelt of we ook de mindere kanten moeten belichten voor een eerlijke two-year-in review, maar de waarheid is dat er eigenlijk niks tegenvalt. Ja, het verkeer is echt huilen met de pet op soms. Je moet een hoop zonnebrand creme smeren in de zomer en sommige spinnen zijn behoorlijk groot. Maar zijn dat negatieve kanten? Nah. We hebben heel bewust deze plek onder de zon uitgekozen en heel veel onderzoek gedaan. Het is precies zoals we hadden verwacht en gehoopt.

Na 2 jaar zijn we nog steeds enorm gelukkig hier en we hebben nog steeds geen seconde spijt gehad. We denken er wel eens over om weer eens terug naar Nederland te gaan om iedereen te zien en te kijken hoe het voelt om terug te zijn. Misschien volgend jaar. Maar terug verhuizen? Nope, zolang ze de visum regels niet veranderen en wij mogen blijven, blijven wij hier.
 
Gefeliciteerd! :) Ons twee-jarig zit er ook aan te komen (nog 3 maandjes)

Wat gaaf dat alles zo lekker aanvoelt! En nog een jaar op dezelfde stek, waarom niet? Mooi huis, goede ligging (heb ik me laten vertellen ;) )
Kan verder alleen maar beamen wat je zegt! En al ben ik al een keer of 3,4 in NL geweest, het doet me niets als ik er ben. Leuk land hoor. Maar niet thuis. Het is een geluk bij een 'ongeluk' dat ik er voor werk nog soms naar toe moet. Zo kost het me geen vakantie dagen om vrienden en familie te bezoeken ;)
 
Van Harte! You landed on both feet, dat is wel duidelijk!

It definitely seems we did ;)

Gefeliciteerd! :) Ons twee-jarig zit er ook aan te komen (nog 3 maandjes)

Wat gaaf dat alles zo lekker aanvoelt! En nog een jaar op dezelfde stek, waarom niet? Mooi huis, goede ligging (heb ik me laten vertellen ;) )
Kan verder alleen maar beamen wat je zegt! En al ben ik al een keer of 3,4 in NL geweest, het doet me niets als ik er ben. Leuk land hoor. Maar niet thuis. Het is een geluk bij een 'ongeluk' dat ik er voor werk nog soms naar toe moet. Zo kost het me geen vakantie dagen om vrienden en familie te bezoeken ;)

Bedankt, ja het huis bevalt prima en met werk etc. is het druk genoeg. Lekker om je dan niet druk te hoeven maken om een woning. Plus ze verhogen de huur niet voor een 3e jaar. Zij blij, wij blij, iedereen blij.

Ik denk niet dat ik Nederland mis om te wonen, maar het is wel weer eens leuk om mensen in persoon te zien. Je merkt wel dat er toch wel iets van een afstand ontstaat. Vriendschappen worden voorzichtig aan toch wel iets minder bijvoorbeeld.

Ik zie jullie 2 jaar update tegemoet!
 
It definitely seems we did ;)



Bedankt, ja het huis bevalt prima en met werk etc. is het druk genoeg. Lekker om je dan niet druk te hoeven maken om een woning. Plus ze verhogen de huur niet voor een 3e jaar. Zij blij, wij blij, iedereen blij.

Ik denk niet dat ik Nederland mis om te wonen, maar het is wel weer eens leuk om mensen in persoon te zien. Je merkt wel dat er toch wel iets van een afstand ontstaat. Vriendschappen worden voorzichtig aan toch wel iets minder bijvoorbeeld.

Ik zie jullie 2 jaar update tegemoet!

Ik ben nu een aantal keren teruggeweest en ervaar het als raar. Kan het niet goed uitleggen, maar het heeft iedere keer iets onwezenlijks. Alsof ik een vreemde in eigen land ben. Ik heb gezegd, dat ik er wel weer zou kunnen wonen, maar ik zou er niet meer willen werken :D Vraag me niet waarom. Weet nl niet of dat met het op tijd staan te maken heeft ( = files en volle OV) of de Nederlandse mentaliteit. We zeuren/klagen toch best wat af, dat viel me op toen ik weer terug was. Waar mensen zich al niet druk over maken... :D

Bepaalde vriendschappen zullen minder worden. De goeie blijven :) En per email/skype valt dat misschien niet op, maar ben je even terug, dan zal het met sommigen zijn alsof je ze gisteren nog zag/sprak :)
 
Dat klagen en zeuren viel me vorige maand ook opeens enorm op. Ongelofelijk zeg! En onvriendelijk vaak. Bij het tankstation hoef echt niet verwachten dat men met enige overtuiging een glimlach of een goedemorgen eruit kan wringen. Bij de eerste keer tanken dacht ik nog; ach, slecht geslapen vannacht. Maar ben er op gaan letten. Bij bijna alle andere tank beurten hetzelfde.

Hieronder de notities die ik gemaakt heb de laatste keer in NL:

Rude/uninterested at service stations

Bus driver not telling you that you are at the destination (or where the destination is)

Busy everywhere

Dutch people complain quite a lot


Sorry voor de off-topic @Thijsvr :p
 
Haha, interessant. Ik ben benieuwd. Bepaalde dingen die jullie noemen herinner ik me wel vaag, maar ik ben benieuwd of het op gaat vallen. Ik herinner me wel van toen we een paar weken in Amerika waren geweest, dat terug in Nederland alles miniscuul voelde. Toen was het een korte vakantie, maar nu ga ik in het weekend met de motor de stad uit en geniet ik enorm van het feit dat je tot aan de horizon niks anders dan natuur ziet. En relief in het landschap, ik had verwacht dat dat na een tijdje wel wat gewoon zou worden, maar nee. Eindeloze landschappen met heuvels en "bergjes", elke keer word ik weer verliefd.
Van het weekend nog ben ik met een collega gaan rijden. We wisten onze eindbestemming: Mount Macedon. Ik overwoog kort de navigatie aan te zetten, maar toen realiseerde ik me dat ik in de verte de berg al zag liggen. Uiteindelijk rij je dan door wijngaarden en velden. Kom je door kleine dorpjes waar de tijd soms echt nog een beetje heeft stil gestaan.

Het is misschien niet voor iedereen en dat respecteer ik, maar stiekem denk ik dan wel eens "Maar waarom dan?! Het is hier fantastisch. We are living the dream."

Annelies en ik maken nu wel eens grapjes over bepaalde Nederlandse kneuterigheden. Jullie bevestigen dat die inderdaad allemaal echt bestaan ;)
 
Je neemt overal jezelf mee naartoe.

En als je dan een perssonlijkheid hebt die open staat voor andere dingen, andere culturen dan verander je toch ook een beetje mee. Sommige dingen zijn echt ik (individuele vrijheid, euthanasie, gelijkheid voor allen, man/vrouw/wit/zwart/gay/bi) Maar weet niet eens meer of ik dat Nederlands moet noemen met een PVV als één van de grotere partijen :oops:

Je neemt jezelf mee, en dat is maar goed ook. Had dit voor geen goud willen missen ;)
 
Back
Top