Tips voor TV-series

Op ABC iView, speciaal voor onze Sydneysiders die wel een lach kunnen gebruiken. De klassieke ‘Office humour’: The Games

The late kiwi comedian John Clarke laat zijn visie zien op de Sydney Olympics georganiseerd worden. Met een dikke knipoog.

 
Last edited:
Ik vind Jack Irish ook wel een goede serie, van die typische droge Ozzie humor.
Met Guy pearce. Een paar seizoenen staan op Stan en volgens mij ook op Netflix. Het nieuwste seizoen is nu te zien op ABC en ABC iView.
 
Ik heb vorige week met plezier naar Finding the Archibald gekeken (op ABC iView) - 3 delen. Archibald portret prijs bestaat nu 100 jaar en presentatrice was op zoek naar de Archibald die ook over 100 jaar nog het verhaal van Australia vertelt. Leuk programma en best wel weer wat geleerd over Australia.
 
Wij zijn nu The Queen's Gambit aan het kijken op Netflix. (Het is geen Australische serie) Het is een korte serie met 7 afleveringen. Wat over schaken gaat, in eerste instantie zou ik niet zomaar zo'n serie gaan kijken. Deze is erg boeiend en het verhaal triggert mij op 1 of andere manier. Volgens mij is deze nog niet genoemd hier, maar zeker de moeite om te kijken.
 
Wij zijn liefhebbers van Crimi's en hebben recentelijk de Nordic Noir op SBS ontdekt.
Nu begonnen aan het derde seizoen van Sandhamn Murders. Ik geniet van de sfeer van de serie en het doet ons terugdenken aan ons jaar in Oslo (de sfeer, niet de moorden).
 
Wij zijn liefhebbers van Crimi's en hebben recentelijk de Nordic Noir op SBS ontdekt.
Nu begonnen aan het derde seizoen van Sandhamn Murders. Ik geniet van de sfeer van de serie en het doet ons terugdenken aan ons jaar in Oslo (de sfeer, niet de moorden).
Dan heb ik nog wel een paar tips als je van Nordic Noir houdt! Op SBS on demand, ook de moeite waard zijn Darkness: those who kill, Before We Die (2 seizoenen) Trapped (2 seizoenen), and Midnight Sun (zelfde makers als the super serie The Bridge). Nu ga ik natuurlijk Sandhamn Murders kijken :)
 
Dan heb ik nog wel een paar tips als je van Nordic Noir houdt! Op SBS on demand, ook de moeite waard zijn Darkness: those who kill, Before We Die (2 seizoenen) Trapped (2 seizoenen), and Midnight Sun (zelfde makers als the super serie The Bridge). Nu ga ik natuurlijk Sandhamn Murders kijken :)
Is "The Bridge" ook Nordic Noir en op SBS On Demand ?
 
Ik zag dat één van onze meest favoriete series ooit op 7 te streamen is. ‘The Shield’ Een politie serie met ontzettend goed gespeelde karakters en over de 7 seizoenen zie je ook echt een ontwikkeling. Slechte cops hebben goede kanten. En de goede cops zijn ook niet altijd zo goed.

En als je denkt; goede serie maar zo gaat het niet in het echt… Het is gebaseerd op een echt verhaal, een politie unit die er jaren lang zijn eigen regels er op na hield. 😳
 
Ik zag dat één van onze meest favoriete series ooit op 7 te streamen is. ‘The Shield’ Een politie serie met ontzettend goed gespeelde karakters en over de 7 seizoenen zie je ook echt een ontwikkeling. Slechte cops hebben goede kanten. En de goede cops zijn ook niet altijd zo goed.

En als je denkt; goede serie maar zo gaat het niet in het echt… Het is gebaseerd op een echt verhaal, een politie unit die er jaren lang zijn eigen regels er op na hield. 😳

Als je van rauwe Engelse series houdt: "Gangs of London" op Stan, let wel: er zitten echt snoeiharde scenes in.
 
Al een paar jaar geleden genoemd hier, maar inmiddels al in seizoen 2 beland en lekker te bingen op ABC iView: Total Control. Voor de liefhebbers van politiek drama a la het Amerikaanse The West Wing, inkijkjes in Canberra en het corrupte gekonkel, gehoer en gesnoer van de parties, prachtig beeld van een native community in QLD, de rise van indigenous federal politicians en de verre droom van een Aboriginal PM.
 
Iemand ook al een naar de "Moody's" gekeken op ABC iView. Komische serie over een dysfunctional Australian family rond Kerst tijd.
 
Hmmm, een beetje comedy kan wellicht geen kwaad. Zal dit topic weer eens terug lezen want de laatste series die ik gestart ben waar een beetje hit & miss, maar vooral mis.
 
Al een paar jaar geleden genoemd hier, maar inmiddels al in seizoen 2 beland en lekker te bingen op ABC iView: Total Control. Voor de liefhebbers van politiek drama a la het Amerikaanse The West Wing, inkijkjes in Canberra en het corrupte gekonkel, gehoer en gesnoer van de parties, prachtig beeld van een native community in QLD, de rise van indigenous federal politicians en de verre droom van een Aboriginal PM.
Dank je wel voor de tip. Gisteren begonnen met de eerste serie en inderdaad de moeite waard.
 
Ik zag dat één van onze meest favoriete series ooit op 7 te streamen is. ‘The Shield’ Een politie serie met ontzettend goed gespeelde karakters en over de 7 seizoenen zie je ook echt een ontwikkeling. Slechte cops hebben goede kanten. En de goede cops zijn ook niet altijd zo goed.

En als je denkt; goede serie maar zo gaat het niet in het echt… Het is gebaseerd op een echt verhaal, een politie unit die er jaren lang zijn eigen regels er op na hield. 😳
Gebaseerd op een echt verhaal, betekent dat als er ooit 1 agent een donut at en in de serie ook, je dat statement al waar maakt ;)

Mystery road seizoen 2 gezien (volgens mij raadde jij die destijds aan @afterbang ). Vond seizoen 2 minder.
 
Seizoen 2 was wel ietsje minder geloof ik ja.

OK. Ik hap in die donut van je:

The Shield is an American crime dramatelevision series starring Michael Chiklis that premiered on March 12, 2002, on FX in the United States, and concluded on November 25, 2008, after seven seasons. Known for its portrayal of corrupt police officers, it was originally advertised as Rampart in reference to the true-life Rampart Division police scandal, on which the show's Strike Team was loosely based.

>>>>

The Rampart scandal involved widespread police corruption in the Community Resources Against Street Hoodlums (CRASH) anti-gang unit of the Los Angeles Police Department's Rampart Division in the late 1990s. More than 70 police officers either assigned to or associated with the Rampart CRASH unit were implicated in various forms of misconduct, including unprovoked shootings, unprovoked beatings, planting of false evidence, stealing and dealing narcotics, bank robbery, perjury, and the covering up of evidence of these activities.[1] The scandal constituted one of the most widespread cases of documented police corruption in U.S. history


Wat ik bedoelde te zeggen: Als je The Shield kijkt denk je af en toe: ‘…Goede serie en karakters. Maar in het echt zijn agenten toch niet ZO corrupt?…’
En dan kom je na het kijken erachter dat dit dus wel zo is/was. 😳
 
  • Like
Reactions: FOL


OFX
Back
Top